Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airshow China 2018 za nami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ news.carnoc.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airshow China 2018 za nami
fot. Ken Chen Wikipedia
Podczas tegorocznego Zhuhai Air Show zjawiło się ponad 700 wystawców z ponad 40 krajów. Największe wydarzenie lotnicze w Chinach, rynku z największym wzrostem w skali globu, przyciągnął wszystkich najważniejszych producentów naszej branży.

Największe targi i wystawa sprzętu lotniczego wojskowego, jak i cywilnego, odbywają się co dwa lata w listopadzie w mieście Zhuhai w prowincji Guangdong. Pierwsza wystawa odbyła się w 1996 roku. Targi znane są również pod nazwą Airshow China. Tegoroczna odsłona imprezy przyciągnęła, jak zwykle, największych producentów lotniczych: Boeinga, Airbusa, Honeywella, Rolls-Royce'a, Pratt & Whitney'a, Safrana, Bella i innych.

Chińczycy liczą na własny przemysł...

Chiński przemysł lotniczy zaprezentował 134 swoje produkty w tym 37 po raz pierwszy. Oprócz samolotu Chengdu J-20 – prototypowy chiński myśliwiec piątej generacji wykonany w technologii obniżonej wykrywalności, goście mogli zobaczyć dwadzieścia dużych samolotów transportowych w tym AG600 – największy obecnie budowany samolot-amfibię na świecie. Jednym z ważniejszych punktów pokazów był lot Chengdu J-10B – naddźwiękowego myśliwca wielozadaniowego. 

– Szybki wzrost i prężność chińskiego przemysłu lotnictwa cywilnego jest niesamowita. Jego rozmiary są szansą dla całego globalnego lotnictwa – powiedział Xu Jun, wiceprezes ds. produkcji lotniczej w Honeywell Aerospace Group na region Azji i Pacyfiku. Przedstawiciel amerykańskiego koncernu związanego z automatyką przypomniał, że jego firma powołała dwie spółki joint venture z chińskimi partnerami w celu stworzenia systemów dla C919.

W projektowanie i budowę dwusilnikowego wąskokadłubowego odrzutowca pasażerskiego zaangażowany jest chiński oraz amerykański przemysł lotniczy. C919 ma rywalizować z airbusem A320neo i boeingiem 737MAX.  W chwili obecnej producent chwali się 305 zamówionymi maszynami z opcją zakupu kolejnych 703 sztuk. Prawie wszystkie nowe chińskie samoloty, które mają wejść do służby w 2019 roku, zostały zamówione przez linie lotnicze i firmy leasingowe z Państwa Środka. Jedyne C919 zamówione przez zagraniczny podmiot zostały zakupione przez GE Capital Aviation Services (GECAS) – irlandzko-amerykańską firmę leasingową, która jest jednym z największych graczy na rynku.

Xu Jun wyraził też nadzieję, że jego firma weźmie też udział w budowie CR929 – szerokokadłubowego samolotu pasażerskiego powstającego w ramach współpracy chińskiego i rosyjskiego przemysłu lotniczego. Podczas tegorocznego Airshow China zaprezentowano makietę tej maszyny w skali 1:1. Pierwsze komercyjne loty CR929 są planowane najwcześniej na 2025 rok.

...ale są otwarci również na zagraniczne firmy

Cały region azjatycki jest największym rynkiem lotniczym na świecie. Wedle przewidywań Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) Chiny mają stać się największym cywilnym rynkiem lotniczym świata w latach 2024–2025, detronizując Stany Zjednoczone. Air China, China Eastern Airlines oraz China Southern Airlines przewiozły łącznie w ubiegłym roku ponad 340 mln pasażerów, czym zrealizowały prognozy przewozowe Boeinga, Airbusa oraz IATA.

Choć chiński przemysł lotniczy stara się włączyć wyścig o klienta, stąd C919 czy CR929, to na razie zyski z boomu gospodarczego Państwa Środa i całego regionu azjatyckiego, czerpią głównie firmy zachodnie.

Szef Boeinga w Chinach Zhuang Borun zapowiedział dalszą współpracę z drugą gospodarką świata. – W 2013 roku dostarczyliśmy na ten rynek tysiąc samolotów. Zaledwie pięć lat zajęło podwojenie tej liczby. W 2018 roku spodziewamy się sprzedaży dwóch tysięcy maszyn naszym chińskim partnerom – powiedział.

Airbus, drugi po Boeingu największy producent lotniczy świata, podał, że współpraca z Chinami w 2017 roku przyniosła europejskiemu konsorcjum 640 mln dolarów zysku. Szacuje się, że do 2020 r. liczba ta osiągnie 1 mld dolarów.

– Będziemy nadal inwestować i współpracować z Chinami, aby rozwijać wszechstronną, korzystną dla obu stron współpracę –  powiedział Xu Gang, dyrektor generalny Airbus China.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Airbus: Beluga będzie oferować komercyjne loty cargo

Biznes i przemysł

Polska kupi F-15EX? To najnowocześniejsze myśliwce świata

Biznes i przemysł

ITA Airways odebrały kolejnego A220. Tym razem już w pełnych barwach

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Pasażer i linie lotnicze

SWISS zaprezentował konfigurację airbusów A350

Piotr Bożyk 12 września 2023

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Biznes i przemysł

Vietnam Airlines zamówią 50 boeingów 737 MAX 8

Piotr Bożyk 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Airbus: Beluga będzie oferować komercyjne loty cargo

Biznes i przemysł

Polska kupi F-15EX? To najnowocześniejsze myśliwce świata

Biznes i przemysł

ITA Airways odebrały kolejnego A220. Tym razem już w pełnych barwach

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5