Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

An-124 Rusłan: Części okrętowe poleciały z Warszawy do Korei (Zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-07-2019
Ostatnia modyfikacja:
01-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Kilka dni temu na stołecznym lotnisku im. F. Chopina gościł An-124. Samolot zabrał na pokład wyprodukowane przez Toruńskie Zakładu Urządzeń Okrętowych elementy budowanej w Korei Płd. jednostki. Za załadunek odpowiadał LS Airport Services.

An-124 Rusłan wylądował w Polsce 9 lipca o godzinie 8:56 i został ustawiony na stanowisku 65, gdzie pod nadzorem pracowników LS Airport Services dostarczony został ładunek i przeprowadzone zostały wszystkie formalności celne związane z wysyłką oraz kontrolą bezpieczeństwa.

Wyprodukowane w Toruńskich Zakładach Urządzeń Okrętowych elementy budowanego w Korei Płd. okrętu dotarły do Warszawy i LS Cargo Terminal w nocy z soboty na niedzielę na trzech samochodach ciężarowych. Wśród przewożonych elementów znalazły się m.in. dolne i górne drzwi dziobowe wraz z oprzyrządowaniem o wadze 12,9 ton każde oraz zwijacz cylindryczny o wadze przekraczającej 20 ton. Cała przesyłka składała się z dziewięciu elementów o masie 66,2 ton – zostały one wprowadzone bezpośrednio pod samolot, gdzie załoga statku powietrznego rozpoczęła załadunek, wprowadzając poszczególne elementy na pokład za pomocą dwóch dziesięciotonowych suwnic, w które wyposażony jest Rusłan.

Załadunek trwał cztery godziny i wieczorem o 23 An-124 o rejestracji UR82009 odleciał do Korei Południowej. Po drodze, ze względu na ograniczony zasięg, samolot miał międzylądowanie techniczne na lotnisku w Ałmaty.

Toruńskie Zakłady Urządzeń Okrętowych działają od roku 1905, kiedy to władze miasta uruchomiły warsztaty remontowe dla małych rzecznych jednostek pływających. W latach 60. i 70. firma rozpoczęła projektowanie i produkcję urządzeń pokładowych. Pomimo pogarszającej się sytuacji w przemyśle stoczniowym, zakładom udało utrzymać się na rynku.

Rusłan to czterosilnikowy samolot transportowy produkcji radzieckiej, zaprojektowany w biurze konstrukcyjnym Antonowa na początku lat 80. ubiegłego wieku i oficjalnie zaprezentowana w połowie tamtej dekady podczas paryskiego Air Show. An-124 Rusłan był wówczas największym samolotem transportowym na świecie.

Ostatnio ukraiński producent samolotu – Zakład Lotniczy Antonow (ZLA) – zapowiedział, że przed końcem 2019 roku wznowi produkcję Rusłana już bez korzystania z rosyjskich komponentów. Plan Antonowa dotyczący wznowienia produkcji An-124 został ogłoszony przez Siergieja Omleczenko, pierwszego zastępcy dyrektora generalnego państwowego konsorcjum zbrojeniowego Ukroboronprom, w skład którego wchodzi między innymi ZLA. Ostatnio jedna z tych ogromnych maszyn została zniszczona w czasie walk na lotnisku w Trypolisie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Urbaniak (LSAS): 2021 z zyskiem. Inwestujemy i czekamy na odbudowę ruchu

Biznes i przemysł

Urbaniak (LSAS): 2021 z zyskiem. Inwestujemy i czekamy na odbudowę ruchu

Łukasz Malinowski 03 lutego 2022

LSAS: W przyszłym roku wrócimy do poziomu sprzed pandemii

Biznes i przemysł

LSAS: W przyszłym roku wrócimy do poziomu sprzed pandemii

Łukasz Malinowski, współpraca Roman Czubiński 17 listopada 2021

Warszawa: Nowy skaner do kontroli bezpieczeństwa w LS Cargo Terminal

Infrastruktura i lotniska

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Antonow chce wskrzesić An-225 Mrija! Rusza zbiórka pieniędzy

Prawo i polityka

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

Biznes i przemysł

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

Emilia Derewienko 02 października 2020

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Urbaniak (LSAS): 2021 z zyskiem. Inwestujemy i czekamy na odbudowę ruchu

Biznes i przemysł

Urbaniak (LSAS): 2021 z zyskiem. Inwestujemy i czekamy na odbudowę ruchu

Łukasz Malinowski 03 lutego 2022

LSAS: W przyszłym roku wrócimy do poziomu sprzed pandemii

Biznes i przemysł

LSAS: W przyszłym roku wrócimy do poziomu sprzed pandemii

Łukasz Malinowski, współpraca Roman Czubiński 17 listopada 2021

Warszawa: Nowy skaner do kontroli bezpieczeństwa w LS Cargo Terminal

Infrastruktura i lotniska

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Antonow chce wskrzesić An-225 Mrija! Rusza zbiórka pieniędzy

Prawo i polityka

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

Biznes i przemysł

Antonow chce produkować dwanaście An-178 rocznie

Emilia Derewienko 02 października 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5