Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Turbośmigłowe ATR-y lecą do USA i Iranu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-08-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Turbośmigłowe ATR-y lecą do USA i Iranu
Fot. ATRATR 72-600
Trubośmigłowe ATR-y 42 i 72, produkowane przez francusko-włoskie konsorcjum pod tą samą nazwą, niemal zniknęły z polskiego nieba. Ale producent wciąż je wytwarza. Właśnie zdobył intratny kontrakt w USA.

Nawet do 50 sztuk samolotów ATR42 i ATR62 z najnowszej serii 600 chcą kupić linie lotnicze Silver Airways działające na Florydzie. Kontrakt, który bliski jest podpisania, wart jest aż 1,1 mld dolarów.

Na razie 20 sztuk

Jak napisano w liście intencyjnym, w najbliższym okresie linie są zainteresowane zakupem 20 sztuk 50-miejscowych mniejszych modeli ATR 42-600, z opcją zmiany zamówienia i kupna większych 78 miejscowych ATR 62-600, w zależności od bieżącego zapotrzebowania. Samoloty mają być leasingowane. Możliwa jest opcja zakupu kolejnych 30 samolotów.

Pierwsze ATR-y miałyby dotrzeć do operatora z końcem tego roku, zastąpią Saaby 340, których obecnie używa przewoźnik, a którymi w Polsce lata np. linia lotnicza Sprint Air. Co istotne, Silver Airways mają być pierwszym w Stanach Zjednoczonych klientem na ATR-y serii 600. Dzięki nowemu sprzętowi kompania będzie mogła wejść mocniej w rynek przewozów lotniczych na Karaibach i Bahamach. Silver Air współpracuje z wieloma przewoźnikami w regionie, a największym obecnie ich partnerem są linie JetBlue Airways.

Co nowego w serii 600?

– Pasażerowie w USA w końcu odkryją, że podróżowanie turbośmigłowym samolotem nie jest mniej wygodna od podróży odrzutowcami, zobaczą też, że nowoczesne maszyny ATR w niczym nie przypominają samolotów ze śmigłami poprzednich generacji – powiedział Christian Scherer, prezes zarządu ATR. Co się na to składa?

ATR-y serii 600 w ruchu komercyjnym latają w Europie od 2011 roku. W stosunku do poprzednich wersji wyposażono je w silniki Pratt & Whittney PW 127M z opcją chwilowego doładowania. Posiadają tez nowy kokpit z ekranami LCD oraz nową awionikę Thalesa. Oferują więcej przestrzeni bagażowej, są też nieco lżejsze od poprzedników. Konkurują z samolotem Bombardier Q400, który niemal wyparł ATR z polskiego nieba.

ATR-y jednak sprzedają się dobrze. W tym roku francusko-włoski producent pochwalił się np. sprzedażą 20 sztuk samolotów z opcją na kolejnych 20 do Iranu. Ten kontrakt wart jest 536 mln dolarów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5