Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza, podpisał z Itaka Holdings dwuletnią umowę o współpracy. Szacunkowa wartość umowy w pierwszym roku wynosi 75 mln dolarów (ok. 279,3 mln zł).
– Z Itaką współpracujemy nieprzerwanie od 5 lat. Tegoroczny kontrakt jest o około 11 proc. większy od umowy kończącej się w kwietniu 2019 r i jest naturalnym krokiem w kierunku dalszej współpracy obu firm – mówi Andrzej Kobielski, członek zarządu Enter Air.
Nowa umowa została podpisana na kolejne dwa lata. – W pierwszym roku, tj. w sezonie Lato 2019 – Zima 2019/2020 planujemy wykonać z Itaką wspólny program turystyczny o wartości około 75 mln dolarów, natomiast mamy nadzieję, iż nasza współpraca nadal będzie się rozwijała, co zaowocuje zwiększeniem wolumenu współpracy w roku następnym. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami zakładamy wzrost przewozów w 2019 roku i zawarta umowa jest środkiem do realizacji tego celu – dodaje.
Umowa Charteru (Air Charter Agreement) dotyczy sprzedaży miejsc w samolotach wraz załogą. Jest to kolejna umowa zawarta na ten okres przez Enter Air z największymi touroperatorami. W grudniu 2018 roku zawarty został aneks do podpisanej wcześniej umowy z
TUI Poland, a wartość aneksowanej umowy wynosi 129,9 mln dolarów (ok. 491,8 mln zł).
W tym samym miesiącu podpisana została także umowa z
Rainbow Tours o szacunkowej wartości 45,1 mln dol. (ok. 171,1 mln zł). Wcześniej przewoźnik zawarł też umowę z
Coral Travel Poland na sezon Zima 2018, Lato 2019 oraz Zima 2019/2020. Szacunkowa wartość tej umowy wynosi ponad 27,3 mln dol. (ok. 100,6 mln zł).
Na podstawie podpisanej umowy Enter Air zapewni touroperatorowi świadczenie usług lotniczego przewozu osób i bagażu. Łączna wartość świadczeń wynikających z umowy podpisanej z Itaka Holdings nie jest możliwa do ustalenia i jej ostateczna wartość może różnić się od podanych wyżej szacunków. Rozliczenia z tytułu podpisanej umowy będą realizowane na bieżąco i zgodnie z harmonogramem poszczególnych lotów czarterowych.
Przewoźnik kontynuuje także program wymiany i unowocześniania swojej floty. Na początku roku do Warszawy przyleciał
drugi z zamówionych Boeingów 737 MAX 8. Pierwszy odebrany w grudniu samolot tego typu rozpoczął już rejsy z pasażerami. Pod koniec listopada flota Enter Air powiększyła się też o
kolejnego Boeinga 737-800, który będzie wykorzystywany przez 5 lat na zasadzie leasingu operacyjnego.