Przedstawiciele spółki CPK i Międzynarodowego Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) odbyli drugie spotkanie z reprezentantami największych przewoźników lotniczych mających w planach korzystanie z projektowanego megalotniska. Wśród uczestników nie zabrakło PLL LOT, Lufthansy czy Wizzaira.
W piątkowym (18 października) spotkaniu uczestniczyli członkowie Komitetu Konsultacyjnego ACC (Airport Consultative Committee) będącego platformą dialogi i wymiany informacji między spółką CPK a liniami lotniczymi korzystającymi obecnie ze stołecznego portu im. F. Chopina. Było to drugie spotkanie w tej formule. Oprócz przedstawicieli PLL LOT wzięli w nim udział także reprezentanci: Lufthansy, Swiss, SAS, El Al, Emirates, Wizzair, Smartwings, SprintAir DHL i FedEx.
Przedstawiciele przewoźników zadawali przedstawicielom komponentu lotniskowego CPK drobiazgowe pytania dotyczące planowanej inwestycji, jej założeń koncepcyjnych, lokalizacji, przepustowości i zwymiarowania planowanych elementów infrastruktury, etapowania budowy, koncepcji finansowania itd.
CPK podkreśla, że spotkania te organizowane są z dwóch najważniejszych powodów. Pierwszy z nich jest przekonanie o tym, że trudno byłoby mądrze zaplanować port przesiadkowy, bez pytania się o zdanie tych, którzy będą z niego korzystali, czyli w pierwszej kolejności linii lotniczych. – Głównym partnerem jest dla nas LOT, dla którego CPK będzie jego macierzystym portem przesiadkowym, ale bardzo liczymy się też ze zdaniem pozostałych przewoźników, którzy uruchomią stąd operacje lotnicze – mówi Konrad Majszyk, dyrektor PR i komunikacji w CPK.
– Po drugie, przewoźnicy lotniczy to dla nas skarbnica wiedzy i know-how. Chcemy, żeby nasz przyszły port lotniczy wychodził naprzeciwko ich oczekiwaniom i miał przewagę konkurencyjną nad przeciążonymi ruchem hubami w Europie Zachodniej. Dlatego zaprosiliśmy przewoźników do konsultacji już na wstępnym etapie planowania układu dróg startowych, terminali, infrastruktury cargo czy bagażowej – dodaje Majszyk.
– Chcemy w pełni i jak najbardziej to możliwe wykorzystać fakt, że budujemy lotnisko typu greenfield (od podstaw), więc nie będziemy skrepowani żadnymi ograniczeniami istniejącej infrastruktury, w przeciwieństwie do innych lotnisk, które się rozbudowują, a nie budują od podstaw – zaznacza przedstawiciel CPK.
ACC został powołany w maju przez IATA i CPK. Do pierwszego spotkania doszło w Warszawie 18 lipca. Jest to narzędzie stosowane przez budowniczych lotnisk na całym świecie. Przy IATA działają ACC przeznaczone dla rozbudowy portów lotniczych Bangkok, Hong Kong, Londyn Heathrow, Kuala Lumpur, Manchester, Paryż De Gaulle. Komitet dla CPK będzie spotykał się co najmniej trzy razy w roku. Następne ACC planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.