Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

G550 w służbie RAAF


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-03-25 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ konflikty.pl/ defence24.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

G550 w służbie RAAF
fot. BAE Systems
Australijski minister obrony Christopher Pyne i minister przemysłu obronnego Linda Reynolds ogłosili pozyskanie nowych samolotów przez Royal Australian Air Force (RAAF). Będą to maszyny walki radioelektronicznej na bazie płatowca Gulfstreama G550 – oznaczone MC-55A Peregrine (sokół wędrowny).
Ten model Gulstreama jest wykorzystywany często jako samolot dla VIP-ów. Choćby Polska posiada dwa modele do przewozu najważniejszych osób w państwie. Wprowadzony do oferty Gulfstreama w 2004 roku bizjet G550 okazał się też wyjątkowo dobrą platformą dla wojskowych kompleksów elektronicznych. Izrael wykorzystuje maszyny tego typu w konfiguracji wczesnego ostrzegania i kontroli z systemem ELW-2085, które ponadto wyeksportowano do Włoch i Singapuru.

– MC-55A Peregrine to nowe narzędzie lotniczej walki radioelektronicznej, które zostanie włączone do wspólnej sieci bojowej Sił Obronnych i stworzy kluczowe wspierające żołnierzy ogniowo pomiędzy platformami takimi jak F-35A Joint Strike Fighter, E-7A Wedgetail i EA-18G Growler, bojowymi okrętami nawodnymi i okrętami desantowymi marynarki wojennej oraz jednostkami lądowymi – powiedział minister Pyne.

Wartość programu, oznaczonego kryptonimem AIR 555, to 2,46 miliarda dolarów australijskich (6,6 mld złotych). Z tej kwoty 257 milionów pochłonie modernizacja wyposażenia i infrastruktury bazy w której maszyny będą stacjonować.

Osiągi G550 są niecodzienne – maszyna osiąga prędkość przelotową 940km/h i może latać na wysokości 15 000 metrów, a podczas jednego lotu (bez międzylądowania) jest w stanie dolecieć z Warszawy aż do Kalifornii (zachodnie wybrzeże USA). Nie podano jakie dokładnie wyposażenie zostanie zamontowane na MC-55A, te informacje pozostają tajne. Wiadomo jedynie, że by dostosować samolot do instalacji niezbędnego wyposażenia konieczne będzie wprowadzenie zmian w konstrukcji płatowca. Potem instalacja aparatury łącznościowej oraz urządzeń do zakłócania łączności i systemów wykrywania, oraz systemów samoobrony zostanie przeprowadzona w zakładach firmy L3 Technologies w Greenville w stanie Texas.

RAAF to zdecydowanie najpotężniejsze siły powietrzne na południe od równika. Dzięki względnie nowoczesnej, zadbanej i stale modernizowanej flocie australijskie lotnictwo odgrywa też kluczową rolę w rejonie południowego i zachodniego Pacyfiku, gdzie najważniejszy sojusznik Canberry – Waszyngton – coraz mocniej ściera się z Pekinem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Gulfstream G550 w wersji medycznej już niedługo w służbie ratunkowej

Biznes i przemysł

Gulfstream G550 w wersji medycznej już niedługo w służbie ratunkowej

Emilia Derewienko 04 sierpnia 2018

Drugi Gulfstream G550 jest już w Polsce

Biznes i przemysł

Drugi Gulfstream G550 jest już w Polsce

Emilia Derewienko 31 lipca 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5