Partnerzy serwisu:
PRAWO I POLITYKA

ACI Europe wzywa do reformy przepisów UE dotyczących przydzielania slotów


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2020-01-20 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ ACI Europe

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ACI Europe wzywa do reformy przepisów UE dotyczących przydzielania slotów
fot. Pixabay
Airports Council International (ACI) Europe wzywa do podjęcia zmian w sposobie zarządzania przydziałem czasu na start lub lądowanie na lotnisku. Podstawowe zasady obowiązującego prawodawstwa mają około 27 lat. ACI Europe twierdzi, że nie nadają się one już do promowania bardziej wydajnych operacji i skuteczniejszej konkurencji w branży lotniczej.
– System regulacyjny oparty na tym, jak wyglądał rynek transportu lotniczego 27 lat temu, jest anachroniczny. Ogranicza zdolność portów lotniczych do prowadzenia bardziej zrównoważonych operacji, rozwijania łączności lotniczej dla swoich społeczności i promowania konkurencji linii lotniczych na rzecz klientów – powiedział Olivier Jankovec, dyrektor generalny ACI Europe.

To w Europie znajduje się ponad połowa najbardziej zatłoczonych portów lotniczych na świecie. Kryzys przepustowości ogranicza konkurencję, która z kolei ogranicza łączność powietrzną i wybory pasażerów. Podstawą do opracowania stanowiska ACI Europe w sprawie przydziału czasu na lotnisku jest wszechstronne badanie przeprowadzone przez niezależnego eksperta, profesora Amedeo Odoni z MIT, które analizuje funkcjonowanie unijnego rozporządzenia w sprawie czasu na start lub lądowanie na lotniskach.

W dokumencie podkreślono, że w europejskiej sieci portów lotniczych pojawiły się niedobory przepustowości, a perspektywy rozwoju nowej infrastruktury portów lotniczych są ograniczone. Dowodem na to jest wejście tanich przewoźników do głównych portów lotniczych w ciągu ostatniej dekady w celu wykorzystania pozostałej przepustowości oraz rozwój rynku lotniczego do tego stopnia, że Europa ma obecnie kilka całkowicie nasyconych portów lotniczych bez wolnych mocy.

–  Rzeczywiście, zgodnie z obowiązującymi przepisami, porty lotnicze nie mają wpływu na to, w jaki sposób infrastruktura, którą tworzą i inwestują, jest wykorzystywana przez linie lotnicze. To musi się zmienić, a opublikowany przez nas dokument przedstawiający stanowisko wraz z niezależnymi badaniami, na podstawie których wyciągnięto wnioski, wyraźnie wskazują na konieczność reformy – stwierdził Jankovec, dodając: – Nasze cele są wspólne – to budowanie łączności, zrównoważony rozwój i stawianie na konsumenta. Wzywamy Komisję Europejską do przeprowadzenia ambitnej reformy zasad przydzielania czasu na start lub lądowanie na lotniskach i ufamy, że państwa członkowskie i Parlament przyjmą to wezwanie. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
ACI Europe: Europejskie porty lotnicze niedoinwestowane

Infrastruktura i lotniska

ACI Europe: Europejskie porty lotnicze niedoinwestowane

Justyna Urbaniak 22 listopada 2019

ACI Europe: Wyraźny spadek statystyk pasażerskich w lipcu

Infrastruktura i lotniska

ACI Europe: Wyraźny spadek statystyk pasażerskich w lipcu

Aleksander Domański 18 września 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5