Fińskie narodowe linie lotnicze z siedzibą w Helsinkach, Finnair, przedstawiły swoją ofertę na nadchodzący sezon letni, na połączenia do Polski. W pierwszym kwartale 2018 roku przewoźnik obsłużył łącznie 3 mln pasażerów, co stanowi wzrost o prawie 16% w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego.
Przedstawiciele Finnaira podczas prezentacji w Warszawie zwracali uwagę na to, że fiński przewoźnik jest największą linią lotniczą operującą w Azji – linie lotnicze oferują obecnie 97 lotów tygodniowo w sezonie letnim. Średnie wypełnienie samolotów na kierunkach azjatyckich wzrosło do ponad 88%.
Finnair lata do Azji na potęgę
Ruch do Azji mógł zresztą znacząco wzrosnąć dzięki wprowadzeniu na trasy międzykontynentalne na Daleki Wschód szerokokadłubowego Airbusa A350. Jedenaście A350-900 obsługuje połączenia do Tajlandii, Wielkiej Brytanii, na Kubę, do Wietnamu, Hongkongu, Japonii, Singapuru, Chin i Meksyku. A350-900 oferuje nowoczesną konstrukcję aerodynamiczną, kadłub i skrzydła z włókna węglowego oraz nowe, paliwooszczędne silniki Rolls-Royce.
Fiński przewoźnik może pochwalić się również otrzymaniem nagrody dla najlepszej linii lotniczej w Chinach, przyznawanej przez branżowy serwis turystyczny TTG China. Jest także największą linią lotniczą z Europy, która lata do Japonii – tygodniowo Finnair wykonuje z Helsinek 38 połączeń. Finnair dociera do 19 miast w Azji, a także do 9 miast w Ameryce.
Zwrot w kierunku rynku azjatyckiego nie powinien zaskakiwać. W Azji znajduje się obecnie dziewięć z 20 lotnisk na całym świecie, obsługujących co najmniej 60 mln pasażerów rocznie. Pięć azjatyckich lotnisk osiągnęło 60 mln pasażerów rocznie po raz pierwszy w 2017 roku. To Bangkok Suvarnabhumi, Delhi Indira Gandhi, Guangzhou Baiyun, Seul Incheon i Singapur Changi. Już za 4 lata natomiast, a więc w 2022 roku, Chiny mają być najszybciej rozwijającym się rynkiem lotniczym świata, wyprzedzając pod tym względem Stany Zjednoczone, dotychczasowego lidera rynku lotniczego.
Więcej w Polsce
W tegorocznym sezonie letnim Finnair będzie oferował do Polski 42 loty tygodniowo. Pięć nowych, regularnych połączeń do Warszawy, w tym trzy loty dziennie w weekendy; cztery nowe połączenia do Krakowa (dwa przez cały sezon letni i dwa w szczycie sezonu), w sumie 9 połączeń tygodniowo; 7 nowych lotów do Gdańska, dwa razy dziennie każdego dnia.
Swoimi wynikami chwaliła się także Finavia – spółka, która w Finlandii ma w posiadaniu 21 lotnisk, w tym największe – port lotniczy w Helsinkach, z którego operuje również narodowy przewoźnik, Finnair. Finavia obsłużyła w 2017 roku 23 mln pasażerów. Helsińskie lotnisko jest przystosowane obecnie do obsługi 18 mln pasażerów, a jego liczba, docelowo, ma wzrosnąć w przyszłości do 30 mln. Kwota inwestycji, jaka została wygospodarowana na inwestycje lotnicze w roku ubiegłym wyniosła 181 mln euro.
Poza Finnairem, największymi przewoźnikami, operującymi na helsińskim lotnisku są Norwegian, SAS i Lufthansa. Popularne połączenia do Azji sprawiają, że chińscy pasażerowie stanowią około 3% podróżnych, korzystających z helsińskiego portu lotniczego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.