Co najmniej od miesiąca kolejarze nie są w stanie naprawić systemu informacji pasażerskiej na stacji kolejowej przy Lotnisku Chopina.
Awarię potwierdza Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK, spółki zarządzającej infrastrukturą kolejową. – Od połowy grudnia jest usterka wyświetlaczy na stacji Lotnisko Okęcie. W przyszłym tygodniu będzie usunięta. Konieczna jest naprawa urządzeń komputerowych. Informacje o przyjazdach i odjazdach pociągów podawane są przez głośniki i są dostępne na plakatach – zapewnił przedstawiciel spółki.
Według naszych Czytelników problemy z systemem informacji pasażerskiej trwają dłużej, bo już od początku listopada. Potwierdzają to przewoźnicy kolejowi obsługujący stację, którzy dostają częste skargi od pasażerów w tej sprawie. Jak usłyszeliśmy od jednego z nich, były one przekazywane do PKP PLK już dwa miesiące temu. Problemy z informacją pasażerską na sieci kolejowej
są zresztą dość częste, a kolejarzom nie udały się już dwa przetargi na jednolity system wyświetlaczy.
Nie wiemy jeszcze, czy ta awaria urządzeń informacji pasażerskiej ma związek z wymianą urządzeń sterowania ruchem kolejowym na linii lotniskowej, do której
doszło właśnie na początku listopada. Jak się okazało,
zdemontowane zostały stosunkowo nowe, sześcioletnie urządzenia, co pociągnęło za sobą
kontrolę Centrum Unijnych Projektów Transportowych.