Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Enter Air ma za sobą świetne pierwsze półrocze. Wzrost przychodów o 29 proc.


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-10-01 12:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Enter Air

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Enter Air ma za sobą świetne pierwsze półrocze. Wzrost przychodów o 29 proc.
fot. Enter Air
Przychody Enter Air po pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku wzrosły o 29,2 proc. i wyniosły 633 mln zł. – Mamy za sobą kolejny rekordowo dobry okres, a wyniki Enter Air wyróżniają się pozytywnie także na tle branży w Europie – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu prywatnego przewoźnika.
To było udane pół roku dla Enter Air. Przychody linii wyniosły 633 mln zł, a więc były o 29 proc. wyższe w porównaniu z 490 mln zł w tym samym okresie 2018 roku. Zysk operacyjny wzrósł o 84,2 proc. do 81,9 mln zł. Zysk netto w analizowanym okresie ukształtował się na poziomie 44,9 mln zł i tym samym wzrósł o 191 proc. z 15,4 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przewoźnik wypracował w pierwszym półroczu wynik EBITDA na poziomie 180 mln zł wobec 40,8 mln zł rok wcześniej.

– Wzrost przychodów był konsekwencją zwiększonego popytu na nasze usługi wywołanego wzrostem rynku oraz słabą kondycją konkurencji. Udało nam się także poprawić efektywność dzięki naszemu nowoczesnemu modelowi działania, który przy rosnącej skali daje nam elastyczność pozwalającą na coraz lepsze wykorzystanie zasobów. W tegorocznym w sezonie letnim latamy na 25 samolotach, czyli na 5 maszynach więcej niż rok temu. Rynek turystyczny pomimo ostatnich zawirowań jest w bardzo dobrej kondycji, a popyt na podróże turystyczne ciągle rośnie – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air.

Jak dodaje Polaniecki, zawirowania na rynku nie wpłynęły negatywnie na pozycję przewoźnika. – Od zawsze stawialiśmy na pracę z dużymi i stabilnymi biurami podróży, które konsekwentnie wzmacniają swoją pozycję, podczas gdy ich konkurenci upadają. W ciągu ostatnich 2 lat odeszło z rynku także wielu naszych konkurentów i ubyło ponad 500 samolotów, a Enter Air jest obecnie w czołówce linii turystycznych Europy – stwierdza.

„Obserwujemy rynek”

Polaniecki wspomniał również o niedawnym upadku linii Thomas Cook. – Bankructwo jednej z największych grup turystycznych na świecie, posiadającej ponad 100 samolotów, to kolejny przykład potwierdzający jak istotne jest utrzymywanie nisko-kosztowego modelu biznesowego oraz konserwatywne podejście w planowaniu rozwoju. Podobnie jak w przypadku zeszłorocznego upadku Small Planet, uważnie obserwujemy rynek aby wykorzystać kolejną szansę na dalszy rozwój Enter Air – dodaje Grzegorz Polaniecki.

Enter Air kontynuuje przyjętą politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami, w związku z czym w lipcu 2019 r. wypłacona została dywidenda w łącznej kwocie 12,3 mln zł, tj. 0,7 zł na akcję.
W maju 2019 r. Enter Air został partnerem strategicznym i udziałowcem posiadającym 49% akcji szwajcarskiej linii lotniczej Chair Airlines. Wartość podpisanej umowy to 2 mln dol. (około 7,7 mln zł). Chair Airlines ma w swojej flocie trzy samoloty Airbus A319 i od pięciu lat prowadzi przewozy na rynkach europejskich, w Afryce i na bliskim wschodzie.

Flota

Do realizacji w pełni zakontraktowanego sezonu letniego Enter Air wykorzystuje 21 samolotów Boeing 737-800 oraz wypożyczone w ramach umowy wet-lease dwa Boeingi 737-800 (od słowackiej linii Go2Sky) i dwa Airbusy A320 (od bułgarskiej firmy Electra). We flocie przewoźnika znajdują się także dwie maszyny Boeing 737 MAX 8, które zostały odebrane w grudniu 2018 r. i styczniu 2019 r.

Ze względu na zdarzenia lotnicze z udziałem tego typu samolotów, polskie i europejskie władze lotnicze zdecydowały o czasowym wstrzymaniu operacji wszystkimi samolotami 737 MAX, do czasu wyjaśnienia przyczyn i wdrożenia działań korygujących. Po wznowieniu lotów samolotami tego typu, Enter Air zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wystąpi do producenta o odszkodowanie za czas w którym nie mógł korzystać z tych maszyn.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Enter Air: Pasażerowie nie chcą latać z Radomia

Infrastruktura i lotniska

Enter Air: Pasażerowie nie chcą latać z Radomia

Redakcja 21 sierpnia 2019

Szwajcarska Germania zmienia się w Chair Airlines

Biznes i przemysł

Szwajcarska Germania zmienia się w Chair Airlines

Emilia Derewienko 12 czerwca 2019

Wyniki Enter Air za pierwszy kwartał

Biznes i przemysł

Wyniki Enter Air za pierwszy kwartał

inf. pras./ Redakcja 31 maja 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5