Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Rail Baltica: Ruszyła budowa wiaduktu kolejowego do lotniska w Rydze

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Ruszyły prace konstrukcyjne przy budowie połączenia kolejowego do lotniska w Rydze. Postawiono już pierwsze słupy przyszłej estakady kolejowej – największego tego typu obiektu na Łotwie.

W ramach inwestycji przewidziano budowę połączenia kolejowego do lotniska międzynarodowego w Rydze. Zadaniem wykonawcy jest budowa torów między stacją Imanta a Marupe. Założono, że 4,5-kilometrowy odcinek trasy będzie prowadził na wiaduktach i nasypach. Estakada w rejonie lotniska będzie miała 2 km długości i 13 m wysokości. Stacja zostanie wybudowana na 200-metrowej monolitycznej płycie wiaduktu.

Pierwsze roboty rozpoczęły się w czerwcu 2021 r. Teraz jednak rozpoczęto prace przy zasadniczym elemencie, jaką jest wiadukt kolejowy. Stawiane są już pierwsze podpory, których średnica – z uwagi na przewidywane obciążenia – wynosić będzie aż 1,2 m, a ich długość, uwzględniając fundamenty, sięgać będzie nawet 30 m.

– Ekspresyjna sylwetka przyszłego dworca będzie wznosić się sporo nad ziemią, gdyż tory Rail Baltiki zaplanowano na wiaduktach. Wygląd zewnętrzny stacji będzie zdominowany przez elementy drewniane – sam budynek ma łączyć sobie wygodę, funkcjonalność i efektywność energetyczną – mówi Kaspars Vingris, szef Eiropas Dzelzceļa līnijas, które wdraża na terenie Łotwy projekt Rail Baltiki.

Roboty realizuje konsorcjum B.S.I. Infra, w skład którego wchodzą firmy Swietelsky AG (Austria), SIA Binders oraz AK LNK Industries (Łotwa). Prace, których wartość sięga kwoty 236,961 mln euro netto, potrwają do końca 2025 r. Część kolejowa ma być gotowa w grudniu 2023 r.

Według aktualnych założeń stację przy lotnisku ma obsługiwać kilka razy na dobę pociąg dużych prędkości. Przejazd do stacji Ryga Centralna zajmie osiem minut. Do tego przewidziano pociągi regionalne – z czterema odjazdami na godzinę i czasem przejazdu wynoszącym 13 minut.

Rail Baltica to projekt wyjątkowy: zakłada budowę ok. 870-kilometrowej normalnotorowej linii o rozstawie 1435 mm, która połączy Estonię, Łotwę i Litwę z Polską, i tym samym europejską siecią kolejową. Obecnie na terenie krajów bałtyckich dominuje – jak w Rosji – rozstaw 1520 mm.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Litwa: Skonkretyzowano przebieg Rail Baltiki między Kownem a Wilnem

Infrastruktura i lotniska

Litwa: Skonkretyzowano przebieg Rail Baltiki między Kownem a Wilnem

Witold Urbanowicz 19 października 2022

Litwa: Przetarg ramowy na prace przy Rail Baltice w stronę Łotwy

Infrastruktura i lotniska

Rail Baltica z dofinansowaniem 350 mln euro w ramach CEF-u

Pasażer i linie lotnicze

Litwa. Wybrano przebieg Rail Baltiki do granicy z Polską

Infrastruktura i lotniska

Łotwa ogłasza przetarg na budowę 200 km Rail Baltiki

Infrastruktura i lotniska

Łotwa ogłasza przetarg na budowę 200 km Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 16 listopada 2021

PLK budują nowy przystanek kolejowy w Białymstoku [zdjęcia]

Infrastruktura i lotniska

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Litwa: Skonkretyzowano przebieg Rail Baltiki między Kownem a Wilnem

Infrastruktura i lotniska

Litwa: Skonkretyzowano przebieg Rail Baltiki między Kownem a Wilnem

Witold Urbanowicz 19 października 2022

Litwa: Przetarg ramowy na prace przy Rail Baltice w stronę Łotwy

Infrastruktura i lotniska

Rail Baltica z dofinansowaniem 350 mln euro w ramach CEF-u

Pasażer i linie lotnicze

Litwa. Wybrano przebieg Rail Baltiki do granicy z Polską

Infrastruktura i lotniska

Łotwa ogłasza przetarg na budowę 200 km Rail Baltiki

Infrastruktura i lotniska

Łotwa ogłasza przetarg na budowę 200 km Rail Baltiki

Witold Urbanowicz 16 listopada 2021

PLK budują nowy przystanek kolejowy w Białymstoku [zdjęcia]

Infrastruktura i lotniska

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5