Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Grecja podpisała koncesję na nowe lotnisko na Krecie


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2019-03-19 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Grecja podpisała koncesję na nowe lotnisko na Krecie
fot. thessaloniki-carrental.com
Grecja podpisała w czwartek koncesję umożliwiającą grecko-indyjskiemu konsorcjum zbudowanie nowego lotniska na Krecie, największej greckiej wyspie. Inwestycja, o wartości 850 mln euro, staje się faktem.
Pilna inwestycja

Ariadne Airport Group, wspólne przedsięwzięcie indyjskich GMR Airports i greckiego wykonawcy GEK Terna, otrzymało w ubiegłym roku kontrakt na projekt portu lotniczego Kasteli o wartości 850 mln euro. Przed rozpoczęciem budowy wymaga zgody Parlamentu i organów ochrony konkurencji.

Od 2010 r. Ateny podjęły szereg prób budowy nowego lotniska w Kasteli, by zastąpić lotnisko w Heraklionie, które jest drugim co do wielkości w Grecji pod względem natężenia ruchu i zmaga się z obsługą 6,7 milionów pasażerów (głównie turystów) rocznie. Wśród nich jest też sporo Polaków. Co trzeci mieszkaniec naszego kraju, spędzający wakacje na zagranicznych wyjazdach zorganizowanych, wybiera właśnie to śródziemnomorskie państwo. A Kreta zajmuje wśród greckich wysp miejsce pierwsze. Dalej za Kretą znajduje się Rodos, a następnie – Zakynthos.

Greckie porty w rękach inwestora

Choć kryzys zadłużenia, który ogarnął Grecję od końca 2009 roku, zniechęcił inwestorów, kraj ten wyszedł z największego pakietu ratunkowego w historii gospodarki, a obecnie znajduje się na ścieżce odbudowy, wspieranej przez konsumpcję prywatną i turystykę.

W 2017 roku niemiecko-grecka spółka joint venture pod przewodnictwem Fraport zapłaciła około 1 miliarda euro za przejęcie 14 regionalnych portów lotniczych, w większości na popularnych greckich wyspach i ma na celu ich modernizację w nadchodzących latach. Koszt budowy lotniska Kasteli na Krecie i powiązanych z nim połączeń drogowych szacuje się na około 500 milionów euro, a państwo oferuje 180 milionów euro za przejęcie 46 procent udziałów w tym lotnisku.

Spółka joint venture będzie właścicielem pozostałej części i będzie obsługiwać lotnisko przez 32 lata po ukończeniu budowy, która zaplanowana jest na około pięć lat.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair: Brexit ograniczy prawa udziałowców z Wysp

Biznes i przemysł

Ryanair: Brexit ograniczy prawa udziałowców z Wysp

Redakcja 18 marca 2019

Lotnisko we Wrocławiu gotowe do zwiększenia przepustowości (cz. 2)

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko we Wrocławiu gotowe do zwiększenia przepustowości (cz. 2)

Redakcja 18 marca 2019

Kolejne straty Boeinga? Tym razem „kosmiczne”

Biznes i przemysł

Kolejne straty Boeinga? Tym razem „kosmiczne”

Aleksander Domański 18 marca 2019

 

Drony Airbusa w branży morskiej

Biznes i przemysł

Drony Airbusa w branży morskiej

22 marca 2019

Rozbudowa T2 na lotnisku w Gdańsku

Infrastruktura i lotniska

Rozbudowa T2 na lotnisku w Gdańsku

21 marca 2019

LOT rozwija się na lotnisku w Lublinie

Biznes i przemysł

LOT rozwija się na lotnisku w Lublinie

21 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5