Linie lotnicze Hong Kong Airlines odebrały swój pierwszy samolot A350-900, dzierżawiony od AerCap. Ti piętnasty przewoźnik, który będzie działał na tym modelu samolotu szerokokadłubowego. Hong Kong Airlines łącznie nabędzie 21 samolotów A350 XWB, w tym 15 zakupionych bezpośrednio od firmy Airbus i 6 dzierżawionych od niezależnych leasingodawców.
A350 XWB zapewni efektywność ekologiczną i niezrównany komfort podróży w sieci połączeń przewoźnika. Linie Hong Kong Airlines zamówiły swój A350-900 w układzie z trzema klasami i łącznie 334 fotelami, w tym: 33 w klasie biznesowej, które można całkowicie rozłożyć do snu, 108 w nowej klasie „Economy Comfort” oraz 193 w klasie ekonomicznej.
Komfortowy szerokokadłubowiecSamolot oferuje najnowsze wyposażenie kabiny, w tym zupełnie nowy system rozrywkowy i pełną łączność w locie. Po wstępnym okresie lotów na regionalnych trasach, A350-900 linii Hong Kong Airlines w grudniu tego roku zacznie obsługiwać połączenia dalekodystansowe, zaczynając od lotów bez międzylądowań do Los Angeles.
A350 XWB oferuje najnowocześniejszą konstrukcję aerodynamiczną, kadłub i skrzydła z włókna węglowego oraz nowe, paliwooszczędne silniki Rolls-Royce. Technologie te przekładają się na niedościgniony stopień efektywności operacyjnej, zapewniając 25-procentowe ograniczenie spalania i emisji oraz znacznie niższe koszty utrzymania.
Dotychczas Airbus otrzymał 848 wiążących zamówień na A350 XWB od 45 klientów z całego świata, co oznacza, że już teraz jest to jeden z najlepiej sprzedających się samolotów szerokokadłubowych w historii. Region Azji i Pacyfiku, w którym złożono 287 wiążących zamówień na A350, reprezentuje ponad jedną trzecią łącznej sprzedaży tego typu.
A350 XWB rośnie w siłęOstatnio pisaliśmy o tym, że firma Airbus dostarczyła już swój setny samolot typu A350 XWB, zaledwie 30 miesięcy po dostarczeniu pierwszego egzemplarza tego najnowocześniejszego na świecie szerokokadłubowca w grudniu 2014 roku.
Światowa flota samolotów pasażerskich mieszczących powyżej 100 pasażerów ma się w ciągu najbliższych 20 lat zwiększyć ponad dwukrotnie i osiągnąć poziom 40 tys. egzemplarzy, tak by sprostać rosnącej, zgodnie z prognozami o 4,4% rocznie, liczbie pasażerów. Rynki wschodzące takie jak Chiny będą głównym motorem wzrostu, a chiński ruch krajowy stanie się wkrótce największym źródłem zamówień – jak przewiduje ostatnia prognoza przygotowana przez Airbusa na lata 2017 – 2036.