Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

CPK: W lipcu kolejny etap konsultacji strategicznych


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-05-20 14:05
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

CPK: W lipcu kolejny etap konsultacji strategicznych
fot. Rzeszów Jasionka
– W lipcu planujemy rozpocząć drugi etap konsultacji strategicznych Centralnego Portu Komunikacyjnego z przewoźnikami, zarządcami infrastruktury, firmami handlingowymi, operatorami cargo, firmami spedycyjnymi, dostawcami paliw itd. – powiedział Polskiej Agencji Prasowej dyrektor komunikacji i PR spółki CPK Konrad Majszyk.
Spółka chce budować „pod użytkowników"

Pierwszy etap konsultacji rozpoczął się w połowie kwietnia tego roku, kiedy to spółka celowa w ramach Forum Interesariuszy wystartowała z rozmowami prowadzonymi ze strategicznymi partnerami branżowymi. Pierwsza tura uzgodnień przyniosła ponad 400 uwag i propozycji dotyczących infrastruktury planowanego lotniska, m.in. ws. obsługi samolotów, pasażerskiej, bagażowej, cargo, zaplecza technicznego itd.
 
– W porównaniu z poprzednim etapem w konsultacjach weźmie udział więcej osób. Po pierwsze, zaprosimy więcej podmiotów w ramach poszczególnych kategorii. A po drugie, powiększymy grono partnerów branżowych o kolejne grupy, np. zarządców sieci przesyłowych, dostawców nowych technologii i rozwiązań infrastrukturalnych typu smart – tłumaczy Majszyk.

Wedle zapewnień rzecznika spółki, do rozmów z partnerami branżowymi przywiązywana jest szczególna waga. – Zależy nam na tym, żeby CPK spełniał wymagania przyszłych użytkowników, dostawców i partnerów biznesowych. Wychodzimy z założenia, że nie da się wybudować sprawnie działającego lotniska, nie rozmawiając z firmami i nie wsłuchując się w głos tych, którzy będą z niego korzystać, świadczyć dla niego dostawy i usługi. Dlatego w przyszłości konsultacje będą kontynuowane. Każdy z podmiotów uczestniczących w Forum Interesariuszy będzie mógł zadeklarować swoje wymagania i potrzeby dotyczące infrastruktury planowanego lotniska. Dzięki kolejnym etapom konsultacji strategicznych uzyskamy wiedzę niezbędną do zlecenia planu generalnego Portu Lotniczego Solidarność, które planujemy w tym roku – przedstawia przedstawiciel spółki.

Wśród uczestników Forum Interesariuszy CPK znalazły się, m.in. Polskie Linie Lotnicze LOT, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, Poczta Polska, Orlen, LOTOS, PERN, Straż Graniczna, LOT AMS, LS Airport Services, LS Technics, Welcome Airport Services, Krajowa Administracja Skarbowa, Polski Holding Hotelowy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, FedEx, DHL, UPS i TNT Express. W sumie ponad 60 podmiotów.

Pierwsze efekty rozmów

Spółka Centralny Port Komunikacyjny ma już tzw. definicję portu lotniczego, czyli wstępny układ elementów infrastruktury Portu Lotniczego Solidarność (części lotniskowej CPK). Została ona zaprezentowana podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Jak wyjaśnia spółka CPK, definicja części lotniskowej inwestycji stanowi pierwszy krok w procesie planowania, a później projektowania CPK. Na wstępnym schemacie lotniska uwzględnionych dotychczas zostało ponad 60 elementów infrastruktury, które wejdą w jego skład. Model będzie jeszcze modyfikowany w zależności od potrzeb m.in. partnerów branżowych i doprecyzowany m.in. na etapie planu generalnego (masterplanu), który ma zostać zlecony jeszcze w tym roku.  Uwzględniono w nim m.in. układy: dróg startowych (dwóch w ramach etapu pierwszego na 45 mln pasażerów rocznie oraz czterech dróg startowych w układzie docelowym, czyli 100 mln pasażerów); dróg kołowania, płyt postojowych, terminali (pasażerskich, cargo i general aviation), a także stację kolejową zintegrowaną z terminalem pasażerskim, oraz parkingi i drogi wewnętrzne. Definicja portu lotniczego uwzględnia też m.in. infrastrukturę utrzymania technicznego, paliwową, odladzania samolotów, Lotniskowej Straży Pożarnej, utrzymania pojazdów, a także energetyczne, gazowe, kanalizacyjne itd.

W ramach etapu pierwszego zakłada się dwie równoległe drogi startowe, co ma umożliwić obsługę do 45 mln pasażerów rocznie. W kolejnych etapach port ma zostać rozbudowany do czterech dróg startowych. Definicja portu zawiera też zakładany układ m.in. dróg kołowania, płyt postojowych, terminali (pasażerskich, cargo i general aviation), stacji kolejowej zintegrowanej z terminalem pasażerskim, parkingów i dróg wewnętrznych. Definicja portu lotniczego uwzględnia też m.in. infrastrukturę utrzymania technicznego, paliwową, odladzania samolotów, Lotniskowej Straży Pożarnej, utrzymania pojazdów, a także energetyczne, gazowe czy kanalizacyjne.    

– Definicja części lotniskowej inwestycji stanowi pierwszy krok w procesie planowania, a później projektowania CPK. Na wstępnym schemacie lotniska uwzględniliśmy dotychczas ponad 60 elementów infrastruktury, które wejdą w jego skład. Następnie model będzie jeszcze modyfikowany w zależności od potrzeb m.in. partnerów branżowych. Co bardzo istotne, definicja będzie jeszcze w przyszłości doprecyzowana m.in. na etapie planu generalnego (masterplanu) – powiedział Majszyk.

Spółka zapowiada, że w tym roku powinien zostać wskazany doradca strategiczny, czyli międzynarodowy podmiot z doświadczeniem inwestycyjnym w zakresie projektowania, budowy i zarządzania portami przesiadkowymi. Zadaniem doradcy będzie współpraca ze spółką CPK i jej bieżące wsparcie merytoryczne.

Spółka powołana do realizacji idei Centralnego Portu Komunikacyjnego zapowiada, że do końca 2019 r. mają się zakończyć prace przygotowawcze, a sam port powinien być zbudowany do końca 2027 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Przewoźnicy niskokosztowi chcą zarobić na finale Ligi Mistrzów

Biznes i przemysł

Przewoźnicy niskokosztowi chcą zarobić na finale Ligi Mistrzów

Aleksander Domański 20 maja 2019

Ryanair: Najsłabszy roczny zysk od czterech lat

Biznes i przemysł

Ryanair: Najsłabszy roczny zysk od czterech lat

Justyna Urbaniak 20 maja 2019

Air New Zealand wybiera Boeinga

Biznes i przemysł

Air New Zealand wybiera Boeinga

Aleksander Domański 20 maja 2019

 

Nordica likwiduje połączenia i odnawia umowę z LOT

Pasażer i linie lotnicze

Nordica likwiduje połączenia i odnawia umowę z LOT

21 czerwca 2019

Szczecin: Z Norwegianem do Oslo

Pasażer i linie lotnicze

Szczecin: Z Norwegianem do Oslo

21 czerwca 2019

IAG i Flynas także zamawiają A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

IAG i Flynas także zamawiają A321XLR

21 czerwca 2019

Heathrow publikuje master plan dla trzeciego pasa startowego

Infrastruktura i lotniska

Heathrow publikuje master plan dla trzeciego pasa startowego

21 czerwca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5