Podczas Paris Air Show chiński przewoźnik podpisał memorandum porozumienia ws. zakupu pięciu Boeingów 787-9 Dreamliner. Transakcja wyceniana jest na 1,4 miliarda dolarów.
Rozszerzenie floty o Dreamlinery wpisuję się w strategię linii dotyczącą ekspansji kierunków długodystansowych. Przewoźnik planuje latać 787-9 na trasach międzykontynentalnych z nowego lotniska w Pekinie, które ma zostać otwarte w 2019 roku. W lipcu Okay Airways podpisał umowę z Beijing Capital Airport Group, na mocy której otworzy bazę w tym obiekcie.
Mowa tu o
porcie lotniczym Daxing w Pekinie, który położony będzie niecałe 70 km na południe od stolicy Chin. Lotnisko jest potrzebne, by odciążyć istniejący obecnie port w Pekinie, który w 2008 roku otworzył nowy terminal przed igrzyskami olimpijskimi. To obecnie jedno z największych lotnisk na świecie, obsługujące około 95 mln pasażerów rocznie.
Okay Airways jest pierwszym pierwszym prywatnym przewoźnikiem w Chinach, a jego główna siedziba znajduje się na międzynarodowym lotnisku Tianjin Binhai. Firma ma w swojej flocie 26 Boeingów 737, którymi to obsługuje krajowe i regionalne destynacje. Jak do tej pory Boeing miał 1280 zamówień na 787 od 70 klientów z całego świata.
Trzy nowe Boeingi 787-9 Dreamliner od wiosny przyszłego roku
pojawią się również na trasach LOT-u do Chicago, Nowego Jorku i Toronto. Narodowy przewoźnik ma w sumie w swojej flocie osiem Boeingów 787. Kiedy w 2018 i 2019 r. przylecą kolejne cztery, ich liczba wzrośnie do 12. Do końca 2020 r. zakłada, że będzie w posiadaniu co najmniej 16 samolotów szerokokadłubowych typu Dreamliner.