Partner serwisu
Biznes i przemysł

Enter Air: Plan na 2018 rok zrealizujemy w stu procentach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Enter Air: Plan na 2018 rok zrealizujemy w stu procentach
fot. Enter Air
Ten rok jest wyjątkowy jeśli chodzi o zainteresowanie podróżami do ciepłych krajów. W przeciwieństwie do poprzednich sezonów (w których zauważalne było lekkie zwolnienie popytu), wrzesień jest na poziomie przewozów lipcowych. Sezon trwa w pełni i sądzę, że przedłuży się do października – Andrzej Kobielski, CCO Enter Air, podsumowuje w rozmowie z „Rynkiem Lotniczym” sezon letni w Enter Air.

Przychody przewoźnika czarterowego w pierwszym kwartale 2018 roku wzrosły o 23,2% do 126,5 mln zł ze 102,7 mln zł w analogicznym okresie 2017 roku. Z kolei spółka zanotowała stratę netto na poziomie 4 mln zł wobec 17,2 mln zł zysku w I kw. 2017 roku.

Enter Air stawia na długie trasy

Jaki był sezon letni? „On się jeszcze nie skończył” – konkluduje członek zarządu ds. handlowych w Enter Air, Andrzej Kobielski. – W tym roku zauważamy lekką nadwyżkę oferowania, bo na mapie destynacji podróżniczych znów pojawiły się Turcja oraz Egipt. Touroperatorzy bardzo szybko zareagowali na te trendy. Pamiętajmy, że są to kierunki, które w przeszłości istotnie oddziaływały na rynek. Grecja przez ostatnie trzy lata przeżyła oblężenie i touroperatorzy, żeby zapewnić sobie możliwość efektywnego funkcjonowania na tym rynku, z dużym wyprzedzeniem zadbali o dość istotne gwarancje hotelowe. Do tego istotny przyrost oferowania w Turcji, Egipcie spowodował lekką nadpodaż. Enter Air zapowiada także, że zrealizuje założenia poczynione na 2018 rok, a być może będzie miał też lekką nadwyżkę kontrolowaną.

Przed touroperatorami i liniami czarterowymi konferencja slotowa, która odbędzie się w listopadzie. Enter Air do tego czasu nie zdradza nowych kierunków. Przyznaje natomiast, że „portfel nowych atrakcyjnych miejsc turystycznych jest ograniczony”. W tym roku po raz pierwszy linia poleciała latem w dalsze trasy do Kolombo, Zazinbaru, Mombasy. – Długie trasy zdały egzamin – wspomina enigmatycznie.

Oko na Ryanair

Przedstawiciela Enter Air zapytaliśmy o stosunkowo nową konkurencję na rynku czarterowym – Ryanair Sun. To spółka córka niskokosztowego Ryanaira, która od kwietnia tego roku oferuje regularne połączenia.

Andrzej Kobielski, odnosząc się do powstania nowego podmiotu, przyznaje, że jest to wydarzenie precedensowe. – Na ogół tendencja była odwrotna i to linie obsługujące regularny ruch turystyczny konwertowały w kierunku sprzedaży miejsc bezpośrednio. Na tym rynku jest oczywiście miejsce dla kolejnych czarterów, pytanie, czy w pewnym momencie symulacja ceną nie doprowadzi do sztucznego przyrostu rynku. Pamiętamy przypadek OLT Express. Linia znalazła beneficjentów ruchu, bo przewoziła ich w cenie nieadekwatnej do kosztów wytworzenia usługi. W momencie, gdy oferta OLT zniknęła, te osoby wróciły do podróżowania samochodami i koleją. Warto zapytać, jakie są długofalowe cele Ryanair Sun.

Mimo wejścia kolejnego gracza na rynek, nadal utrzymujemy się na poziomie ponad 30 proc. udziału rynku. Planujemy ten sam rytm wzrostu, co w poprzednich latach – dodaje przy tym. Enter Air zapowiada także, że zrealizuje nałożony plan na 2018 rok, będzie miał też nadwyżkę kontrolowaną.

Czarter z nagrodami 

W 2017 r. Enter Air zakończył proces wymiany floty na samoloty nowszej generacji, w ramach którego osiem samolotów Boeing 737-400 zostało wymienionych na maszyny nowszej generacji typu 737-800. W szczycie nadchodzącego sezonu letniego połączenia będą realizowane przez 20 samolotów w tym dwa Airbusy A320 wypożyczone od innego przewoźnika.

W październiku i grudniu 2018 r. do floty mają dołączyć pierwsze dwa samoloty Boeing 737-8 MAX. Najnowocześniejsze obecnie samoloty wąskokadłubowe pozwolą na oszczędności operacyjne, a dłuższy zasięg od obecnie wykorzystywanych maszyn, umożliwi bezpośrednie połączenia m.in. na Wyspy Zielonego Przylądka. Enter Air zamówił łącznie sześć Boeingów 737-8 MAX.

Podczas Kongresu Lotniczego przedstawicielom linii uroczyście wręczono także certyfikat Operational Safety Audit przyznawany przez IATA. To międzynarodowo uznawany wskaźnik bezpieczeństwa i jakości zarządzania linią lotniczą. Enter Air została także nagrodzona przez portal Rynek Lotniczy za „wiele lat rozwoju na rynku polskim i zagranicznym oraz czołowe miejsce w Polsce w zakresie turystycznych przewozów lotniczych”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kongres Rynku Lotniczego: Już w poniedziałek w Warszawie

Biznes i przemysł

Kongres Rynku Lotniczego: Już w poniedziałek w Warszawie

inf. pras. oprac. ad 11 września 2019

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Prawo i polityka

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Roman Czubiński 21 października 2018

Amadeus: NDC zmieni sposób planowania podróży

Biznes i przemysł

Amadeus: NDC zmieni sposób planowania podróży

Roman Czubiński 15 października 2018

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Kongres Rynku Lotniczego: Już w poniedziałek w Warszawie

Biznes i przemysł

Kongres Rynku Lotniczego: Już w poniedziałek w Warszawie

inf. pras. oprac. ad 11 września 2019

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Prawo i polityka

Brexit niepokoi branżę lotniczą

Roman Czubiński 21 października 2018

Amadeus: NDC zmieni sposób planowania podróży

Biznes i przemysł

Amadeus: NDC zmieni sposób planowania podróży

Roman Czubiński 15 października 2018

Zobacz również:

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Biznes i przemysł

Mariaż Enter Aira z TUI. Pionierskie posunięcie?

Mateusz Kieruzal 20 sierpnia 2023

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Pasażer i linie lotnicze

Enter Air problemem dla polskich lotnisk?

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Oświadczenie Enter Air. "Wyślemy po turystów na Rodos inny samolot"

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5