Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Frankfurt: Otwarcie Terminalu 3 opóźnione o dwa lata


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-10-10 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aerotelegraph.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Frankfurt: Otwarcie Terminalu 3 opóźnione o dwa lata
fot. Frankfurt Airport
Port lotniczy we Frankfurcie pierwotnie planował oddanie nowego terminalu do użytku w 2023 roku. Z powodu kryzysu związanego z koronawirusem Terminal 3 zostanie jednak otwarty dwa lata później, w roku 2025 – podaje portal Aerotelegraph.
W maju zarząd grupy Fraport, właściciela lotniska we Frankfurcie, podjął decyzję o kontynuowaniu prac. – Jesteśmy przekonani, że w dłuższej perspektywie ruch lotniczy będzie rósł. Dlatego też prace nad Terminalem 3 trwają pomimo kryzysu związanego z pandemią. Konsekwencjami wstrzymania budowy byłyby ogromne dodatkowe koszty i ryzyko techniczne i strukturalne – stwierdził prezes Fraportu, Stefan Schulte.

W miarę rozwoju wypadków nastąpiła jednak zmiana planu. – Tymczasowe zamknięcie granic w Europie częściowo ograniczyło dostępność materiałów i personelu – powiedział rzecznik operatora lotniska niemieckiej gazecie Echo. Doprowadzi to do opóźnień w poszczególnych fazach budowy, a główny budynek samego terminala zostanie ukończony w 2024 roku.

Otwarcie Terminalu 3 jest stale odkładane – początkowo planowane na 2022 rok, później opóźnione na 2023 rok – podczas gdy obiekt zostanie otwarty w jeszcze późniejszym terminie. – Obecnym naszym celem jest rozpoczęcie działalności na początek sezonu letniego 2025 roku – podkreślił rzecznik Fraportu.

Drugi etap budowy wraz z pirsem G dla tanich linii lotniczych zostanie jednak zakończony wcześniej. Prace budowlane są już bardzo zaawansowane, a ich zakończenie spodziewane jest prawdopodobnie na początku letniego rozkładu lotów 2022. Obiekt ten będzie mógł obsłużyć 5 mln pasażerów rocznie.

Oprócz hali pasażerskiej nowy Terminal 3 składa się z dwóch pirsów i 24 gate’ów. Projekt zapewni dodatkową przepustowość 14 mln pasażerów rocznie i 25 mln po pełnej rozbudowie. Obiekt znajduje się około 2,6 km na południe od Terminali 1 i 2. Obecnie trwa budowa linii kolejowej o długości 5,6 km, która połączy trzy terminale.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wyniki przewozowe lotnisk Fraport AG. Frankfurt z rekordem

Infrastruktura i lotniska

Wyniki przewozowe lotnisk Fraport AG. Frankfurt z rekordem

Aleksander Domański 06 lutego 2020

Historia niemieckiego Condora. Poznajcie firmę, którą chce kupić LOT

Pasażer i linie lotnicze

Historia niemieckiego Condora. Poznajcie firmę, którą chce kupić LOT

Redakcja 21 stycznia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5