Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Air Berlin w rękach Lufthansy? Wszystko na to wskazuje


Wstecz Dalej

Autor:

Artur Bogdanowicz

Data publikacji:
2017-09-25 07:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air Berlin w rękach Lufthansy? Wszystko na to wskazuje
Fot. Air Berlin
Wszystko wskazuje na to, że największe i najważniejsze części Air Berlin znajdą się w rękach Lufthansy, podały w czwartek wieczorem niemieckie media. Z dalszych nieoficjalnych informacji wynika, że również Easyjet i Condor otrzymają części przedsiębiorstwa.
W środę wieczorem szef Lufthansy Carsten Spohr powiedział, że liczy na utrzymanie wynajętych od Air Berlin 38 samolotów i pozyskanie kolejnych 20 do 40 maszyn krótkiego i średniego zasięgu. Lufthansa chciałaby także zatrudnić 3000 z 8000 pracowników AB. Easyjet ma prowadzić rozmowy o przejęciu kilku samolotów oraz wybranych połączeń i slotów z m.in. Hamburga, Monachium i Düsseldorfu. Condor chce przejąć kilka samolotów. Żaden z wymienionych przewoźnikówy nie potwierdził dotąd informacji uzyskanych przez dziennikarzy.

Oficjalny komunikat o dalszym postępowaniu ws. Air Berlin ma być podany w poniedziałek po przedstawieniu sytuacji na posiedzeniu rady nadzorczej AB. Jak wynika z informacji dziennika Süddeutsche Zeitung, na zakup części lub całości Air Berlin wpłynęło 15 ofert. Dwie dotyczyły zakupu całego przedsiębiorstwa (Hans Rudolf Wöhrl i Claassen), pozostałe zaś były ofertami przejęcia części firmy. Największe szanse przypisywano International Airlines Group (IAG), Lufthansie, EasyJet i Condor/Niki Lauda.

„Bild am Sonntag” informuje, że Lufthansa za przejęcie zbankrutowanego rywala oferuje 200 mln euro. Dodatkowo przewoźnik gotów jest wyłożyć do 100 mln euro na utrzymanie w ruchu floty Air Berlin w okresie przejściowym. Chodzi najprawdopodobniej o trzy miesiące, gdyż tyle czasu może upłynąć od podpisania umowy o sprzedaży przewoźnika nowemu właścicielowi do wcielenia jej w życie. „Bild am Sonntag” podaje, że łącznie sprzedaż Air Berlin powinna przynieść od 250 do 350 mln euro. Większość pieniędzy przeznaczona zostanie na spłatę rządowego kredytu pomostowego w wysokości 150 mln euro, dzięki któremu utrzymywany jest w tej chwili ruch samolotów Air Berlin.

Air Berlin, drugie co do wielkości linie lotnicze Niemiec od kilku lat przynoszą straty. W ubiegłym roku była to strata na poziomie 780 mln euro. Łączne długi przewoźnika wynoszą 1,2 mld euro. Kryzys pogłębił się po wprowadzeniu w marcu letniego rozkładu lotów. Brytyjskie media podają, że przewoźnik miał poważne problemy z konkurencją ze strony tanich linii lotniczych. Etihad, będące głównym akcjonariuszem przewoźnika, kupiły linie w 2011 roku i do tej pory wspierały finansowo jego działalność. Problemem jest jednak duży odpływ klientów w związku ze spóźnieniami i odwołaniami lotów, co prowadzi do milionowych odszkodowa

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Włochy zaniepokojone odwołanymi lotami Ryanaira. O'Leary: Spieprzyliśmy to

Pasażer i linie lotnicze

Włochy zaniepokojone odwołanymi lotami Ryanaira. O'Leary: Spieprzyliśmy to

Justyna Urbaniak 20 września 2017

Condor i Eurowings przejmują trasy Air Berlin

Pasażer i linie lotnicze

Condor i Eurowings przejmują trasy Air Berlin

Artur Bogdanowicz, Justyna Urbaniak 20 września 2017

Niki Lauda przygotowuje ofertę na przejęcie NIKI i części Air Berlin

Pasażer i linie lotnicze

Niki Lauda przygotowuje ofertę na przejęcie NIKI i części Air Berlin

Artur Bogdanowicz 17 września 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5