Partner serwisu
Prawo i polityka

Brexit: Transport cargo spoza Unii Europejskiej pod znakiem zapytania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Brexit: Transport cargo spoza Unii Europejskiej pod znakiem zapytania
fot. commons.wikimedia.org
Trzydzieści siedem linii lotniczych, a także firmy związane z lotnictwem, nie będą mogły przewozić ładunków spoza UE po 29 marca 2019 r., jeżeli Unia Europejska nie stworzy nowego mechanizmu wyznaczania poświadczenia bezpieczeństwa (ACC3), zapewnianego do tej pory przez Zjednoczone Królestwo.

ACC3 wygasa, co dalej?

Od dnia 1.02.2012 r. każdy przewoźnik przewożący ładunek lub pocztę z portu lotniczego w państwie trzecim w rejsie transferowym, tranzytowym lub w celu rozładunku jest wyznaczony jako "przewoźnik ładunków lotniczych lub poczty lotniczej prowadzący przewozy z portu lotniczego państwa trzeciego do Unii" (ACC3).

Zjednoczone Królestwo, jako członek UE, zapewniło przewoźnikom oznaczenie ACC3, ale wygasa ono, gdy przestanie być ono członkiem wspólnoty w ramach scenariusza Brexitu "bez umowy".

– UE określiła, że wszystkie oznaczenia bezpieczeństwa przewoźników z krajów trzecich uprzednio przyznane przez Zjednoczone Królestwo będą traktowane jako wygasające po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej - zauważył brytyjski rząd.

– UE nie określiła jeszcze mechanizmu ponownego nadawania tych oznaczeń przez państwa członkowskie. Bez takiego mechanizmu przewoźnicy z krajów spoza UE nie będą mogli przewozić ładunków do UE po opuszczeniu wspólnoty przez Wielką Brytanię – stwierdziła strona brytyjska.   

Brytyjczycy chcą uznania ich standardów bezpieczeństwa

Zjednoczone Królestwo zamierza od samego początku uznać bezpieczeństwo ładunków w UE i "nie będzie wymagało nowych oznaczeń bezpieczeństwa ładunku dla przewoźników z portów lotniczych UE. Zjednoczone Królestwo zrobi to, aby zapobiec zakłóceniom w europejskich i światowych sieciach przewozowych, uznając, że standardy bezpieczeństwa są już dostosowane i równoważne."

Jednocześnie w dokumencie zaznaczono, że oczekuje się wzajemności od UE – choć "Komisja Europejska określiła, że w przypadku braku porozumienia, domyślne stanowisko regulacyjne będzie wymagać od przewoźników posiadania oznaczeń ACC3 od państwa członkowskiego UE w celu transportu ładunków z Wielkiej Brytanii do UE. UE nie dostarczyła jeszcze szczegółowych informacji na temat sposobu, w jaki przewoźnicy powinni ubiegać się o wyznaczenie ACC3."

Rząd Wielkiej Brytanii poinformował, że nie wyobraża sobie sytuacji, w której UE nie uznaje bezpośrednio brytyjskich standardów bezpieczeństwa za równoważne (pod warunkiem, że standardy są wyższe, niż w UE). Miałoby to bowiem znaczące konsekwencje dla unijnego sektora ładunków lotniczych i całego łańcucha dostaw. W związku z tym Wielka Brytania oczekuje, że uznanie unijnych norm bezpieczeństwa zostanie z kolei odwzajemnione przez UE, uznając istniejące w Wielkiej Brytanii wyższe standardy bezpieczeństwa.

IATA: To zbyt ryzykowne

Jednak IATA odpowiedziała dziś rano, że wszelkie założenia lub oczekiwania są "zbyt ryzykowne".

– To nie tylko zezwolenie na start i lądowanie lotów. Wszystko, od licencji pilotów po rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa, musi zostać uzgodnione  – podało Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA).

– Podczas gdy wciąż mamy nadzieję na kompleksową umowę UE – Wielka Brytania, założenie, że "wszystko będzie dobrze" jest zbyt ryzykowne, aby je zaakceptować. Powinniśmy się przygotować na każdą ewentualność i wzywamy zarówno UE, jak i Wielką Brytanię, aby były o wiele bardziej przejrzyste w swoich decyzjach – dodała IATA.

Rząd Zjednoczonego Królestwa stwierdził, że negocjacje "postępują dobrze".
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Atlas Air rozważa duży zakup frachtowców A350F lub B777-8F

Biznes i przemysł

Atlas Air rozważa duży zakup frachtowców A350F lub B777-8F

Piotr Bożyk 24 marca 2024

Airbus Beluga Transport. Pierwszy komercyjny lot pod nowym AOC

Biznes i przemysł

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Atlas Air rozważa duży zakup frachtowców A350F lub B777-8F

Biznes i przemysł

Atlas Air rozważa duży zakup frachtowców A350F lub B777-8F

Piotr Bożyk 24 marca 2024

Airbus Beluga Transport. Pierwszy komercyjny lot pod nowym AOC

Biznes i przemysł

Zobacz również:

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Pasażer i linie lotnicze

O’Leary: IAG nie przetrwa jako właściciel British Airways po Brexicie

Emilia Derewienko 08 grudnia 2020

EasyJet: Niepewność dotycząca Brexitu odbija się czkawką

Prawo i polityka

Tomasik: Brexit może wstrząsnąć branżą lotniczą

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5