Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wydał certyfikat dla lotniska Warszawa/Modlin (EPMO). Dokument, wystawiony 12 lipca tego roku, wydano podwarszawskiemu lotnisku na czas nieokreślony. Proces certyfikacji muszą przejść do końca roku wszystkie krajowe lotniska, które obsłużyły rocznie 10 tys. pasażerów przez kolejne trzy lata.
Wraz z wejściem w życie rozporządzenia Komisji Europejskiej (nr 139/2014) wprowadzony został na poziomie unijnym nowy system certyfikacji dotyczący lotnisk, oparty na nowych zasadach i procedurach. Podstawą tego systemu jest standaryzacja wymagań dla lotnisk w całej Europie, przy jednoczesnym zachowaniu elastycznego i indywidualnego podejścia do infrastruktury lotniczej.
Aktualnie Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin jest dziesiątym w Polsce (po Bydgoszczy, Krakowie, Rzeszowie, Katowicach, Lublinie, Gdańsku, Warszawie, Zielonej Górze i Poznaniu) lotniskiem, które uzyskało certyfikat po spełnieniu wymagań Unii Europejskiej. Do końca 2017 roku wszystkie krajowe porty lotnicze, które obsłużyły ponad 10 tys. pasażerów rocznie przez kolejne trzy lata, muszą przejść proces konwersji certyfikatu.
Pozytywne są również
ostatnie informacje, przekazane przez Port Lotniczy Modlin, dotyczące rozbudowy infrastruktury lotniskowej. Jak stwierdził prezes portu w Modlinie, Leszek Chorzewski, terminal lotniska mógłby zostać rozbudowany nawet za 2 do 2,5 roku. Obecnie lotnisko czeka na zgodę właścicieli na zaciągnięcie kredytu. W przyszłości, po przekształceniu obecnej drogi startowej w drogę kołowania i wybudowaniu zupełnie nowego pasa startowego, nie jest wykluczona budowa kolejnego terminala. Prezes zapowiedział również ogłoszenie przetargu na budowę wieży kontrolnej.