Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

British Airways wprowadza bramki biometryczne na trzech lotniskach USA


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-03-14 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy,pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

British Airways wprowadza bramki biometryczne na trzech lotniskach USA
fot. British Airwa
British Airways wprowadza biometryczne bramki identyfikacyjne na trzy nowe lotniska w USA: w Nowym Jorku (JFK), Miami (MIA) i Orlando (MCO). "Biometryczne e-bramki", które od listopada 2017 r. były testowane na lotnisku w Los Angeles (LAX), wykorzystują technologię rozpoznawania twarzy, dzięki czemu proces odprawy przebiega znacznie szybciej niż tradycyjnie.
Pasażerowie nadal muszą okazać dowód tożsamości i kartę pokładową, podczas przejścia przez ochronę na lotnisku. Ale zamiast używać tradycyjnego procesu wejścia na pokład, British Airways radykalnie skraca czas odprawy, wprowadzając nowe technologie. Dzięki bramkom biometrycznym w LAX, British Airways było w stanie wpuścić na pokład "ponad 400 klientów w ciągu zaledwie 22 minut", co według firmy stanowi mniej niż połowę normalnego czasu odprawy.

British Airways wyjaśnia, że nowy proces na Międzynarodowym Lotnisku w Orlando jest już w toku. Dwie bramki biometryczne są na miejscu, skanując klientów podczas codziennego lotu z Orlando do Gatwick w Anglii. Firma twierdzi, że na tym połączeniu udaje jej się obsłużyć około 240 osób w zaledwie 10 minut.

W Nowym Jorku i Miami British Airways przeprowadzają nieco inną próbę, w której bramki będą wykorzystywane do identyfikacji pasażerów przybywających z lotniska Heathrow. Oznacza to, że nie będzie już konieczne skanowanie ich dokumentów podróży czy pobieranie odcisków palców po wylądowaniu.

Testy British Airways są tylko jednym z przykładów testów technologii biometrycznych prowadzonych w portach lotniczych na całym świecie. Dubaj pracuje nad wykorzystaniem technologii rozpoznawania twarzy do obsługi punktów kontrolnych na swoim lotnisku międzynarodowym. Zintegrowane rozpoznawanie twarzy wprowadziła też w zeszłym roku Delta, natomiast JetBlue testował abordaż biometryczny na rejsach na Arubę. Zarówno Departament Bezpieczeństwa Wewnętrznego, jak i ochrona celna i graniczna integrują rozpoznawanie twarzy z punktami kontroli bezpieczeństwa, co niedawno wywołało krytykę Centrum prywatności i technologii Georgetown Law.

Swoją bramkę biometryczną testowało też w ubiegłym roku lotnisko w Modlinie. Testy nowego urządzenia były możliwe dzięki współpracy z Wojskową Akademią Techniczną i Strażą Graniczną. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Szykują się duże zwolnienia w Airbusie. Mowa nawet o 3600 etatach

Infrastruktura i lotniska

Szykują się duże zwolnienia w Airbusie. Mowa nawet o 3600 etatach

Magdalena Wosińska 05 marca 2018

IAG ma plan na Austrię bez Niki

Biznes i przemysł

IAG ma plan na Austrię bez Niki

Magdalena Wosińska 27 lutego 2018

IAG poprawia wynik w 2017 roku i inwestuje we flotę Level

Biznes i przemysł

IAG poprawia wynik w 2017 roku i inwestuje we flotę Level

Magdalena Wosińska 26 lutego 2018

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5