Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Emirates: 15,8 mln pasażerów w 2020 roku, ponad 20 nowych tras jesienią


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-09-08 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Emirates Press

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Emirates: 15,8 mln pasażerów w 2020 roku, ponad 20 nowych tras jesienią
fot. Emirates
Linie Emirates obsłużyły w lipcu i sierpniu blisko 1,2 mln klientów w swoim porcie macierzystym w Dubaju. Dla porównania w tym samym okresie w 2020 roku było to 402 tys. osób. Według raportu IATA World Air Transport Statistics 2021 Emirates przewiozły ponad 15,8 mln pasażerów w ubiegłym roku. Żadne inne linie lotnicze nie osiągnęły takiego poziomu. 
Odkąd Dubaj ponownie otworzył granice dla podróżnych z zagranicy, przewoźnik z Bliskiego Wschodu stopniowo odbudował swoją siatkę połączeń i rozkład lotów od kilku miast w lipcu 2020 roku do przeszło 120 kierunków obecnie. Już w październiku w ofercie Emirates pojawią się kolejne loty na ponad 20 trasach.

Szybsze wdrożenie innowacji cyfrowych – biometria, samoobsługowe punkty odprawy

W 2019 roku linie lotnicze znad Zatoki Perskiej zaczęły testować i wprowadzać rozwiązania biometryczne w różnych punktach lotniska. W ciągu ostatniego roku przewoźnik przyspieszył wdrażanie swojego systemu biometrycznego i obecnie na lotnisku w Dubaju działa ponad 30 kamer biometrycznych Emirates, m.in. przy stanowiskach odprawy, przed wejściem do poczekalni klasy pierwszej i biznes oraz przy wybranych bramkach.

Od czasu wdrożenia wygodnego, bezdotykowego i bezpiecznego sposobu weryfikacji skorzystało z niego ponad 58 tys. klientów, chcących dostać się do poczekalni Emirates, a przeszło 380 tys. pasażerów użyło bramki biometrycznej przed wejściem na pokład. Od wybuchu pandemii na rozwiązania biometryczne decyduje się coraz więcej klientów, dlatego przewoźnik planuje zwiększyć liczbę bramek wyposażonych w czytniki biometryczne. Ponadto blisko współpracuje z partnerami z lotniska w Dubaju, w tym ze służbami imigracyjnymi (GDRFA) nad reaktywacją inteligentnych bramek, które dzięki nowej technologii zbliżeniowej pozwoliłyby uprawnionym pasażerom przejść kontrolę paszportową po przylocie lub przed odlotem w ciągu kilku sekund.

Rosnącą popularnością cieszą się nowe samoobsługowe punkty odprawy wprowadzone przez Emirates we wrześniu 2020 roku, które umożliwiają samodzielną odprawę biletowo-bagażową, pobranie karty pokładowej i wybór miejsc na pokładzie. Tylko w lipcu i sierpniu z tej wygodnej usługi skorzystało ponad 568 tys. klientów, którzy w ten sposób mogli pominąć kolejkę przy odprawie bagażu i skierować się bezpośrednio do odprawy paszportowej. Po ciepłym przyjęciu przez pasażerów Emirates jeszcze w tym miesiącu uruchomią sześć dodatkowych samoobsługowych punktów odprawy na terenie terminala dla pasażerów klas pierwszej i biznes.

W ciągu ostatniego roku przewoźnik wprowadził także nowy system ułatwiający pasażerom zgłaszanie opóźnionego lub uszkodzonego bagażu na dedykowanej stronie, ograniczając formalności i stres, zwiększając przejrzystość i jakość obsługi klienta przy sprawdzaniu, a także śledzeniu bagażu oraz rozwiązywaniu związanych z nim problemów.

Ostatnie warunki podróżowania – centrum informacji o COVID-19 dla podróżujących, IATA Travel Pass, współpraca z organami ochrony zdrowia ZEA

W realiach codziennie zmieniających się warunków podróżowania na poziomie kraju, regionu lub lotniska linie Emirates dokładają wszelkich starań, żeby dostarczać klientom aktualne informacje. Dzięki wykorzystaniu międzynarodowej siatki połączeń i zespołów na lotniskach, które gromadzą i weryfikują najnowsze wymogi dla każdego kierunku, centrum informacji o COVID-19 (aktualizowane przynajmniej raz dziennie) stało się jednym z najważniejszych źródeł informacji dla pasażerów.

Ponadto przewoźnik jako jeden z pierwszych zaczął wprowadzać cyfrowe rozwiązania weryfikacji podróżnych, m.in. dołączając do systemu IATA Travel Pass czy współpracując z organami ZEA odpowiedzialnymi za ochronę zdrowia przy sprawdzaniu wymaganej od podróżujących dokumentacji dotyczącej COVID-19. Wspomniane projekty zapewniają wiele korzyści – od lepszej obsługi klienta, poprzez mniejsze zużycie papieru, po większą wydajność i niezawodność weryfikacji dokumentów podróżnych. W kwietniu linie Emirates jako jedne z pierwszych dołączyły do systemu IATA Travel Pass i obecnie oferują to wygodne rozwiązanie na trasach między Dubajem a 10 miastami, do których mają dołączyć kolejne w miarę pozyskiwania przez IATA nowych usługodawców w kolejnych krajach. Do października przewoźnik rozszerzy usługę IATA Travel Pass na klientów we wszystkich obsługiwanych kierunkach.

Zdrowie i bezpieczeństwo

W ciągu ostatniego roku linie Emirates w ścisłej współpracy z władzami i partnerami z branży dbały o zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich pasażerów i pracowników lotniska, mimo nieustannych zmian w procedurach sanitarnych na całym świecie. Jeszcze zanim Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie uznała COVID-19 za pandemię, linie Emirates zdążyły wdrożyć zaawansowane procedury czyszczenia i dezynfekcji we wszystkich punktach kontaktu z klientami na lotnisku i pokładzie samolotów. Przewoźnik zamontował przegrody ochronne przy wszystkich stanowiskach odprawy i wprowadził obowiązek zachowywania bezpiecznej odległości na całym terenie lotniska.

Procedury sanitarne są nieustannie analizowane i aktualizowane zgodnie z ostatnimi wytycznymi specjalistów. Ponadto dzięki współpracy z miejscowym inkubatorem innowacji lotniczych Aviation X-lab linie Emirates poprowadziły program pilotażowy testujący roboty sprzątające w poczekalniach przewoźnika na lotnisku w Dubaju. Wspomniane roboty wykorzystują specjalne rozwiązania usuwające większość wirusów, dbając o zdrowsze otoczenie.

Linie Emirates nie tylko jako jedne z pierwszych przewoźników zaopatrzyły swoich pracowników bezpośredniego kontaktu w środki ochrony indywidualnej w lutym 2020 roku, ale także po pojawieniu się pierwszych szczepionek przeciwko COVID-19 zrealizowały kampanię w całej firmie zachęcającą pracowników do zadbania o bezpieczeństwo swoje i innych, dzięki czemu w pełni zaszczepionych jest już ponad 95 proc. personelu.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zmiany na kluczowych stanowiskach w Emirates

Biznes i przemysł

Zmiany na kluczowych stanowiskach w Emirates

inf. pras 31 sierpnia 2021

Emirates podpisały umowę interline z Cemair. Czwarty partner z RPA

Biznes i przemysł

Emirates podpisały umowę interline z Cemair. Czwarty partner z RPA

Redakcja/inf. pras. 28 sierpnia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5