Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

C919 w służbie już w 2019 roku?


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-12-31 11:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ airlinerwatch.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

C919 w służbie już w 2019 roku?
fot. airlinerwatch.com
Trzeci z prototypowych modeli Comac C919 28 grudnia tego roku po raz pierwszy wzbił się w powietrze. Chiński samolot pasażerski wystartował z międzynarodowego lotniska Pudong w pobliżu Szanghaju i odbył lot próbny trwający 1h i 38 minut. 
C919 będzie w stanie zabrać do 150 pasażerów i ma być konkurentem dla najpopularniejszych maszyn Boeinga i Airbusa – odpowiednio 737 i A320. Pierwszy prototyp chińskiej maszyny wystartował w maju ubiegłego roku, a drugi w grudniu 2017 roku. 

Producenci C919 chcieli przetestować między innymi system kontroli podwozia.  Wszystko służy procesowi certyfikacji – niezwykle kosztownemu i długotrwałemu. Trzeci z prototypów ma dołączyć do testów certyfikacyjnych w 2019 roku. 

Do tej pory chiński wąskokadłubowiec przyciągnął praktycznie tylko klientów z Państwa Środka chętnych do zakupu 300 maszyn. Jeśli jednak spełnione zostałyby wszystkie zapowiedzi, to liczba ta może przekroczyć tysiąc sztuk. Choć jeszcze niedawno terminem wejścia C919 do służby komercyjnej ustalano na 2021 rok, teraz producent wyraża przekonanie, że uda się to jeszcze przed nastaniem 2020 roku. 

Comac (Commercial Aircraft Corporation of China) to znajdujący się w państwowych rękach producent z branży aeronautycznej, z siedzibą w Szanghaju. Przedsiębiorstwo powstało 11 maja 2008 roku i dysponuje obecnie kapitałem 2,79 mld dolarów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Honeywell otwiera chińską fabrykę podzespołów do C919

Biznes i przemysł

Honeywell otwiera chińską fabrykę podzespołów do C919

Tomasz Śniedziewski 25 grudnia 2018

Airshow China 2018 za nami

Biznes i przemysł

Airshow China 2018 za nami

Aleksander Domański 14 listopada 2018

Chińskie cła mogą zaszkodzić MAX-om

Biznes i przemysł

Chińskie cła mogą zaszkodzić MAX-om

Magdalena Wosińska 05 kwietnia 2018

 

Wyniki Grupy Aerofłot. W tle problem z ceną paliwa

Pasażer i linie lotnicze

Wyniki Grupy Aerofłot. W tle problem z ceną paliwa

31 grudnia 2018

WOW Air sprzedaje 4 maszyny Air Canda

Biznes i przemysł

WOW Air sprzedaje 4 maszyny Air Canda

31 grudnia 2018

Pierwszy A321neo już w IndiGo

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321neo już w IndiGo

31 grudnia 2018

Lekkie śmigłowce dla policji z wolnej ręki

Prawo i polityka

Lekkie śmigłowce dla policji z wolnej ręki

31 grudnia 2018

C919 w służbie już w 2019 roku?

Biznes i przemysł

C919 w służbie już w 2019 roku?

31 grudnia 2018

Air Europa przechodzi na flotę all-Boeing

Pasażer i linie lotnicze

Air Europa przechodzi na flotę all-Boeing

31 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5