Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Gigantyczna fuzja na niebie? Boeing i Embraer rozważają połączenie sił


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2017-12-22 11:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gigantyczna fuzja na niebie? Boeing i Embraer rozważają połączenie sił
Fot. Boeing
Światowi giganci lotniczy, firmy Boeing i brazylijski Embraer potwierdziły w piątek (22 grudnia), że prowadzą rozmowy na temat ewentualnej fuzji. Szczegóły nie są jednak znane, nie ma również żadnej gwarancji, że porozumienie dojdzie do skutku.
Jak podały spółki w komunikacie, ewentualne porozumienie podlegałoby jeszcze zatwierdzeniu przez brazylijski rząd i organy regulacyjne, jak również przez zarządy obydwu spółek i akcjonariuszy Embraera. Firmy zapowiedziały również, że nie mają zamiaru komentować sprawy do momentu zakończenia transakcji.

Jeśli fuzja dojdzie do skutku, będziemy świadkami połączenia największej na świecie firmy lotniczej, The Boeing Company, z trzecim co do wielkości producentem samolotów pasażerskich. Porozumienie gigantów może więc trwale zmienić przemysł lotniczy i jednocześnie stanowić odpowiedź na plany przejęcia kontroli największego rywala Boeinga – firmy Airbus – nad pasażerskimi samolotami Bombardiera, CSeries. Airbus przejmie dokładnie 50,01 proc. akcji w spółce CSALP, 31 proc. będzie należało do Bombardiera, 19 proc. z kolei do samorządu kanadyjskiego regionu Quebec, który w 2015 roku przekazał miliard dolarów na wsparcie programu. Ponadto to Airbus będzie miał decydujące zdanie, m.in. prawo do nominowania prezesa spółki CSALP i praktycznie decydujący wpływ na program CSeries.

Umowa Airbusa i Bombardiera jest zdecydowanie niekorzystna dla Boeinga i Embraera: najmniejszy samolot z serii C Bombardiera konkuruje bowiem z największym E-Jetem Embraera. Seria C z kolei może zostać rozszerzona do tego stopnia, by konkurować z wąskokadłubowymi samolotami Boeinga.

Ewentualna fuzja rozszerzyłaby produkcję Boeinga o najmniejsze samoloty pasażerskie, których liczba miejsc na pokładzie nie przekroczyłaby 100. Embraer produkuje również mniejsze samoloty komercyjne dla rynku regionalnego i odrzutowce biznesowe, które wzmocniłyby asortyment Boeinga. Analitycy wyrazili jednak zaskoczenie z powodu posunięcia Boeinga, ponieważ firma ta wielokrotnie odrzucała logikę umowy Airbusa.

Byłaby to również największa transakcja Boeinga od czasu zakupu McDonnell Douglas w 1997 roku za 13 mld dolarów. Przedsiębiorstwa współpracują już ze sobą w zakresie lotnictwa obronnego. Akcje Embraera już skoczyły o 40%.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus, Siemens i Rolls-Royce będą pracować nad samolotem hybrydowym

Biznes i przemysł

Airbus, Siemens i Rolls-Royce będą pracować nad samolotem hybrydowym

Emilia Derewienko 29 listopada 2017

Tak czy Nie dla rozbudowy Modlina. Znamy scenariusze rozwoju

Infrastruktura i lotniska

Tak czy Nie dla rozbudowy Modlina. Znamy scenariusze rozwoju

Emilia Derewienko 28 listopada 2017

 

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

Prawo i polityka

Prezes LOT-u: Nie ma zgody na anarchię. Zostaję w firmie

23 października 2018

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

Pasażer i linie lotnicze

Neckermann poleci z Łodzi na Dominikanę

23 października 2018

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

Prawo i polityka

Kolejowe związki popierają strajk w LOT

23 października 2018

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

Infrastruktura i lotniska

Radom-Sadków: Ruszają przetargi na projekty

23 października 2018

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

Prawo i polityka

Rzeszot: Milczarski zachowuje się jak przywódca Hunów

23 października 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS