Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

CPK: Jeszcze nie czas na Magrail


Wstecz Dalej

Autor:

simetra/ Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-05-25 13:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CPK/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

CPK: Jeszcze nie czas na Magrail
fot. Nevomo
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zapewnia, że utrzymuje kontakty robocze z twórcami projektu Magrail, czyli kolei magnetycznej. Według przedstawicieli przyszłego Portu Solidarność zastosowanie takiego rozwiązania na szprychach CPK byłoby jednak mocno przedwczesne z uwagi na wstępną fazę zaawansowania tej innowacyjnej koncepcji.
W ramach największej krajowej inwestycji infrastrukturalnej przygotowywana jest budowa 12 tras kolejowych, w tym 10 tzw. szprych prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i CPK. W sumie to 30 zadań inwestycyjnych i 1789 km nowych linii kolejowych, które mają zostać zrealizowane do końca 2034 r. Dla ponad 700 km z tych linii trwają od ub. roku inwentaryzacje przyrodnicze, a obecnie rozstrzygane są przetargi na dalsze prace przygotowawcze (STEŚ).

W pierwszym etapie, który powinien być gotowy przed uzyskaniem przez Port Solidarność zdolności operacyjnej, wybudowane zostanie m.in. 140 km nowych linii na trasie Warszawa – CPK – Łódź, czyli kluczowy fragment tzw. igreka. Podstawowym założeniem programu jest to, aby z większości dużych polskich miast dało się dotrzeć do CPK i Warszawy w czasie do 2,5 godz. – Założenia projektu są takie, że pajęczyna połączeń KDP powstanie w systemie kolei konwencjonalnej: zakładaną maksymalna prędkością eksploatacyjną 250 km/godz. (prędkością projektową 350 km/godz.) i systemem zasilania na kluczowych odcinkach 25 kV AC – wyjaśnia Konrad Majszyk, rzecznik CPK.

Przedstawiciel CPK podkreśla przy tym, że spółka jest otwarta na innowacje, dlatego z uwagą przygląda się wstępnym planom koncepcji Magrail, czyli kolei magnetycznej, którą da się uruchomić na konwencjonalnych liniach kolejowych. – Z twórcami tego projektu utrzymujemy też kontakty robocze – dodaje Majszyk i nie wyklucza dalszej współpracy. Szerzej o pomyśle Nevomo na wdrożenie takich rozwiązań w ramach inwestycji realizowanych przez CPK piszemy w tekście pt. IDOM i Nevomo: Magrail można wdrożyć budując CPK.

– Niemniej deklarowanie zastosowanie takiego rozwiązania na szprychach CPK byłoby mocno przedwczesne z uwagi na wstępną fazę zaawansowania koncepcji Magrail. Dlatego dotychczasowe założenia techniczne inwestycji kolejowych CPK, z których pierwsze mają być uruchamiane już w drugiej połowie obecnej dekady, pozostają niezmienione – podkreślił na koniec Majszyk.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
PAŻP: Sąd uznał obniżenie kwoty bazowej za zasadne

Prawo i polityka

PAŻP: Sąd uznał obniżenie kwoty bazowej za zasadne

simetra 25 maja 2021

Cztery nowe miasta w europejskiej sieci KLM. Więcej lotów do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Cztery nowe miasta w europejskiej sieci KLM. Więcej lotów do Polski

Rafał Dybiński 25 maja 2021

Nevomo przeprowadziło testy Magrail na torze 1000 mm

Biznes i przemysł

Nevomo przeprowadziło testy Magrail na torze 1000 mm

Jakub Madrjas 09 maja 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5