W marcu 2017 roku Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy obsłużył niemal 313 tys. pasażerów – poinformowało lotnisko. To o ponad 11% więcej niż w marcu ubiegłego roku.
W pierwszym kwartale 2017 roku gdańskie lotnisko obsłużyło ponad 880 tys. pasażerów, co oznacza 12,6-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2016. W samym marcu tego roku Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy obsłużył prawie 313 tys. pasażerów – daje to 11-procentowy wzrost w stosunku do tego samego miesiąca 2016 roku.
– Zarówno wyniki samego miesiąca marca, jak i całego kwartału 2017 możemy określić jako świetne – mówi Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. – Do kolejnego wzrostu liczby obsłużonych pasażerów – w stosunku do bardzo dobrego analogicznego kwartału ubiegłego roku – przyczyniły się dobre wyniki praktycznie wszystkich realizowanych z Gdańska połączeń regularnych. Swój symboliczny wkład w wyniki marca miał również wprowadzony 26 marca nowy rozkład letni, a wraz z nim ciekawe nowości – dodaje prezes.
Wyświetl większą mapę
Rzeczywiście, pod koniec marca gdański port lotniczy poinformował o nowej siatce połączeń. Wśród nich pojawiły się Neapol i Vaxio Ryanaira oraz Bergen linii SAS. – Oczywiście to nie koniec nowości, bo przed nami już w maju powrót linii AirBerlin z połączeniem do Berlina, jak również inauguracja połączenia do Amsterdamu, obsługiwanego przez wchodzącego do Gdańska przewoźnika KLM. Kolejną niezwykle ciekawą nowością będą bezpośrednie loty do Tel Avivu liniami PLL LOT – zaznacza Tomasz Kloskowski.
Warto przypomnieć, że Port Lotniczy Gdańsk konsekwentnie realizuje strategię z roku poprzedniego, który był dla lotniska kolejnym, w którym oprócz wzrostu liczby obsługiwanych pasażerów i rozwoju infrastruktury lotniskowej, Port Lotniczy Gdańsk po raz kolejny rozbudował swoją siatkę połączeń.