Linie Emirates obsłużyły w lipcu i sierpniu blisko 1,2 mln klientów w swoim porcie macierzystym w Dubaju. Dla porównania w tym samym okresie w 2020 roku było to 402 tys. osób. Według raportu IATA World Air Transport Statistics 2021 Emirates przewiozły ponad 15,8 mln pasażerów w ubiegłym roku. Żadne inne linie lotnicze nie osiągnęły takiego poziomu.
Odkąd Dubaj ponownie otworzył granice dla podróżnych z zagranicy, przewoźnik z Bliskiego Wschodu stopniowo odbudował swoją siatkę połączeń i rozkład lotów od kilku miast w lipcu 2020 roku do przeszło 120 kierunków obecnie. Już w październiku w ofercie Emirates pojawią się kolejne loty na ponad 20 trasach.
Szybsze wdrożenie innowacji cyfrowych – biometria, samoobsługowe punkty odprawy
W 2019 roku linie lotnicze znad Zatoki Perskiej zaczęły testować i wprowadzać rozwiązania biometryczne w różnych punktach lotniska. W ciągu ostatniego roku przewoźnik przyspieszył wdrażanie swojego systemu biometrycznego i obecnie na lotnisku w Dubaju działa ponad 30 kamer biometrycznych Emirates, m.in. przy stanowiskach odprawy, przed wejściem do poczekalni klasy pierwszej i biznes oraz przy wybranych bramkach.
Od czasu wdrożenia wygodnego, bezdotykowego i bezpiecznego sposobu weryfikacji skorzystało z niego ponad 58 tys. klientów, chcących dostać się do poczekalni Emirates, a przeszło 380 tys. pasażerów użyło bramki biometrycznej przed wejściem na pokład. Od wybuchu pandemii na rozwiązania biometryczne decyduje się coraz więcej klientów, dlatego przewoźnik planuje zwiększyć liczbę bramek wyposażonych w czytniki biometryczne. Ponadto blisko współpracuje z partnerami z lotniska w Dubaju, w tym ze służbami imigracyjnymi (GDRFA) nad reaktywacją inteligentnych bramek, które dzięki nowej technologii zbliżeniowej pozwoliłyby uprawnionym pasażerom przejść kontrolę paszportową po przylocie lub przed odlotem w ciągu kilku sekund.
Rosnącą popularnością cieszą się nowe samoobsługowe punkty odprawy wprowadzone przez Emirates we wrześniu 2020 roku, które umożliwiają samodzielną odprawę biletowo-bagażową, pobranie karty pokładowej i wybór miejsc na pokładzie. Tylko w lipcu i sierpniu z tej wygodnej usługi skorzystało ponad 568 tys. klientów, którzy w ten sposób mogli pominąć kolejkę przy odprawie bagażu i skierować się bezpośrednio do odprawy paszportowej. Po ciepłym przyjęciu przez pasażerów Emirates jeszcze w tym miesiącu uruchomią sześć dodatkowych samoobsługowych punktów odprawy na terenie terminala dla pasażerów klas pierwszej i biznes.
W ciągu ostatniego roku przewoźnik wprowadził także nowy system ułatwiający pasażerom zgłaszanie opóźnionego lub uszkodzonego bagażu na dedykowanej stronie, ograniczając formalności i stres, zwiększając przejrzystość i jakość obsługi klienta przy sprawdzaniu, a także śledzeniu bagażu oraz rozwiązywaniu związanych z nim problemów.
Ostatnie warunki podróżowania – centrum informacji o COVID-19 dla podróżujących, IATA Travel Pass, współpraca z organami ochrony zdrowia ZEA
W realiach codziennie zmieniających się warunków podróżowania na poziomie kraju, regionu lub lotniska linie Emirates dokładają wszelkich starań, żeby dostarczać klientom aktualne informacje. Dzięki wykorzystaniu międzynarodowej siatki połączeń i zespołów na lotniskach, które gromadzą i weryfikują najnowsze wymogi dla każdego kierunku, centrum informacji o COVID-19 (aktualizowane przynajmniej raz dziennie) stało się jednym z najważniejszych źródeł informacji dla pasażerów.
Ponadto przewoźnik jako jeden z pierwszych zaczął wprowadzać cyfrowe rozwiązania weryfikacji podróżnych, m.in. dołączając do systemu IATA Travel Pass czy współpracując z organami ZEA odpowiedzialnymi za ochronę zdrowia przy sprawdzaniu wymaganej od podróżujących dokumentacji dotyczącej COVID-19. Wspomniane projekty zapewniają wiele korzyści – od lepszej obsługi klienta, poprzez mniejsze zużycie papieru, po większą wydajność i niezawodność weryfikacji dokumentów podróżnych. W kwietniu linie Emirates jako jedne z pierwszych dołączyły do systemu IATA Travel Pass i obecnie oferują to wygodne rozwiązanie na trasach między Dubajem a 10 miastami, do których mają dołączyć kolejne w miarę pozyskiwania przez IATA nowych usługodawców w kolejnych krajach. Do października przewoźnik rozszerzy usługę IATA Travel Pass na klientów we wszystkich obsługiwanych kierunkach.
Zdrowie i bezpieczeństwo
W ciągu ostatniego roku linie Emirates w ścisłej współpracy z władzami i partnerami z branży dbały o zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich pasażerów i pracowników lotniska, mimo nieustannych zmian w procedurach sanitarnych na całym świecie. Jeszcze zanim Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie uznała COVID-19 za pandemię, linie Emirates zdążyły wdrożyć zaawansowane procedury czyszczenia i dezynfekcji we wszystkich punktach kontaktu z klientami na lotnisku i pokładzie samolotów. Przewoźnik zamontował przegrody ochronne przy wszystkich stanowiskach odprawy i wprowadził obowiązek zachowywania bezpiecznej odległości na całym terenie lotniska.
Procedury sanitarne są nieustannie analizowane i aktualizowane zgodnie z ostatnimi wytycznymi specjalistów. Ponadto dzięki współpracy z miejscowym inkubatorem innowacji lotniczych Aviation X-lab linie Emirates poprowadziły program pilotażowy testujący roboty sprzątające w poczekalniach przewoźnika na lotnisku w Dubaju. Wspomniane roboty wykorzystują specjalne rozwiązania usuwające większość wirusów, dbając o zdrowsze otoczenie.
Linie Emirates nie tylko jako jedne z pierwszych przewoźników zaopatrzyły swoich pracowników bezpośredniego kontaktu w środki ochrony indywidualnej w lutym 2020 roku, ale także po pojawieniu się pierwszych szczepionek przeciwko COVID-19 zrealizowały kampanię w całej firmie zachęcającą pracowników do zadbania o bezpieczeństwo swoje i innych, dzięki czemu w pełni zaszczepionych jest już ponad 95 proc. personelu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.