Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Będzie nowe lotnisko w centrum Polski. PPL sprzeda udziały w Modlinie?


Wstecz Dalej

Autor:

Magdalena Wosińska

Data publikacji:
2017-10-27 10:17
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/Fly4free

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Będzie nowe lotnisko w centrum Polski. PPL sprzeda udziały w Modlinie?
fot. Lotnisko Chopina
Jak dowiedział się serwis fly4free, w 2021 r. tanie linie i czartery przejdą z Warszawy na drugie lotnisko, które będzie kosztowało ok. 500 mln zł. Nie będzie to jednak Modlin.
Mariusz Szpikowski, dyrektor naczelny Państwowych Portów Lotniczych (zarządzających Lotniskiem Chopina), w rozmowie z portalem fly4free.pl przyznaje, że PPL najchętniej odsprzedałyby swoje udziały w spółce zarządzającej Modlinem. Nie widzi też szans na porozumienie. W związku z tym, jak zauważa źródło, za cztery lata w okolicach Warszawy powstaną 3 lotniska - Chopin, Modlin oraz nowy port, który powstanie w ramach Duoportu z Chopinem. Mają tam być tam przeniesione z Warszawy operacje czarterowe, a także przewoźnicy niskokosztowi. Szpikowski przyznał też, że lotnisko przyjmie aż 6 mln pasażerów z Warszawy.

Według rządu i PPL taka inwestycja jest niezbędna z powodu braku przepustowości na Lotnisku Chopina. Problem ma rozwiązać dopiero oddanie do użytku Centralnego Portu Komunikacyjnego, jednak stanie się to najwcześniej w 2027 roku. 

D tej pory wydawało się, że tę lukę wypełni Modlin, Szpikowski przy okazji jednak wylicza problemy – „Tajemnicą poliszynela” jest zły stan drogi startowej w Modlinie. Jeśli dodamy do tego zwiększoną liczbę operacji lotniczych i rosnącą liczbę pasażerów, stanie się jasne, że trzeba wybudować nową drogę startową. Taka inwestycja kosztuje przynajmniej 200 mln zł, a czas jej budowy to 3-4 lata. Nie wystarczy więc doraźne łatanie dziur. Proponowana przez Modlin pożyczka bankowa na rozbudowę w wysokości 60 mln zł jest zdecydowanie niewystarczającą kwotą w stosunku do potrzeb tego lotniska.

Wstępne koszty budowy potrzebnej infrastruktury mają wahać się od 500-600 do nawet 900 mln złotych. Drugie lotnisko ma być budowane na wiele lat i jego oferta uzupełnieniem Centralnego Portu Komunikacyjnego. Do jego zadań będzie należało przejecie ruchu, który będzie inny niż ruch tranzytowy, na którym będzie się opierała działalność CPK. Czy Radom spełnia te założenia? – Analizujemy taki scenariusz i odniesiemy się do tego tematu jak będziemy mieli konkretną propozycję na stole. A dzisiaj takiej oferty nie ma – przyznaje Szpikowski w rozmowie z serwisem.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
10 mln obsłużonych pasażerów w Modlinie. Czas na rozbudowę

Pasażer i linie lotnicze

10 mln obsłużonych pasażerów w Modlinie. Czas na rozbudowę

Justyna Urbaniak 13 września 2017

Pirotechnicy interweniują na mazowieckich lotniskach

Pasażer i linie lotnicze

Pirotechnicy interweniują na mazowieckich lotniskach

inf. prasowa 22 sierpnia 2017

Modlin: Bez rozstrzygnięcia w sprawie kredytu

Prawo i polityka

Modlin: Bez rozstrzygnięcia w sprawie kredytu

Emilia Derewienko 13 lipca 2017

 

PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

03 października 2022

Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

03 października 2022

Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

Infrastruktura i lotniska

Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

03 października 2022

Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

Prawo i polityka

Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

03 października 2022

Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

Biznes i przemysł

Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

03 października 2022

OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

Biznes i przemysł

OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

03 października 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5