Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Babimost: Historyczny wynik i... słabe rokowania na przyszłość

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Babimost: Historyczny wynik i... słabe rokowania na przyszłość
fot. Port Lotniczy Zielona Góra - Babimost
17,1 tys. osób – to wynik za cały 2015 rok Portu Lotniczego Zielona Góra – Babimost. Wzrost o 54,8 proc. to zasługa tymczasowego zamknięcia lotniska w Poznaniu na przełomie września i października ubiegłego roku. Ruch czarterowy został wówczas przeniesiony do Zielonej Góry.

Średnie statystyki miesięczne lotniska w Babimoście na ruchu obsługiwanym wyłącznie przez Sprint Air sięgają tu 1000 pasażerów. Gdyby nie zamknięcie poznańskiej Ławicy, z pewnością całościowy wynik za ubiegły rok byłby mniejszy. 17,1 tys. osób obsłużonych w ciągu roku to najlepszy wynik w historii babimojskiego lotniska. Trudno będzie go przebić. Szczególnie, że nowy rok nie zapowiada się dla tego lotniska optymistycznie.

Jedyną linią operującą z Babimostu jest obecnie Sprint Air oferujący loty na trasie do Warszawy. Kilka dni temu przewoźnik poinformował o zmianie rozkładu lotów z Zielonej Góry i skasowaniu dwóch połączeń – realizowanych w piątek wieczorem do Warszawy i w niedzielę do Babimostu.

W sezonie zimowym połączenia do Warszawy będą realizowane codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 7:15, z lądowaniem w Warszawie o 8:25. Rejsy powrotne będą się odbywały o 18:15 z Warszawy, by dotrzeć do Babimostu o 19:25.

Od początku bieżącego roku Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” nie finansuje kosztów zarządzania lotniskiem w Babimoście. Deficyt generowany przez lotnisko sięga obecnie około 5 mln zł. Członek zarządu województwa lubuskiego Bogdan Nowak jest przekonany, że przy mądrym zarządzaniu portem za 10 lat lotnisko wyjdzie na swoje.

Bez uruchomienia nowych połączeń perspektywa marszałka jest jednak mało realna. Po ubiegłorocznych inwestycjach, na które przeznaczono w sumie 16 mln zł, lotnisko chce zabiegać o kolejne trasy. Przedstawiciele samorządu najchętniej widzieliby stąd trasy do Oslo czy Dublina.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij