Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Blisko elektryfikacji transportu lotniczego. Udany start Pipistrel Alpha Electro


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-08-05 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Fortum

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Blisko elektryfikacji transportu lotniczego. Udany start Pipistrel Alpha Electro
fot. Fortum
Ostatniego dnia lipca z lotniska Helsinki-Malmi wzbił się w powietrze Pipistrel Alpha Electro, samolot elektryczny, którego testy rozpoczyna Fortum wraz z Helsińskim Stowarzyszeniem Lotnictwa Elektrycznego. Dzięki zaangażowaniu w projekt spółka chce zdobyć niezbędne doświadczenie i wiedzę na temat ładowania akumulatorów pracujących w takich maszynach, a także ich żywotności oraz poboru mocy podczas różnych faz lotu.
Informacje te firma Fortum zamierza wykorzystać w przyszłości w rozwoju i budowie infrastruktury lotniczej do ładowania samolotów. Wszystko bowiem wskazuje na to, że elektryfikacja – podobnie jak to dzieje się w przypadku transportu samochodowego – czeka także sektor lotniczy. W Helsinkach z udziałem Fortum ruszyły więc testy Pipistrel Alpha Electro.

– Samolot elektryczny jest tańszy w użytkowaniu w porównaniu z jednostkami konwencjonalnymi. Tego typu jednostka to przede wszystkim również korzyści dla środowiska naturalnego. Samolot elektryczny to mniejsze emisje szkodliwych substancji do atmosfery oraz, co bardzo ważne, mniejszy poziom hałasu na terenach położonych w pobliżu lotnisk – podkreśla Jacek Ławrecki, rzecznik prasowy Fortum w Polsce.

Elektryfikacja transportu jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Fortum to jeden z europejskich liderów, jeżeli chodzi o sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych. To doświadczenie spółka chce wykorzystać przy planowaniu analogicznej infrastruktury dedykowanej lotnictwu elektrycznemu.

Zdaniem ekspertów lotnictwo elektryczne to sektor o ogromnym potencjale wzrostu. Najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest wykorzystanie w pełni elektrycznych silników w małych samolotach i technologii hybrydowej w większych samolotach pasażerskich. Pierwsze tego typu maszyny pasażerskie powinny pojawić się na rynku w ciągu następnych 10 lat. Testy prowadzone przez Fortum w Finlandii są ważnym krokiem do osiągniecia tego celu.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Emirates: Pięć dodatkowych lotów tygodniowo do Amsterdamu

Biznes i przemysł

Emirates: Pięć dodatkowych lotów tygodniowo do Amsterdamu

Emilia Derewienko 06 sierpnia 2018

Mołdawia sprzedaje krajowego przewoźnika

Pasażer i linie lotnicze

Mołdawia sprzedaje krajowego przewoźnika

Justyna Urbaniak 06 sierpnia 2018

Norwegowie chcą stworzyć samolot na prąd

Biznes i przemysł

Norwegowie chcą stworzyć samolot na prąd

Magdalena Wosińska 22 stycznia 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5