Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airshow China 2018 za nami


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2018-11-14 12:54
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ news.carnoc.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airshow China 2018 za nami
fot. Ken Chen Wikipedia
Podczas tegorocznego Zhuhai Air Show zjawiło się ponad 700 wystawców z ponad 40 krajów. Największe wydarzenie lotnicze w Chinach, rynku z największym wzrostem w skali globu, przyciągnął wszystkich najważniejszych producentów naszej branży.
Największe targi i wystawa sprzętu lotniczego wojskowego, jak i cywilnego, odbywają się co dwa lata w listopadzie w mieście Zhuhai w prowincji Guangdong. Pierwsza wystawa odbyła się w 1996 roku. Targi znane są również pod nazwą Airshow China. Tegoroczna odsłona imprezy przyciągnęła, jak zwykle, największych producentów lotniczych: Boeinga, Airbusa, Honeywella, Rolls-Royce'a, Pratt & Whitney'a, Safrana, Bella i innych.

Chińczycy liczą na własny przemysł...

Chiński przemysł lotniczy zaprezentował 134 swoje produkty w tym 37 po raz pierwszy. Oprócz samolotu Chengdu J-20 – prototypowy chiński myśliwiec piątej generacji wykonany w technologii obniżonej wykrywalności, goście mogli zobaczyć dwadzieścia dużych samolotów transportowych w tym AG600 – największy obecnie budowany samolot-amfibię na świecie. Jednym z ważniejszych punktów pokazów był lot Chengdu J-10B – naddźwiękowego myśliwca wielozadaniowego. 

– Szybki wzrost i prężność chińskiego przemysłu lotnictwa cywilnego jest niesamowita. Jego rozmiary są szansą dla całego globalnego lotnictwa – powiedział Xu Jun, wiceprezes ds. produkcji lotniczej w Honeywell Aerospace Group na region Azji i Pacyfiku. Przedstawiciel amerykańskiego koncernu związanego z automatyką przypomniał, że jego firma powołała dwie spółki joint venture z chińskimi partnerami w celu stworzenia systemów dla C919.

W projektowanie i budowę dwusilnikowego wąskokadłubowego odrzutowca pasażerskiego zaangażowany jest chiński oraz amerykański przemysł lotniczy. C919 ma rywalizować z airbusem A320neo i boeingiem 737MAX.  W chwili obecnej producent chwali się 305 zamówionymi maszynami z opcją zakupu kolejnych 703 sztuk. Prawie wszystkie nowe chińskie samoloty, które mają wejść do służby w 2019 roku, zostały zamówione przez linie lotnicze i firmy leasingowe z Państwa Środka. Jedyne C919 zamówione przez zagraniczny podmiot zostały zakupione przez GE Capital Aviation Services (GECAS) – irlandzko-amerykańską firmę leasingową, która jest jednym z największych graczy na rynku.

Xu Jun wyraził też nadzieję, że jego firma weźmie też udział w budowie CR929 – szerokokadłubowego samolotu pasażerskiego powstającego w ramach współpracy chińskiego i rosyjskiego przemysłu lotniczego. Podczas tegorocznego Airshow China zaprezentowano makietę tej maszyny w skali 1:1. Pierwsze komercyjne loty CR929 są planowane najwcześniej na 2025 rok.

...ale są otwarci również na zagraniczne firmy

Cały region azjatycki jest największym rynkiem lotniczym na świecie. Wedle przewidywań Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) Chiny mają stać się największym cywilnym rynkiem lotniczym świata w latach 2024–2025, detronizując Stany Zjednoczone. Air China, China Eastern Airlines oraz China Southern Airlines przewiozły łącznie w ubiegłym roku ponad 340 mln pasażerów, czym zrealizowały prognozy przewozowe Boeinga, Airbusa oraz IATA.

Choć chiński przemysł lotniczy stara się włączyć wyścig o klienta, stąd C919 czy CR929, to na razie zyski z boomu gospodarczego Państwa Środa i całego regionu azjatyckiego, czerpią głównie firmy zachodnie.

Szef Boeinga w Chinach Zhuang Borun zapowiedział dalszą współpracę z drugą gospodarką świata. – W 2013 roku dostarczyliśmy na ten rynek tysiąc samolotów. Zaledwie pięć lat zajęło podwojenie tej liczby. W 2018 roku spodziewamy się sprzedaży dwóch tysięcy maszyn naszym chińskim partnerom – powiedział.

Airbus, drugi po Boeingu największy producent lotniczy świata, podał, że współpraca z Chinami w 2017 roku przyniosła europejskiemu konsorcjum 640 mln dolarów zysku. Szacuje się, że do 2020 r. liczba ta osiągnie 1 mld dolarów.

– Będziemy nadal inwestować i współpracować z Chinami, aby rozwijać wszechstronną, korzystną dla obu stron współpracę –  powiedział Xu Gang, dyrektor generalny Airbus China.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Bydgoszcz: Październik z ponad 14-proc. wzrostem

Infrastruktura i lotniska

Bydgoszcz: Październik z ponad 14-proc. wzrostem

Emilia Derewienko 14 listopada 2018

Katowice: Ponad 370 tys. pasażerów w październiku

Pasażer i linie lotnicze

Katowice: Ponad 370 tys. pasażerów w październiku

Aleksander Domański 14 listopada 2018

Norwegian: Zyskowność ważniejsza niż ekspansja

Pasażer i linie lotnicze

Norwegian: Zyskowność ważniejsza niż ekspansja

Justyna Urbaniak 14 listopada 2018

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5