W tym tygodniu ruszyła sprzedaż biletów na pierwsze loty taniej linii lotniczej Joon. Przewoźnik został utworzony przez Air France, a jego grupą docelową są tzw. „millenialsi”. Pierwszy samolot linii Joon ma wystartować 1 grudnia br. Pierwsze loty jakie oferuje przewoźnik to połączenia z lotniska Charlesa de Gaullea w Paryżu do Barcelony, Berlina, Lizbony i Porto. Koszt biletu na każdej z tras zaczyna się od 39 euro.
Plany tanich linii lotniczych Joon zakładają, że od wiosny przyszłego roku oferta zostanie rozszerzona. Przewoźnik z grupy Air France ma wtedy zacząć latać na dalszych odległościach czyli z Paryża m.in. do Fortalezy w Brazylii lub na Seszele.
Obecnie we flocie Joon znajdują się Airbusy A320 – do tras krótkich, i A340 – do tras długich, przy czym od 2019 roku te ostatnie mają zostać wymienione na Aribusy A350. W sumie do 2020 roku Joon ma mieć flotę liczącą 10 samolotów na dalekie trasy i 18 maszyn na trasy krótkie.
Grupą docelową nowego przewoźnika są tzw. „millenialsi”, czyli osoby w wieku 20-35 lat. Aby ich przyciągnąć samoloty Joon mają na pokładzie oferować dodatkowe udogodnienia. Pasażerowie będą mieli w nich dostęp do Wi-Fi, a w fotelach zamontowane będą gniazdka USB. Otwarty zostanie także system, dzięki któremu klienci będą mogli oglądać filmy i seriale znajdujące się w bazie.
Air France w nowej ofercie idzie jeszcze dalej. Joon ma być także marką modną. Stewardesy oraz stewardzi będą ubrani w specjalnie stylizowanych ubraniach. Dodatkowo na pokładzie będzie znajdował się bar, w którym menu będzie dobrane tak aby zaspokoić „millenialsów”. Znajdziemy w nim zarówno organiczne oraz nieorganiczne produkty.