Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-08-08 12:43
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Air Canada

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air Canada odebrała 40. i ostatniego B737 MAX
fot. Air Canada
6 sierpnia Air Canada odebrała swojego 40. i ostatniego boeinga 737 MAX. Pierwotnie złożone w 2014 r. zamówienie r. dotyczyło dostaw 61 samolotów, ale pandemia skłoniła kanadyjskiego przewoźnika do ograniczenia zaangażowania w samoloty wąskokadłubowe. Po zrealizowaniu zamówienia przez Boeinga, linie lotnicze z Kanady będą oczekiwać na zakończenie pozostałych dostaw A220 i A321XLR.
Boeing 737 MAX 8 poleciał z Boeing Field w Seattle do miasta Windsor przy granicy z południowym Ontario. Z czasem lotu wynoszącym trzy godziny i 48 minut, B737 MAX 8 wystartował o godz. 08:43 czasu lokalnego i wylądował w Windsor o 15:31 czasu lokalnego.

Ta ostateczna dostawa kończy proces, który rozpoczął się wraz z przybyciem pierwszego samolotu w październiku 2017 r. Po otrzymaniu 24 samolotów w latach 2017-2019 dostawy został wstrzymany ze względu na ogólnoświatowe uziemienie tego typu samolotu. Wznowione zostały dopiero we wrześniu 2021 r.

Dane BOE Family Flights wskazują, że otrzymany przez Air Canadę boeing był zarejestrowany w C-GEPG pod numerem MSN 61241 i numerem linii 7649. Samolot faktycznie wykonał swój pierwszy lot w lipcu 2019 r. i do momentu dostawy nosił rejestrację testową N1786B. Maszyna ma już trzy lata, ale większość tego czasu spędziła na płytach postojowych, zarówno w Moses Lake, jak i w Renton. Przed dostawą odrzutowiec wykonał siedem lotów, spędzając w powietrzu siedem godzin i siedem minut.

Dostawa do Windosor, a nie Toronto

Pierwsze miejsce docelowe samolotu po dostarczeniu może wydawać się niektórym dziwne. W końcu Windsor nie jest głównym węzłem lotniczym Air Canady, w porównaniu z Toronto, Montrealem, Vancouver czy nawet Calgary.

Windsor jest jednak miejscem obsługi technicznej realizowanej przez AAR Aircraft Services - dostawcę kompleksowej obsługi technicznej, napraw i przeglądów samolotów (MRO). Firma posiada hangary liczące po 27 tys. metrów kwadratowych w Trois-Rivières, Quebec i Windsor, a także w Stanach Zjednoczonych. Air Canada ma podpisaną umowę MRO z AAR, co jest prawdopodobnie powodem, dla którego każdy nowy B737 MAX dostarczany przez Boeinga, leci do Windsor, a nie do bazy np. w Toronto.

Mocno zmodyfikowane pierwotne zamówienie

W 2014 r. Air Canada zamówiła 61 samolotów typu boeing 737 MAX. Zamówienie składało się z 33 737 MAX 8 i 28 737 MAX 9, a także 18 opcji zakupowych i 30 praw do zakupu dodatkowych MAX-ów.

Zamówienie zostało mocno zmodyfikowane od czasu jego sfinalizowania około ośmiu lat temu. Zamiast 61 odrzutowców, linie zmieniły swoje zamówienie tak, aby odebrać tylko 40 maszyn. Wszystkie dostarczone MAX-y są w wersji -8, gdyż zarząd przewoźnika stwierdził, że taki wariant wydaje się optymalniejszy pod względem kosztów, a także wskaźników wypełniania foteli przez pasażerów podczas lotów.

Przychody za Q2 ośmiokrotnie większe


Kanadyjskie linie lotnicze Air Canada przewiozły w drugim kwartale bieżącego roku 9,1 mln pasażerów – poinformował w oficjalnym komunikacie narodowy przewoźnik Kanady. To prawie o osiem mln więcej podróżnych aniżeli w miesiącach od kwietnia do końca czerwca ubiegłego roku.

Air Canada zmniejszyły w tym okresie swoją stratę netto do poziomu 294 mln euro oraz zwiększyły ośmiokrotnie przychody w porównaniu do drugiego kwartału 2021 roku. Oferowanie z kolei było pięciokrotnie wyższe w odniesieniu do tego z okresu od kwietnia do końca czerwca ubiegłego roku i osiągnęło pułap 73 proc. oferowania z drugiego kwartału 2019 roku, czyli jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.

– Pod względem operacyjnym miniony kwartał był bardzo trudny dla naszej firmy, pracowników i klientów. Droga do powrotu do normalności po poważnym kryzysie rzadko jest jednak prosta i łatwa – powiedział Michael Rousseau, prezes Air Canada. – Jestem zadowolony z wyników finansowych. Wygenerowaliśmy przychody na poziomie 94 proc. z analogicznego okresu sprzed trzech lat. Dokonaliśmy tego pomimo niższego oferowania – podkreślił Rousseau.

Boeing 737 MAX

Rodzina samolotów B737 MAX jest oszczędniejszą wersją B737 NG, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki CFM LEAP-1B napędzające maszynę, które zostały zoptymalizowane pod kątem B737, są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dają możliwość wydłużonego przelotu lub przewiezienia więcej ładunku niż dotychczas. Producent również zaprojektował nowy rodzaj wingletów, które będą montowane w maszynach 737 MAX. Łącznie 75 firm leasingowych i linii zamówiło 5459 maszyn z rodziny B737 MAX (w tym 2185 B737 MAX 8), to około 39 proc. rynku wąskokadłubowego.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Air Canada Cargo zamówiła dwa boeingi B777F

Pasażer i linie lotnicze

Air Canada Cargo zamówiła dwa boeingi B777F

Avgeek 07 sierpnia 2022

 

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

Prawo i polityka

Zostały dwa tygodnie. Kolej czeka na KPO

22 września 2022

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

Pasażer i linie lotnicze

Remont PST. Prace trwają już na obu odcinkach

22 września 2022

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air wraca na łódzkie lotnisko!

22 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5