Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

ASN: 2020 r. jednym z najbezpieczniejszych w historii lotnictwa


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-01-10 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ASN: 2020 r. jednym z najbezpieczniejszych w historii lotnictwa
fot. Piotr Bożyk
Aviation Safety Network (ASN), organizacja zajmująca się bezpieczeństwem lotnictwa, zaprezentowała statystyki wypadków lotniczych w 2020 r., w którym to doszło do ośmiu śmiertelnych wypadków, w wyniku których zginęło 314 osób. Obie liczby są poniżej średniej z pięciu lat w branży lotniczej. W danych liczbowych z 2020 r. uwzględniono dwa zdarzenia gdzie samoloty pasażerskie zostały nieumyślnie zestrzelone, a śmierć w nich poniosły 182 osoby.
Statystyki ASN opierają się na wyborze na całym świecie śmiertelnych wypadków z udziałem samolotów komercyjno-cywilnych (bez maszyn wojskowych) o minimalnej pojemności wynoszącej 14 pasażerów. Dane wypadków ASN podkreślają potrzebę dalszej pracy w zakresie wypadnięć z drogi startowej i stref konfliktów toczących się na świecie.

Osiem katastrof w lotnictwie komercyjnym

Jak możemy zobaczyć na infografice ASN, współpracującej z Flight Safety Foundation, pomimo dwóch dużych wypadków lotniczych, w tym jeden spowodowany zestrzeleniem samolotu, rok 2020 okazał się jednym z najbezpieczniejszych dla lotnictwa komercyjnego.


W ciągu całego 2020 roku odnotowano łącznie osiem wypadków, w których śmierć poniosło łącznie 314 osób (283 osób w 2019). Liczba ofiar nieco wzrosła (+11 proc.), ale ogólna liczba wypadków spadła z 20 do 8 (-60 proc.). Mimo wszystko to sprawiło, że 2020 r. był jednym z najbezpieczniejszych w historii lotnictwa komercyjnego. W minionym roku większość wypadków dotyczyła rejsów komercyjnych lotów pasażerskich (6), a także towarowych i specjalnych (2). Najtragiczniejszy z nich to zestrzelenie boeinga B737-800 Ukraine International Airlines po starcie z Teheranu dokładnie dwoma pociskami, w którym zginęło 176 osób oraz katastrofa airbusa A320 Pakistan International Airlines podczas lądowania w Karaczi, która pochłonęła 99 osób.

Światowa pandemia COVID-19 wywarła poważny wpływ na branżę lotniczą w 2020 r., powodując znaczny spadek liczby obsługiwanych lotów. Badania branżowe sugerują, że światowy ruch lotniczy w 2020 r. był o połowę mniejszy niż w 2019 r. W zeszłym roku wykonano nieco ponad 19 milionów lotów, czyli mniej więcej tyle samo, co w 1999 r., kiedy ASN zarejestrował 43 wypadki śmiertelne, w których zginęło 689 osób. Dlatego biorąc pod uwagę ruch lotniczy na całym świecie z ponad 19 mln lotów, wskaźnik wypadków wyniósł jeden wypadek samolotu na prawie 2,4 mln lotów pasażerskich (2 mln w 2019 r.). Jeden z ośmiu samolotów uczestniczących w wypadkach był obsługiwane przez linię lotniczą wpisane na “czarną listę” Unii Europejskiej (jeden w 2019 r.).

W ciągu ostatnich 20 lat poczyniono znaczne postępy w zakresie bezpieczeństwa lotniczego, ale nadal istnieją poważne wyzwania, z których dwa podkreślono w ubiegłym roku: wypadki przy podejściu do lądowania, podczas lądowania oraz loty komercyjne nad strefami konfliktów militarnych. Wypadki w Turcji i Indiach, polegające na wypadnięciu z drogi startowej, spowodowały śmierć 23 osób. – Te dwa wypadki związane z wypadnięciem z drogi startowej podkreślają fakt, że nadal wiele pozostaje do zrobienia, aby zapobiec przekroczeniom drogi startowej i upewnić się, że środowisko na drodze startowej jest zgodne z zaleceniami Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO) – powiedział Harro Ranter, dyrektor generalny Aviation Safery Network.

– Lotnictwo międzynarodowe zapewnia kluczowe powiązania gospodarcze i społeczne, ale globalny charakter lotnictwa może zostać zagrożony, gdy loty przelatują nad strefami konfliktu. Wszystkie kraje muszą przestrzegać ustalonych wytycznych ICAO dotyczących samolotów przelatujących przez strefy konfliktu. Do obowiązków państwa należy terminowe dostarczanie liniom lotniczym informacji o ryzyku podczas konfliktu zbrojnego i zamknięcie swojej przestrzeni powietrznej, jeśli to konieczne – powiedział dr Hassan Shahidi, prezes i dyrektor generalny Flight Safety Foundation.

Flight Safety Foundation została założona w 1947 r. w celu ciągłej poprawy globalnego bezpieczeństwa lotniczego. Fundacja działa poprzez badania naukowe, audyty, edukację, wydawnictwo branżowe oraz stronę Aviation Safety Network.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Airbus dostarczył 566 samolotów w 2020 roku. Pomogły e-dostawy

Biznes i przemysł

Airbus dostarczył 566 samolotów w 2020 roku. Pomogły e-dostawy

Emilia Derewienko 11 stycznia 2021

Qatar Airways wznawiają trzy trasy do Arabii Saudyjskiej

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways wznawiają trzy trasy do Arabii Saudyjskiej

Rafał Dybiński 11 stycznia 2021

Andrzejczyk nowym dyrektorem biura sprzedaży i dystrybucji w PLL LOT

Biznes i przemysł

Andrzejczyk nowym dyrektorem biura sprzedaży i dystrybucji w PLL LOT

Rafał Dybiński 11 stycznia 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5