W ubiegłym roku grupa Lufthansy ( w tym Austrian, Swiss, Brussels Airlines, Eurowings) miała w Polsce 2,5 mln pasażerów, o 2,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Sama Lufthansa przewiozła 1,9 mln osób. Linia rośnie w Polsce i póki co kurcząca przepustowość warszawskiego portu nie odbija się na jej działaniach.
– Obserwowaliśmy wzrosty z Polski na wszystkich kierunkach: do Ameryki Północnej o 4,7 proc., do Południowej o 5,2 proc., do Europy o 5,4 proc., na Bliski Wschód o 23,6 proc., do Afryki o 14,1 proc. a do Azji o 5,3 proc. – powiedział Frank Wagner, Country Manager Lufthansy na Polskę.
Więcej Lufthansy w PolsceW tym roku linia zwiększy ofertę w Polsce o 12,1 proc. W letniej siatce znalazły się loty do Monachium z Łodzi i Katowic, więcej połączeń będzie z Gdańska, Krakowa i Rzeszowa. Tygodniowo grupa będzie mieć 399 lotów z dziewięciu polskich portów (poza wymienionymi to Warszawa, Wrocław, Bydgoszcz i Poznań).
– Ponad 50 proc. naszych pasażerów z Polski to klienci biznesowi. 8,2 tys. firm korzysta z programu Partner Plus Benefit, to najwięcej poza Niemcami. Co miesiąc do programu przystępuje około setki kolejnych firm – mówi Frank Wagner.
75 proc. pasażerów z Polski podróżuje przez huby niemieckiej grupy zlokalizowane w Monachium, Frankfurcie, Zurychu lub Wiedniu. Z Warszawy jest to ok. 60 proc. pasażerów, a z lotnisk regionalnych – blisko 80 proc.
Głównymi nowościami w letnim rozkładzie połączeń do Polski są połączenia z Monachium do Łodzi i Katowic. Lufthansa obsługuje teraz 5 połączeń tygodniowo do Portu Lotniczego w Łodzi i codzienne połączenie ze Śląska do stolicy Bawarii. Otwarcie nowego połączenia w Porcie Lotniczym w Katowicach zbiega się z 25. rocznicą obecności Lufthansy na tym lotnisku i w polskich portach regionalnych. W tym czasie obecność linii w kraju stale się zwiększała i obejmuje już 9 lotnisk w Polsce.
Oprócz nowych kierunków, w letnim rozkładzie połączeń Lufthansa zwiększyła także liczbę rejsów między trzema polskimi miastami a swoimi lotniskami przesiadkowymi. Port Lotniczy w Gdańsku zyskał dodatkowe codzienne połączenie do Monachium oraz cztery połączenia w tygodniu do Frankfurtu. Pasażerowie podróżujący z Krakowa od teraz będą mogli wybierać spośród 5 rejsów dziennie do Frankfurtu, dzięki dodatkowym 6 rejsom w tygodniu. Po dwóch latach od otwarcia trasy Rzeszów – Monachium, przewoźnik zdecydował od maja dołączyć do siatki połączeń 4 rejsy tygodniowo. Ponadto, w letnim rozkładzie połączeń Eurowings otworzyło nowa trasę z Wrocławia do Stuttgartu 4 razy w tygodniu. Wśród kierunków najczęściej wybieranych przez polskich pasażerów podróżujących liniami Lufthansa Group z kierunków europejskich znalazły się Lizbona, Barcelona i Paryż, a także rejsy międzykontynentalne do Nowego Jorku, Szanghaju i Meksyku.
Lufthansa: Liczymy, że nie warunku na Okęciu będą zadowalająceTymczasem na polskim rynku coraz więcej mówi się o kurczącej się przepustowości Lotniska Chopina. Właśnie z tego względu konieczne będzie przeniesienie lotów czarterowych i niskokosztowych na drugie, komplementarne lotnisko w okolicach Mazowsza. Obecnie tłok na Okęciu nie wpływa na liczbę operacji Lufthansy – informuje Frank Wagner, szef linii na Polskę. – Oczekujemy, że dopóki rejsy będą odbywać się z Lotniska Chopina, zapewniona będzie na nim odpowiednia infrastruktura – dodaje przy tym.
W niedawnym
wywiadzie dla Rynku Lotniczego Wagner zwracał także uwagę, że pracując nad takim projektem, jak CPK, administratorzy projektu powinni prowadzić konsultacje z wszystkimi interesariuszami. – Tak było w przypadku rozbudowy Terminalu 2 w Monachium. Kiedy został zaprojektowany, spółka portu lotniczego stworzyła joint venture z Lufthansą. Nasza rola nie ograniczała się tam tylko do dbania o własne interesy. Byliśmy aktywną stroną, która wspólnie tworzyła strategię budowania lotniska przyjaznego klientowi. Teraz w Terminalu 2 operuje ok. 25 linii lotniczych. Moim zdaniem to dobry przykład projektu przeprowadzonego od początku do końca – konkludował przy tym.