Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

AirBaltic: Pół miliona pasażerów w Bombardierach CS300. Samoloty… uziemiono


Wstecz Dalej

Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-10-18 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

AirBaltic: Pół miliona pasażerów w Bombardierach CS300. Samoloty… uziemiono
Bombardier CS300 w barwach AirBalticFot. Airbaltic
Najnowsze (i wciąż dość rzadkie maszyny na europejskim niebie) samoloty odrzutowe Bombardier CS300 we flocie AirBaltic przewiozły już ponad pół miliona pasażerów. Łotewski przewoźnik jest jednym z nielicznych europejskich operatorów, który używa kanadyjskich maszyn.
Z informacji przekazanej przez AirBaltic wynika, że co czwarty pasażer korzystający z usług linii lata obecnie na pokładach Bombardierów. Samoloty operują łącznie z 40 lotnisk.

– Samoloty serii CS 300 są obecnie najbardziej zaawansowanymi technicznie samolotami w swojej klasie. Wprowadzając je do swojej floty stawiliśmy czoła olbrzymiemu wyzwaniu, jakim zawsze jest wdrożenie maszyn, które nie latają nigdzie indziej, ale nasza współpraca z producentem układa się świetnie – powiedział prezes zarządu Air Baltic Martin Sedlacky, przypominając tym samym, że operator jest pierwszym użytkownikiem Bombardierów, z których pierwszy dotarł do niego w listopadzie 2016 roku.

Nowoczesne samoloty uziemione

AirBaltic ma obecnie 7 samolotów CS300. Do końca 2019 ma mieć ich 20 i tym samym dysponować najmłodszą flotą powietrzną w Europie (na razie palmę pierwszeństwa dzierży Norwegian). Każdy z Bombardierów posiada 145 miejsc siedzących. Pasażerowie chwalą je za cichą pracę silników, dość duże okna i sporo miejsca na bagaż nad głowami.

W ostatnich dniach nowe Bombardiery jednak… nie latają. Przewoźnik poinformował, że konieczne jest przeprowadzenie „zewnętrznej kontroli gondoli silnika PW1500G”. Producentem jednostek napędowych jest Pratt & Whitney. Silniki tego rodzaju montowane są tylko w CS300, choć podobne (o większym ciągu) napędzają także Airbusy A320Neo. W Airbusie były one przyczyną opóźnień w produkcji nowych, superoszczędnych maszyn.

Airbus praktycznie przejmuje projekt CS300

W ostatnich dniach kanadyjska spółka poinformowała o przejęciu większościowego pakietu akcji spółki córki Bombardier, odpowiadające za produkcję modeli CS300, przez Airbusa. Tak Bombardier chce ratować się przed możliwością utraty kontraktów w USA. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Na krakowskie lotnisko autobusami zamiast części pociągów

Pasażer i linie lotnicze

Na krakowskie lotnisko autobusami zamiast części pociągów

Jakub Madrjas 18 października 2017

Boeing: Mimo współpracy z Airbusem Bombardier nie ucieknie od zobowiązań

Biznes i przemysł

Boeing: Mimo współpracy z Airbusem Bombardier nie ucieknie od zobowiązań

Magdalena Wosińska 18 października 2017

airBaltic powitał w swojej flocie siódmego Bombardiera CS300

Biznes i przemysł

airBaltic powitał w swojej flocie siódmego Bombardiera CS300

Emilia Derewienko 14 sierpnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5