Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Air Niugini: Pierwszy A220 na FAL w Mirabel. Zamówienie kolejnych A220

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Air Niugini poinformowały, że pierwszy A220-300 dla linii, nazwany „People's Balus”, pojawił się na linii montażu końcowego w fabryce Airbus Canada w Mirabel. Samolot ma zostać dostarczony do Port Moresby we wrześniu br., co zbiegnie się z obchodami 50. rocznicy niepodległości Papui Nowej Gwinei. Przy okazji tego wydarzenia linia zamówiła kolejne dwa A220-100, które wcześniej w planach miały być tylko leasingowane, zwiększając zamówienie w Airbusie do ośmiu samolotów tego typu.

Warto także dodać, że to pierwsze zamówienie na A220 w tym roku. Ostatni kontrakt na te maszyny Airbus podpisał 21 grudnia 2024 r. kiedy Air Canada zwiększyła swoje zamówienie o kolejnych pięć A220-300.

Air Niugini zostaną 25. linią lotniczą, która będzie obsługiwać samoloty A220. 11 zupełnie nowych A220 linii będzie dostępnych w dwóch wersjach: trzech A220-300 (leasing od firmy Azzora) z pokładem dla 138 pasażerów oraz ośmiu mniejszych A220-100 dla 114 pasażerów. Jak informuje przewoźnik, A220 początkowo zastąpią starzejącą się flotę fokkerów F70 oraz F100, a docelowo także boeingi 737. Chociaż początkowym celem jest ulepszanie lotów krajowych, to A220 jest również w stanie obsługiwać większość międzynarodowych połączeń Air Niugini oraz część potencjalnych nowych tras, które linia rozważa.

- A220 ma stanowić trzon naszej floty krajowej i regionalnej oraz wspierać rozwój gospodarczy Papui Nowej Gwinei. Ponieważ nadal prognozujemy silny wzrost, podjęliśmy decyzję o zwiększeniu zamówienia na ten paliwooszczędny typ, zapewniając zupełnie nowy poziom wydajności i komfortu naszych operacji. To także pierwszy raz, kiedy Air Niugini kupuje zupełnie nowe odrzutowce regionalne. Przejdziemy z technologii analogowej na cyfrową. Samoloty odrzutowe Fokker spełniły swoją rolę przez ostatnie 25 lat i nadszedł czas, aby zastąpić je samolotem zmieniającym zasady gry - powiedział Gary Seddon, prezes linii Air Niugini.

Dzięki zasięgowi prawie 6 700 km, nowe airbusy mogą latać znacznie dalej niż fokker F100 (4 300 km) lub F70 (3 410 km) zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych z Port Moresby. Dodatkowo Airbus oferuje więcej miejsc w swoim samolocie regionalnym. Linia zastąpi F70 maszyną A220-100 i utrzymując kabinę jednoklasową, liczba foteli wzrośnie z 80 do 114. Samoloty F100 są wyposażone w 101 foteli, w tym osiem w klasie biznes, natomiast A220-300 zabiorą 138 pasażerów, w tym ośmiu w klasie biznes, co daje wzrost o 37 foteli.

Przewoźnik i jego flota

Air Niugini powstało dokładnie 52 lat temu w 1973 r. Linia obsługuje głównie połączenia krajowe z Port Moresby w Papui-Nowej Gwinei, a także loty międzynarodowe w regionie Azji i Pacyfiku, w tym do Australii, Singapuru, na Wyspy Salomona i Fidżi.

Flota przewoźnika składa się obecnie z 19 samolotów: trzech boeingów B737-800, dwóch B767-300ER, czterech fokkerów F70, pięciu F100 oraz pięciu de havillandów DHC-8-400. Linia oczekuje na dostawę 16 samolotów: ośmiu airbusów A220-100, trzech A220-300, jednego DHC-8-400, dwóch boeingów B787-8 Dreamliner oraz dwóch używanych B737-800.

Rodzina A220

Do tej pory A220 przewiozły na pokładach ponad 100 mln pasażerów na 827 obsługiwanych trasach. Na koniec kwietnia br. zamówione były 904 maszyny A220: 98 A220-100 oraz 806 A220-300 (potwierdzone zamówienia tzw. firm), z czego dostarczono już 413 samolotów tego typu do 21 linii lotniczych: 71 A220-100 oraz 342 A220-300. Największe floty A220 na świecie posiadają obecnie trzy linie: Delta Air Lines (78), airBaltic (50) oraz Air France (43).

Rodzina maszyn A220 (dawna CSeries) jest produkowana w dwóch wersjach A220-100 (CS100) i A220-300 (CS300), które zabierają na pokład kolejno od 110/120 do 145/160 pasażerów. A220 został zaprojektowany z myślą o wydajności i łączy najnowocześniejsze elementy aerodynamiki, zaawansowane materiały kompozytowe i najnowszej generacji silniki turbowentylatorowe Pratt & Whitney, zapewniając co najmniej 20-25 proc. niższe zużycie paliwa w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Samolot jest również znacznie cichszy i posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ropa za samoloty. Iran Air pozyskał dwa A330-200

Biznes i przemysł

Ropa za samoloty. Iran Air pozyskał dwa A330-200

Mateusz Kieruzal 29 maja 2025

Royal Jordanian oficjalnie odebrały pierwszego A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Naprawy A350 SAS w Lufthansa Technik

Biznes i przemysł

Naprawy A350 SAS w Lufthansa Technik

Mateusz Kieruzal 29 maja 2025

Zobacz również:

Air Niugini potwierdzają zamówienie airbusów A220

Biznes i przemysł

Air Niugini potwierdzają zamówienie airbusów A220

Piotr Bożyk 03 listopada 2023

Air Niugini wybrały airbusy A220 jako następcę fokkerów F70/100

Pasażer i linie lotnicze

Air Niugini zamówiły dwa boeingi B787-8 Dreamliner

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Ropa za samoloty. Iran Air pozyskał dwa A330-200

Biznes i przemysł

Ropa za samoloty. Iran Air pozyskał dwa A330-200

Mateusz Kieruzal 29 maja 2025

Royal Jordanian oficjalnie odebrały pierwszego A320neo

Pasażer i linie lotnicze

Naprawy A350 SAS w Lufthansa Technik

Biznes i przemysł

Naprawy A350 SAS w Lufthansa Technik

Mateusz Kieruzal 29 maja 2025

Zobacz również:

Air Niugini potwierdzają zamówienie airbusów A220

Biznes i przemysł

Air Niugini potwierdzają zamówienie airbusów A220

Piotr Bożyk 03 listopada 2023

Air Niugini wybrały airbusy A220 jako następcę fokkerów F70/100

Pasażer i linie lotnicze

Air Niugini zamówiły dwa boeingi B787-8 Dreamliner

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij