Niebawem poprawi się standard obsługi pasażerów na Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Islama Karimowa w Taszkencie, stolicy Uzbekistanu. Uzbecka fabryka MAN-a przekazała właśnie osiem nowych autobusów.
Kilka dni temu – 27 grudnia – w fabryce JV MAN Auto-Uzbekistan mieszczącej się w Samarkandzie odbyła się uroczystość przekazania ośmiu nowych autobusów serii MAN A22 do obsługi międzynarodowego lotniska im. Islama Karimowa w Taszkencie, stolicy kraju. Nowe pojazdy będą służyły przewożeniu pasażerów między terminalem i samolotem.
Niskopodłogowe pojazdy są niskopodłogowe i mają 12 m długości. Autobusy będą oczywiście klimatyzowane i ogrzewane. Wyposażenie obejmuje monitoring, Lekkie aluminiowe pudło pojazdu zmniejszy jego oddziaływanie na infrastrukturę drogową, a także – jak zachwala producent – przyczyni się do zwiększenia żywotności autobusu. Przestrzeń – dzięki szerokości pojazdu i mniejszej liczbie miejsc siedzących– tak zorganizowano, by każdy autobus mógł pomieścić do 100 pasażerów.
Ponadto, jak zachwala producent, nowe autobusy są wyposażone w elektroniczny układ sterowania silnikiem na olej napędowy, automatyczną skrzynią biegów ZF 6 AP 1400 EcoLife ze zintegrowanym retarderem i elektronicznym układem hamulcowym EBS.
W sumie uzbecki oddział MAN-a wyprodukował 130 autobusów. – Nowe pojazdy są certyfikowane także na Kazachstan i w pełni odpowiadają regulacjom unii celnej. Autobusy spełniają też normę emisji spalin Euro 4. Tym samym standard i jakość pojazdów umożliwia ich eksploatację nie tylko w Uzbekistanie, ale na całym terytorium unii celnej – mówi Szochruch Sułtonow, zastępca dyrektora sprzedaży, utrzymania i marketingu firmy JV MAN Auto-Uzbekistan.
Firma JV MAN Auto-Uzbekistan, uzbecko-niemieckie joint-venture, została założona w 2009 r. Specjalizuje się w produkcji autobusów i ciężkich pojazdów specjalnych oraz ciężarówek o udźwigu od 15 do 50 ton. Producent dostarczył m.in. 80 autobusów CNG do
obsługi komunikacji miejskiej w Taszkencie po
pospiesznej likwidacji rozległej sieci tramwajowej.