Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

CPK: Kolejna faza rozmów z przewoźnikami


Wstecz Dalej

Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-10-20 07:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

CPK: Kolejna faza rozmów z przewoźnikami
fot. Piotr Bożyk
Przedstawiciele spółki CPK i Międzynarodowego Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) odbyli drugie spotkanie z reprezentantami największych przewoźników lotniczych mających w planach korzystanie z projektowanego megalotniska. Wśród uczestników nie zabrakło PLL LOT, Lufthansy czy Wizzaira.
W piątkowym (18 października) spotkaniu uczestniczyli członkowie Komitetu Konsultacyjnego ACC (Airport Consultative Committee) będącego platformą dialogi i wymiany informacji między spółką CPK a liniami lotniczymi korzystającymi obecnie ze stołecznego portu im. F. Chopina. Było to drugie spotkanie w tej formule. Oprócz przedstawicieli PLL LOT wzięli w nim udział także reprezentanci: Lufthansy, Swiss, SAS, El Al, Emirates, Wizzair, Smartwings, SprintAir DHL i FedEx.

Przedstawiciele przewoźników zadawali przedstawicielom komponentu lotniskowego CPK drobiazgowe pytania dotyczące planowanej inwestycji, jej założeń koncepcyjnych, lokalizacji, przepustowości i zwymiarowania planowanych elementów infrastruktury, etapowania budowy, koncepcji finansowania itd.

CPK podkreśla, że spotkania te organizowane są z dwóch najważniejszych powodów. Pierwszy z nich jest przekonanie o tym, że trudno byłoby mądrze zaplanować port przesiadkowy, bez pytania się o zdanie tych, którzy będą z niego korzystali, czyli w pierwszej kolejności linii lotniczych. – Głównym partnerem jest dla nas LOT, dla którego CPK będzie jego macierzystym portem przesiadkowym, ale bardzo liczymy się też ze zdaniem pozostałych przewoźników, którzy uruchomią stąd operacje lotnicze – mówi Konrad Majszyk, dyrektor PR i komunikacji w CPK.

– Po drugie, przewoźnicy lotniczy to dla nas skarbnica wiedzy i know-how. Chcemy, żeby nasz przyszły port lotniczy wychodził naprzeciwko ich oczekiwaniom i miał przewagę konkurencyjną nad przeciążonymi ruchem hubami w Europie Zachodniej. Dlatego zaprosiliśmy przewoźników do konsultacji już na wstępnym etapie planowania układu dróg startowych, terminali, infrastruktury cargo czy bagażowej – dodaje Majszyk.

– Chcemy w pełni i jak najbardziej to możliwe wykorzystać fakt, że budujemy lotnisko typu greenfield (od podstaw), więc nie będziemy skrepowani żadnymi ograniczeniami istniejącej infrastruktury, w przeciwieństwie do innych lotnisk, które się rozbudowują, a nie budują od podstaw – zaznacza przedstawiciel CPK.

ACC został powołany w maju przez IATA i CPK. Do pierwszego spotkania doszło w Warszawie 18 lipca. Jest to narzędzie stosowane przez budowniczych lotnisk na całym świecie. Przy IATA działają ACC przeznaczone dla rozbudowy portów lotniczych Bangkok, Hong Kong, Londyn Heathrow, Kuala Lumpur, Manchester, Paryż De Gaulle. Komitet dla CPK będzie spotykał się co najmniej trzy razy w roku. Następne ACC planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Milczarski: Sieć kolejowa do CPK w 2029. „Rok 2027 nigdy nie był terminem ostatecznym”

Infrastruktura i lotniska

Milczarski: Sieć kolejowa do CPK w 2029. „Rok 2027 nigdy nie był terminem ostatecznym”

Emilia Derewienko, współpraca: Łukasz Malinowski 16 października 2019

IATA: Oczekujemy, że Polska obejmie pozycję lidera lotnictwa w Europie

Prawo i polityka

IATA: Oczekujemy, że Polska obejmie pozycję lidera lotnictwa w Europie

Emilia Derewienko 15 października 2019

CPK: Kapitał prywatny powinien mieć udział w finansowaniu lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK: Kapitał prywatny powinien mieć udział w finansowaniu lotniska

Roman Czubiński 12 października 2019

 

Embraer Executive Jets: Miliardowe zamówienie od Flexjeta

Biznes i przemysł

Embraer Executive Jets: Miliardowe zamówienie od Flexjeta

25 października 2019

Zimowa oferta lotniska Chopina i podsumowanie sezonu letniego

Pasażer i linie lotnicze

Zimowa oferta lotniska Chopina i podsumowanie sezonu letniego

25 października 2019

Modlin: Modernizacji nie będzie. PPL blokuje inwestycje

Infrastruktura i lotniska

Modlin: Modernizacji nie będzie. PPL blokuje inwestycje

25 października 2019

LSAS: Współpraca ze szkołami branżowymi to podstawa

Biznes i przemysł

LSAS: Współpraca ze szkołami branżowymi to podstawa

25 października 2019

Wrocław: Zimowa siatka połączeń. W sumie 55 kierunków

Pasażer i linie lotnicze

Wrocław: Zimowa siatka połączeń. W sumie 55 kierunków

25 października 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5