Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

PLL LOT: Dotrzemy na Hawaje i Alaskę. Do czerwca umowa z Alaska Airlines


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-03-20 07:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

PLL LOT: Dotrzemy na Hawaje i Alaskę. Do czerwca umowa z Alaska Airlines
fot. Alaska Airlines
Polskie Linie Lotnicze LOT do połowy tego roku chcą podpisać umowę interline z północnoamerykańskim przewoźnikiem, liniami Alaska Airlines. Dzięki porozumieniu, pasażerowie podróżujący LOT-em do USA, będą mogli korzystać z dalszych połączeń w obrębie Stanów Zjednoczonych, a w siatce połączeń znajdą się miejsca dotychczas zupełnie poza zasięgiem narodowego przewoźnika, jak choćby Hawaje czy Alaska.
Umowa interline z Alaska Airlines

Obecnie PLL LOT mają w swojej ofercie połączenia do kilku największych miast Ameryki: Chicago, Nowego Jorku czy Los Angeles. Umowa z Alaska Airlines może okazać się bardzo korzystna dla obsługi pasażera, podróżującego dalej niż do największych miast Stanów Zjednoczonych. – Umowa interline LOT-u i Alaska Airlines będzie oznaczała, że pasażerowie podróżujący rejsami PLL LOT do różnych miejsc w USA – w tym do Newark i Los Angeles, gdzie obecność Alaska Airlines jest bardzo silna – będą mogli korzystać z dalszych połączeń tych linii w obrębie Stanów Zjednoczonych – tłumaczy w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Adrian Kubicki, rzecznik PLL LOT. Nie jest jednak wykluczone, że umowa interline będzie również obejmowała kierunki takie jak Ameryka Środkowa czy Kanada, na których Alaska Airlines także oferuje swoje połączenia.

Jak dodaje Adrian Kubicki, dzięki porozumieniu, dostępne staną się kierunki atrakcyjne, których dotychczas nie było w siatce połączeń, takie jak Hawaje czy właśnie Alaska. – LOT z racji operacyjnych nie może latać w te okolice samodzielnie, ale mamy tu silnego partnera – mówi Kubicki.

Alaska Airlines to amerykańskie linie lotnicze, operujące głównie na średnich trasach w obrębie krajów Ameryki Północnej: Stanów Zjednoczonych, Kanady i Meksyku. Przewoźnik posiada w swojej flocie wyłącznie samoloty wąskokadłubowe, nadające się do przewozu pasażerskiego pomiędzy stanami USA i na razie nie zamierza rozglądać się za samolotami dalekiego zasięgu – poinformował Charles Breer, dyrektor ds. sojuszów w Alaska Airlines podczas spotkania z dziennikarzami.

Obustronne korzyści

Dlaczego polski przewoźnik zdecydował się na współpracę z alaskańskimi liniami lotniczymi? Adrian Kubicki tłumaczy, że północnoamerykańskie linie lotnicze są „najbardziej skłonne do współpracy, młode i niezwiązane z żadnymi umowami typu joint venture, co ma oznaczać, że ustalanie warunków współpracy przebiega łatwiej i szybciej niż z innymi przewoźnikami. – Nie zmienia to faktu, że nie ma mowy o żadnej ekskluzywności – nadal obowiązuje bardzo znaczący code-share między LOT-em a United Airlines w sprawie rejsów z Chicago – zaznacza rzecznik LOT-u w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.

Jednak i amerykański przewoźnik musiał widzieć korzyści w umowie. Zdaniem Kubickiego przy wyborze zadecydowała atrakcyjna siatka połączeń LOT-u i dobrego dopasowania rozkładów z Alaska Airlines, które, według rzecznika, „układają się bardzo dobrze”. Przedstawiciel amerykańskiego przewoźnika w rozmowie z Rynkiem Lotniczym przyznał, że dla Alaska Airlines jest to posunięcie biznesowe. – Naszym zadaniem jest dostarczenie LOT-owi swojej siatki połączeń, której LOT nie będzie rozwijał w Stanach. Nie jesteśmy dla siebie konkurencją, bowiem my jako Alaska Airlines nie planujemy otwarcia połączeń transatlantyckich – przekonywał.

Umowa między przewoźnikami ma zostać podpisana w okolicach połowy roku. Szczególnego przygotowania będzie wymagać zwłaszcza zsynchronizowanie systemów IT i systemów nadawania bagaży.

Flota linii składa się z 221 samolotów wąskokadłubowych w tym dziesięciu Airbusów A319, pięćdziesięciu trzech A320, pięciu A321, 153 Boeingów -700, -800 i -900.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Furgalski: Dreamliner motorem rozwoju

Biznes i przemysł

Furgalski: Dreamliner motorem rozwoju

Łukasz Malinowski 20 marca 2018

LOT: Wkrótce nowy daleki kierunek. „Rozmawiamy z lotniskami na całym świecie”

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Wkrótce nowy daleki kierunek. „Rozmawiamy z lotniskami na całym świecie”

Emilia Derewienko 20 marca 2018

LOT w kwietniu odbierze pierwszego Embraera 195. Koniec dostaw w czerwcu

Biznes i przemysł

LOT w kwietniu odbierze pierwszego Embraera 195. Koniec dostaw w czerwcu

Emilia Derewienko 16 marca 2018

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5