Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Prokuratura wszczęła śledztwo ws. awaryjnego lądowania na Okęciu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-01-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Prokuratura wszczęła śledztwo ws. awaryjnego lądowania na Okęciu
fot.
Warszawska Prokuratura Okręgowa bada sprawę awaryjnego lądowania Bombardiera Q400 Dash LOT-u na warszawskim Lotnisku Chopina. Na wskazanie przyczyny awarii jest jednak jeszcze za wcześnie – informuje PAP Łukasz Łapczyński, rzecznik prokuratury.

W środę (10 stycznia) około godziny 19:20 samolot PLL LOT typu Bombardier Q400 Dash, lecący z Krakowa do Warszawy, lądował awaryjnie na Lotnisku Chopina. Na pokładzie było 59 pasażerów i czterech członków załogi, nikt nie został ranny. Stołeczny port został zamknięty na cztery godziny. Na miejscu pojawiła się Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych. Po analizie materiałów zgromadzonych w toku w piątek (12 stycznia) Prokuratura Okręgowa w Warszawie zdecydowała się wszcząć śledztwo w tej sprawie.

Prok. Łapczyński poinformował, że w sprawie dotychczas „dokonano oględzin samolotu oraz miejsca zdarzenia, czyli pasa startowego Lotniska Chopina, a także zabezpieczono niezbędne nośniki i dokumentację - m.in. rejestratory lotu, dokumentację dotyczącą samolotu, realizowanego lotu, dotyczącą serwisowania samolotu itp.”.  – Te materiały pozostają do dyspozycji prokuratury i Komisji Badania Wypadków Lotniczych – zaznaczył.

W śledztwie prokuratorzy będą na bieżąco współpracować z ekspertami z Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Przypomnijmy, że podczas zeszłotygodniowej konferencji prasowej w Ministerstwie Infrastruktury Komisja wskazywała, że „przyczyną awaryjnego lądowania były problemy techniczne związane z golenią przedniego podwozia”.

Jak tłumaczył  w TVN Warszawa Adrian Kubicki, rzecznik PLL LOT, po wylądowaniu samolotu nie zablokowała się przednia część podwozia. – W efekcie ono się złożyło, a samolot uderzył kadłubem o pas startowy. Po przyziemieniu przednia część podwozia schowała się w głąb kadłuba – dodał przedstawiciel LOT-u.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Infrastruktura i lotniska

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Mateusz Kieruzal 14 września 2023

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Infrastruktura i lotniska

Wakacyjny wzrost ruch lotniczego nad Europą

Mateusz Kieruzal 14 września 2023

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszego Dreamlinera do PLL LOT sprowadził mistrz świata

Redakcja/inf. pras. 05 września 2023

LOT: Sukces lotów do Kairu

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Sukces lotów do Kairu

Mateusz Kieruzal 06 września 2023

Zobacz również:

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

Pasażer i linie lotnicze

O byłego prezesa PLL LOT zabiegała konkurencja, ale odmawiał po żołniersku

inf pras. 29 sierpnia 2023

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Pasażer i linie lotnicze

Od Dasha do Dreamlinera. Historia pilota LOT-u

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2023

Punktualność spada. LOT czwarty w Europie

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5