Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Autobusy Finnair uzupełnią ofertę najkrótszych krajowych połączeń


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-11-05 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Autobusy Finnair uzupełnią ofertę najkrótszych krajowych połączeń
fot. Finnair
Linie lotnicze Finnair wznowią funkcjonowanie dwóch najkrótszych tras w swojej sieci w sezonie letnim 2022 roku. Nordycki przewoźnik uzupełni jednak krajową ofertę połączeniami autobusowymi z Helsinek do Turku i Tampere. Takie podejście ma zmniejszyć emisje CO2 na tych dwóch krótkich trasach.
Połączenia z Helsinek do Turku i Tampere zostały zawieszone wiosną 2020 roku z powodu wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Loty obsługiwały co prawda turbośmigłowe samoloty ATR, niemniej ślad emisji CO2 był wyraźnie większy niż na innych trasach.

Ułatwienie połączeń tranzytowych

– Turku i Tampere są ważnymi miastami w naszej sieci. Podróżowanie na tych trasach skupia się głównie na ułatwieniu połączeń tranzytowych, w tym regionalnych i międzynarodowych, więc chcemy nadal oferować klientom najlepszy wybór – wyjaśnia Perttu Jolma, jeden z wiceprezesów Finnair, odpowiedzialny za planowanie sieci tras linii lotniczych z północy Europy.

– Łączenie różnych środków transportu jest ważnym krokiem w celu redukcji emisji dwutlenku węgla z transportu, a także jest zgodne z krajowymi celami redukcji emisji w Finlandii – dodał Jolma.

Planowany czas rejsów z Helsinek do Turku i Tampere to 35 minut, ale rzeczywisty czas lotu jest jeszcze krótszy, bowiem około 25 minut. Takie krótkie rejsy są zwykle realizowane tylko w obszarach o trudnym terenie, który przecinają góry, rozlewiska czy zatoki. Niemniej w Europie toczy się gorąca dyskusja, czy ograniczyć liczbę lotów na krótkim dystansie. Ostatnim przykładem jest Belgia, gdzie nałożono podatek lotniczy na rejsy poniżej 500 km. 

– Chcemy zaoferować podróżnym możliwość zmniejszenia śladu węglowego poprzez przesiadkę na połączenie autobusowe. Gwarantujemy tranzyt do zarezerwowanego miejsca docelowego nawet w przypadku ewentualnego zakłócenia połączenia autobusowego – zapewnia Jolma, uprzedzając pytania o ewentualne opóźnienia autobusu z pasażerami, którzy planują długodystansowe rejsy z Helsinek.

Trzy razy na dobę do Tampere i dwa dziennie do Turku

Sondy klientów Finnair z 2019 roku wskazywały, że większość osób wyjeżdzających z Turku i Tampere korzystała już z transportu innego niż lotniczy w celu dostania się do portu w Helsinkach, chociaż funkcjonowały loty z tych dwóch miast do stolicy Finlandii w częstotliwości znacznie większej niż planowanej w 2022 roku. Zgodnie z systemem rezerwacji narodowego przewoźnika Finlandii do Tampere turbośmigłowy ATR ma latać trzy razy dziennie, natomiast do Turku dwa razy na dobę. 

Uzupełniające połączenia autobusowe z tych miasta pozwolą być może również zmniejszyć emisje CO2 tych klientów, którzy dotąd podróżowali na główne krajowe lotnisko samochodem. Przystanki znajdują się zarówno w centrach obu miast, jak i w tamtejszych portach. Rozmowy z potencjalnymi operatorami tych tras właśnie się rozpoczęły. Faworytem jest Pohjolan Liikenn, który aktualnie zapewnia podróżnym transport z lotniska w Helsinkach do centrum stolicy Finlandii.  

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Finnair powraca do Gdańska i Krakowa. Warszawa dwa razy dziennie

Pasażer i linie lotnicze

Finnair powraca do Gdańska i Krakowa. Warszawa dwa razy dziennie

Avgeek 18 września 2021

A350-900 Finnair połączą Sztokholm także z Los Angeles i Nowym Jorkiem

Pasażer i linie lotnicze

A350-900 Finnair połączą Sztokholm także z Los Angeles i Nowym Jorkiem

Rafał Dybiński 16 września 2021

Avia Prime i Finnair przedłużyły kontrakt na obsługę E190 w Katowicach

Infrastruktura i lotniska

Avia Prime i Finnair przedłużyły kontrakt na obsługę E190 w Katowicach

inf. pras 07 września 2021

 

Modernizacja torowiska w Katowicach Załężu

Infrastruktura i lotniska

Modernizacja torowiska w Katowicach Załężu

13 sierpnia 2022

Czytali Maciej i Tomasz Knapikowie

Pasażer i linie lotnicze

Czytali Maciej i Tomasz Knapikowie

13 sierpnia 2022

Hyperloop w Bawarii

Biznes i przemysł

Hyperloop w Bawarii

13 sierpnia 2022

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie

Pasażer i linie lotnicze

Air New Zealand: B777 zamienią piaski Mojave na latanie

13 sierpnia 2022

Emirates zmodernizują 120 samolotów

Biznes i przemysł

Emirates zmodernizują 120 samolotów

13 sierpnia 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5