Partnerzy serwisu:
BIZNES I PRZEMYSŁ

Air Astana po raz kolejny opóźnia odbiór Boeingów 787


Wstecz Dalej

Autor:

Aleksander Domański

Data publikacji:
2019-05-31 15:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Air Astana po raz kolejny opóźnia odbiór Boeingów 787
fot. Piotr Bożyk
Air Astana, narodowy przewoźnik Kazachstanu, odłożył po raz kolejny dostawę trzech boeingów 787 Dreamliner. Powodem są niekorzystne warunki rynkowe (spowolnienie gospodarcze w Kazachstanie) i znaczna dewaluacja lokalnej waluty. Niedawno opublikowany raport roczny za 2018 ujawnia, że dostawa pierwszego 787 jest teraz planowana na 2023.
Zamiar nabycia przez linie Air Astana trzech boeingów 787-8 Dreamliner został ogłoszony w 2011. Wówczas umowa, która obejmowała również cztery boeingi 767-300ER, została wyceniona na 1,3 mld dolarów (opcja przewidywała jeszcze osiem Dreamlinerów). Było to największe zamówienie w historii lotnictwa cywilnego Kazachstanu.

Pierwotnie dostawy Boeingów 787 dla Air Astana zaplanowano na lata 2017–2019, ale w 2014 odłożono je do 2019, a w 2018 do 2021. Teraz opóźnienie sięgnęło już czterech lat. Takie odkładanie dostaw sugeruje, że przewoźnik może ostatecznie zrezygnować z zamówienia. Pewnym tropem do tego prowadzącym jest uruchomienie przez Air Stana niskokosztowych linii lotniczych FlyArystan. Wydaje się, że kazachstańskie przedsiębiorstwo zaczyna dostrzegać swoją szansę biznesową w lotach krajowych, co w tak ogromnym państwie jak Kazachstan, blisko dziewięciokrotnie większym od Polski, wydaje się naturalną ścieżką rozwoju. Do realizacji tej wizji nie będą potrzebne samoloty szerokokadłubowe, a z kolei w 2023 r., gdy miałby się pojawić we flocie przewoźnika Dreamlinery, będzie na rynku dostępna większa ilość modeli odrzutowców wąskokadłubowych dalekiego zasięgu. 

Air Astana dysponuje obecnie 35 samolotami, w tym trzema boeingami 767-300ER, pięcioma boeingami 757-200, szesnastoma airbusami A320, w tym trzema A320neos i jednym A321neo, oraz jedenastoma embraerami E190, w tym trzema E190-E2. Latają one z Ałmaty do Aktobe i Nur-Sułtan oraz Azerbejdżanu, Chin, Egiptu, Korei Południowej, Malezji, Niemiec, Rosji, Tajlandii i Turcji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wystartowały nowe kazachskie niskokosztowe linie lotnicze

Pasażer i linie lotnicze

Wystartowały nowe kazachskie niskokosztowe linie lotnicze

Tomasz Śniedziewski 08 maja 2019

Air Astana odbiera drugiego Embraera E190-E2

Biznes i przemysł

Air Astana odbiera drugiego Embraera E190-E2

Emilia Derewienko 20 marca 2019

Nowe kazachskie tanie linie lotnicze wystartują w czerwcu 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

Nowe kazachskie tanie linie lotnicze wystartują w czerwcu 2019 roku

Justyna Urbaniak 29 grudnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5