W środę 12 czerwca Ryanair świętował otwarcie nowej bazy w Bordeaux, drugiej we Francji po Marsylii, z trzema samolotami zbazowanymi. Koszt inwestycji szacowany jest na 300 mln dolarów. Baza liczyć będzie 37 tras, łączących 14 krajów.
Ryanair ogłosił również dwie nowe trasy do Agadiru i Salonik, obie działające dwa razy w tygodniu od kwietnia 2020 roku.
– Baza Ryanair w Bordeaux stanowi prawdziwy impuls z ekonomicznego i turystycznego punktu widzenia. Ogólna oferta lotów obejmuje obecnie 37 tras do 14 krajów, w tym lotów zimowych. Nie mniej niż 25 nowych tras zostanie otwartych w tym roku, wzmacniając 12 już istniejących połączeń – skomentował Pascal Personne, prezes lotniska w Bordeaux.
Nowa baza Ryanair obejmuje 3 samoloty, a cała inwestycja jest warta 300 mln dolarów. Przewoźnik zaoferuje 37 tras, w tym: Alicante (2 na tydzień), Bari (2), Budapeszt (2), Bolonia (2), Brest (3), Bruksela Charleroi (5), Kolonia (3), Kopenhaga (3), Cork (2 ), Dublin (2), Edynburg (3), Faro (2), Fez (2), Kraków (2), Lamezia (2), Lille (1 dzien), Lizbona (5), Londyn Stansted (6), Malaga (3), Manchester (2), Marrakesz (2), Marsylia (1 dziennie), Mediolan Bergamo (5), Mykonos (1), Nador (2), Neapol (2), Oujda (1), Warzazat (2) , Palermo (2), Porto (3), Praga (2), Rzym Ciampino (4), Sewilla (2), Strasburg (3), Tanger (2), Walencja (2) i Wenecja Treviso (3).
Oznacza to, że Ryanair będzie obsługiwał z francuskiego lotniska do 86 lotów tygodniowo, przewożąc rocznie do 1,4 miliona klientów, co może stanowić wzrost aż o 186 proc. Przypomnijmy, że dwa razy w tygodniu do francuskiego Bordeaux można polecieć z
Krakowa.
Trzecią bazą przewoźnika we Francji ma stać się Tuluza. Francuska ekspansja Ryanair konsoliduje tanie linie lotnicze jako pierwsze w Europie pod względem zasięgu i liczby pasażerów. We Francji Ryanair ma 7 procent udziału w rynku. W sumie na francuskim rynku linia zaoferuje
50 nowych tras, które będą działać od jesieni 2019 roku. Połączenie zostało zainaugurowane na początku kwietnia tego roku.