Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Airbus, Siemens i Rolls-Royce będą pracować nad samolotem hybrydowym


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2017-11-29 14:26
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Airbus Press/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Airbus, Siemens i Rolls-Royce będą pracować nad samolotem hybrydowym
mat. Airbus
Trzy przedsiębiorstwa: Airbus, Siemens i Rolls-Royce zawiązały partnerstwo nad stworzeniem hybrydowego samolotu pasażerskiego, napędzanego elektrycznym silnikiem turbowentylatorowym. Samolot ma być wspomagany przez trzy silniki odrzutowe na paliwo lotnicze.
Przełomowa współpraca została ogłoszona w Royal Aeronautical Society w Londynie. Budowa maszyny będzie częścią programu E-Fan X, który ma na celu ograniczenie emisji dwutlenku węgla w lotnictwie oraz zmniejszenie zależności branży od paliw kopalnych. Celem programu jest także ustanowienie wymagań dotyczących korzystania z samolotów elektrycznych oraz szkolenie przyszłych pilotów i ludzi potrzebnych w przyszłości branży samolotów elektrycznych. Dzięki E-Fan X produkcja hybrydowo-elektrycznych samolotów komercyjnych ma stać się rzeczywistością.

Pierwszy start samolotu zaplanowany został na rok 2020, natomiast początek produkcji maszyn ma ruszyć pięć lat później. Maszyna ma powstać na podstawie BAe 146, odrzutowego samolotu pasażerskiego o czterech silnikach, który pokonuje trasy średniego zasięgu. Nowy samolot będzie zasilany energią elektryczną wytwarzaną przez znajdującą się na pokładzie turbinę.



Każda z trzech biorących udział w partnerstwie firm będzie mieć swoją działkę, za którą będzie odpowiadać w projekcie. Jak podaje PAP, Airbus będzie odpowiadał za integrację całościową wraz ze strukturą sterowania hybrydowo-elektrycznym układem napędowym i akumulatorami oraz integrację z układami sterowania lotem. „Rolls-Royce będzie odpowiedzialny za silnik turbodoładowany, dwumegawatowy generator i elektronikę mocy”. Ponadto ma z Airbusem pracować nad adaptacją wentylatora do istniejącej gondoli i silnika elektrycznego Siemensa. Ten z kolei dostarczy „dwa megawatowe silniki elektryczne i ich elektroniczny układ sterowania, a także falownik, przetwornicę DC/DC i układ rozdziału mocy”.

Partnerzy zobowiązali się do spełnienia unijnych celów środowiskowych, określonych w wizji lotniczej Komisji Europejskiej 2050 dla lotnictwa (redukcja CO2 o 75%, redukcja NOx o 90% i redukcja hałasu o 65%). Nie można tego osiągnąć za pomocą istniejących technologii. Dlatego też Airbus, Rolls-Royce i Siemens inwestują i koncentrują prace badawcze w różnych obszarach technologicznych, w tym na elektryfikacji. Napęd elektryczny i hybrydowo-elektryczny są dziś uważane za jedną z najbardziej obiecujących technologii, które pozwalają sprostać tym wyzwaniom.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Tak czy Nie dla rozbudowy Modlina. Znamy scenariusze rozwoju

Infrastruktura i lotniska

Tak czy Nie dla rozbudowy Modlina. Znamy scenariusze rozwoju

Emilia Derewienko 28 listopada 2017

Easy Jet przejmie ostatnie samoloty Air Berlin

Biznes i przemysł

Easy Jet przejmie ostatnie samoloty Air Berlin

Leonard Dolecki 29 października 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5