Partner serwisu
Biznes i przemysł

Delta zamawia kolejne A330neo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Delta zamawia kolejne A330neo
fot. materiały prasowe
Linia Delta Air Lines zamówiła 10 dodatkowych samolotów szerokokadłubowych airbus A330-900, zwiększając swój portfel zamówień A330neo z 25 do 35 samolotów. To ostatnie zamówienie wspiera międzynarodową strategię rozwoju Delty w perspektywie krótko- i średnioterminowej. 

Jednocześnie Delta i Airbus zgodzili się odroczyć 10 wcześniej zamówionych A350-900 XWB do 2025-26. Delta obecnie lata 11. samolotami A350-900 i oczekuje na dostawę kolejnych czterech w latach 2019-2020.

A330neo będzie produkowany w dwóch wersjach A330-800neo oraz A330-900neo. Ten ostatni zmniejszy zużycie paliwa o ponad 14 proc. na jeden fotel w porównaniu z obecnymi A330, co uczyni go jednym z najbardziej oszczędnych, średniego zasięgu samolotów szerokokadłubowych na rynku. A330neo jest wyposażony w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 o większej średnicy (112 cali). Skrzydła samolotu są wzorowane na A350 co spowodowało ich wydłużenie z 60.3m do 64m. 

Nowe maszyny w wersji -900 zabiorą 10 pasażerów więcej, w typowej dwuklasowej konfiguracji, a ich zasięg zwiększony będzie o 400 mil morskich (740 km). Pierwszy lot techniczny mniejszej wersji A330-800neo zaplanowany jest jesienią tego roku. 

Flota Delta Air Lines składa się obecnie z 886 samolotów: 180 airbusów z rodziny A320, jednego A220-100, 42 A330, 11 A350-900, 91 boeingów B717, 189 z rodziny B737NG, 127 B757, 79 B767, 18 B777, 97 MD-88 oraz 51 MD-90.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Condor: Ostatni rejs B767

Pasażer i linie lotnicze

Condor: Ostatni rejs B767

Mateusz Kieruzal 26 marca 2024

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Mateusz Kieruzal 25 marca 2024

Kończy się era B747. Asiana Airlines wycofały Jumbo Jeta

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus: 40 lat od uruchomienia programu A320

Biznes i przemysł

Airbus: 40 lat od uruchomienia programu A320

Piotr Bożyk 24 marca 2024

Pozostałe z wątku:

Condor: Ostatni rejs B767

Pasażer i linie lotnicze

Condor: Ostatni rejs B767

Mateusz Kieruzal 26 marca 2024

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Biznes i przemysł

Boeing: Duże zmiany. Prezes rezygnuje!

Mateusz Kieruzal 25 marca 2024

Kończy się era B747. Asiana Airlines wycofały Jumbo Jeta

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus: 40 lat od uruchomienia programu A320

Biznes i przemysł

Airbus: 40 lat od uruchomienia programu A320

Piotr Bożyk 24 marca 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5