Boeing poinformował o zamówieniach na usługi o wartości ponad 900 mln dolarów, które umożliwią przewoźnikom i partnerom osiągnięcie doskonałych wyników w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku linii lotniczych.
Usługi, na których wykonanie Boeing podpisał porozumienia w łącznej kwocie niespełna 1 mld dolarów, mieszczą się w obszarach: inżynierii, modyfikacji i konserwacji; cyfrowego lotnictwa i analizy, a także szkoleń i profesjonalnych usług.
– Boeing poważnie myśli o pomaganiu klientom w optymalizacji wydajności swoich flot i obniżaniu kosztów operacyjnych w całym cyklu życia – powiedział Stan Deal, prezes i dyrektor generalny Boeing Global Services. – Przewidywany wzrost usług lotniczych w regionie Azji i Pacyfiku daje możliwości współpracy z lokalnym przemysłem, aby zrozumieć największe potrzeby regionu, zainwestować w nowe możliwości, aby sprostać tym potrzebom, a następnie szybko wprowadzić je na rynek – dodał.
Podczas Air Show w Singapurze Boeing porozumiał się z przewoźnikami z regionu Azji i Pacyfiku:
- Japońskimi liniami lotniczymi All Nippon Airways, których kontrakt opiewa na wymianę 36 platform podwozia w samolotach B787 Dreamliner;
- China Southern Airlines i Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering Company Limited (GAMECO) podpisały umowę, dotyczącą rozwoju możliwości serwisowych dla portfela Boeing Global Fleet Care, a także ulepszonych możliwości naprawy komponentów i kompozytów;
- Malaysia Airlines podpisały kontrakt na 48 platform wymiany podwozia dla następnej generacji Boeingów 737. W ramach programu operatorzy otrzymają remontowane i certyfikowane podwozie z puli wymiennej, utrzymywanej przez Boeinga, z zaopatrzonymi komponentami i dostawami części wspierających w ciągu 24 godzin;
- Linie lotnicze Nippon Cargo Airlines podpisały pięcioletnią umowę o odnowieniu map Jeppesen i usług elektronicznych toreb lotniczych w celu optymalizacji nawigacji i operacji lotniczych na samolotach B747;
- Royal Brunei Airlines podpisały porozumienie na modernizację pięciu samolotów 787-8. Modyfikacje, które należy wykonać w Boeing Shanghai, pozwolą przewoźnikowi latać Dreamlinerami na trasach długodystansowych;
- SilkAir podpisał umowę na dostawę materiałów flotowych dla 54 samolotów 737 MAX;
- Singapore Airlines podpisały kontrakt na wykorzystanie elektronicznego dziennika pokładowego w samolotach B777 i B787. Jako elektroniczna aplikacja pokładowa Boeinga, Electronic Logbook zastępuje dzienniki papierowe rekordami cyfrowymi, które zwiększają wydajność operacyjną i niezawodność, redukując przerwy w harmonogramie;
- Agencja Obrony Nauki i Technologii w Singapurze podpisała umowę o współpracy badawczej i eksperymentalnej, wspieranej przez Boeing AnalytX.
Amerykański producent podpisał również zobowiązania z liniami lotniczymi z innych części świata, chodzi m.in. o porozumienia:
- Alaska Airlines podpisała umowę na odnowienie Jeppesen Flight Planning dla swojej floty Boeingów 737;
- Linie lotnicze Biman Bangladesh rozszerzyły zakres wykorzystania usług Boeinga o usługi Component Services, aby wesprzeć wprowadzenie nowych samolotów B787, które wejdą do floty przewoźnika w sierpniu tego roku. Celem jest także rozszerzenie obecnego zakresu usług, obejmującego istniejące floty 737 i 777. Dzięki temu, usługi Biman obsługuje CSP we wszystkich trzech modelach samolotów;
- DHL zamówił Boeinga 767-300ER przekonwertowanego na frachtowiec;
- Grupa Lufthansa podpisała umowę na wymiany podwozi i remonty w swoich 25 samolotach 777-200F i 777-300ER dla AeroLogic, Lufthansa Cargo i Swiss International Airlines. Usługa nie wymaga od operatorów kontraktowania, planowania i zarządzania procesem remontowym.