W lipcu Ryanair przewiózł na wszystkich swoich trasach 12,6 mln pasażerów. Punktualność przewoźnika w ubiegłym miesiącu sięgnęła 83 proc. na ponad 69 tys. lotów. Oznacza to spadek w stosunku do wyników za ubiegły rok.
Lipcowy spadek punktualności Ryanaira (w lipcu 2016 roku punktualność sięgnęła 85 proc.) podyktowany był złymi warunkami pogodowymi oraz strajkiem kontrolerów ATC. Niemniej, Ryanair odnotował w ubiegłym miesiącu tylko 2 reklamacje przypadające na 1000 pasażerów, oraz mniej niż 1 reklamację dotyczącą bagażu na 1000 podróżnych. Odpowiedzi na 99 proc. z tychże reklamacji udzielono w ciągu siedmiu dni.
– Ryanair przewiózł w lipcu 12,6 miliona pasażerów. Punktualność naszych lotów (z ponad 69 000) w lipcu wyniosła 89%, co potwierdza najwyższy poziom obsługi klienta. W lipcu przewieźliśmy także miliardowego pasażera od naszego pierwszego lotu w 1985 roku. Ryanair stał się pierwszą linią w Europie, która osiągnęła taki wynik. W ramach 4. roku realizacji programu „Always Getting Better”, klienci Ryanaira korzystają ze stale rozwijającej się siatki połączeń oraz wielu innych udogodnień i najtańszych lotów – skomentował Robin Kiely z Ryanaira.
Wśród wyżej wspomnianych udogodnień warto wymienić możliwość dokonywania rezerwacji głosowych (system Alexa) na stronie internetowej Ryanair.com. Wiosną 2019 roku flota przewoźnika wzbogaci się też o nowe boeingi 737 MAX „Gamechanger”, wyposażone w fotele typu “Zodiak slimline”. W tego typu fotele wyposażone są już samoloty Boeing 737-800, którymi obecnie lata przewoźnik. Dzięki nowej aranżacji i stylizacji wnętrz nowych boeingów, będzie w nich więcej miejsca – zarówno na nogi, jak i w schowkach na bagaże.
Więcej na temat ostatnich sukcesów przewoźnika i o jego planach na przyszłość można przeczytać
tutaj.