Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

AirBaltic zwiększa oferowanie w Reykjaviku w obliczu upadku WOW Air

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
AirBaltic zwiększa oferowanie w Reykjaviku w obliczu upadku WOW Air
fot. airBaltic
Niedawny upadek WOW Air poważnie szkodzi islandzkiej gospodarce. Jednak jest nadzieja na jej rozruszanie, związana z niedawnym ogłoszeniem przez airBaltic dodatkowych lotów na lotnisko w Reykjaviku (Keflavik).

Nagłe załamanie WOW Air w marcu tego roku wywołało falę szoku w i tak już słabej gospodarce kraju. W ciągu tygodnia Bank Centralny Islandii przewidział gwałtowny wzrost inflacji i spadek PKB o 3 proc. Przewiduje się też, że bezrobocie wzrośnie o 0,8 proc. więcej, niż pokazywały prognozy przed upadkiem.

Bezsprzecznie upadek WOW Air zaszkodził gospodarce, która już została obciążona przez kiepskie dochody z połowów. Nagłe odejście przewoźnika poprzedziło niechciany spadek turystyki. Naród wyspiarski polegał zarówno na WOW, jak i na przewoźniku flagowym Icelandair ze względu na ich sprawdzoną zdolność przyciągania turystów. Teraz nadzieją dla wyspy jest airBaltic, który ogłosił niedawno dodatkowe loty na lotnisko Reykjavik (Keflavik).

Upadek WOW Air


Założony w 2011 roku WOW Air szybko się rozwijał. Oferował tanie loty między Europą a Stanami Zjednoczonymi poprzez połączenie w Reykjaviku. W ubiegłym roku był drugim co do wielkości przewoźnikiem niskokosztowym na trasach transatlantyckich po liniach Norwegian.

Szybki rozwój WOW Air w początkowym okresie przyciągnął nawet ofertę przejęcia przez Icelandair. Jednak na dłuższą metę prosta zmiana ceny paliwa lotniczego uniemożliwiła przewoźnikowi rentowność. Do końca 2018 r. plany Icelandair dotyczące przejęcia zostały zaniechane ze względu na obawy dotyczące rentowności finansowej spółki, która była wówczas wyraźnie pozbawiona środków pieniężnych.

Według danych Phys.Org prywatna linia lotnicza odnotowała stratę przed opodatkowaniem w wysokości prawie 42 mln dolarów w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2018 r.

Łatanie dziury przez AirBaltic

Utrata WOW Air nie była więc całkowicie nieoczekiwana. A dziura, którą zostawia po sobie, wygląda na wypełnioną, przynajmniej na razie, przez łotewskiego przewoźnika flagowego airBaltic.

Air Baltic Corporation ma siedzibę na międzynarodowym lotnisku w Rydze. Linia posiada dwie inne bazy w Tallinie i Wilnie. Połączenia przewoźnika łączą Europę, Wspólnotę Niepodległych Państw i Bliski Wschód.

W kwietniu ujawniono, że airBaltic zaoferuje trzy cotygodniowe loty na trasie Ryga – Reykjavik od 3 czerwca do 26 sierpnia. Martin Gauss, dyrektor generalny airBaltic, powiedział, że popyt pasażerów stale wzrastał z roku na rok. Zasugerował, że taki trend będzie kontynuowany, mówiąc, że „dzięki dodatkowej częstotliwości i większej pojemności najnowocześniejszego Airbusa A220-300, latem tego roku zaoferujemy 29 proc. więcej miejsc w sprzedaży".

AirBaltic ogłosił również nowe letnie trasy do Dublina, Stuttgartu i Minorki.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates powrócą jesienią do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates powrócą jesienią do Adelajdy

inf. pras. 10 lutego 2024

Air Mauritius wznowią rejsy do Rzymu. Po 16 latach przerwy

Pasażer i linie lotnicze

Boston dołączy do oferty rejsów dalekiego zasięgu Austrian

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

4,5 mln podróżnych w A220-300 airBaltic w 2023 roku. Duży wzrost względem 2022

Pasażer i linie lotnicze

4,5 mln podróżnych w A220-300 airBaltic w 2023 roku. Duży wzrost względem 2022

Rafał Dybiński 11 stycznia 2024

Litwa chce kupić udziały w airBaltic

Biznes i przemysł

Litwa chce kupić udziały w airBaltic

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2024

Rekordowy zimowy rozkład i mocny listopad w airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Emirates powrócą jesienią do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates powrócą jesienią do Adelajdy

inf. pras. 10 lutego 2024

Air Mauritius wznowią rejsy do Rzymu. Po 16 latach przerwy

Pasażer i linie lotnicze

Boston dołączy do oferty rejsów dalekiego zasięgu Austrian

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

4,5 mln podróżnych w A220-300 airBaltic w 2023 roku. Duży wzrost względem 2022

Pasażer i linie lotnicze

4,5 mln podróżnych w A220-300 airBaltic w 2023 roku. Duży wzrost względem 2022

Rafał Dybiński 11 stycznia 2024

Litwa chce kupić udziały w airBaltic

Biznes i przemysł

Litwa chce kupić udziały w airBaltic

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2024

Rekordowy zimowy rozkład i mocny listopad w airBaltic

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5