W 2017 r. z krakowskiego lotniska skorzystało ponad 5,8 mln pasażerów. To o 17 proc. więcej, niż w całym 2016 roku. Prognozy na bieżący rok mówią o 9 proc. wzroście.
Grudzień ubiegłego roku zakończył się najwyższym wzrostem ruchu pasażerskiego w 2017 roku - obsłużono o 24 proc. więcej pasażerów niż w grudniu 2016 r. Łącznie w ubiegłym miesiącu z Kraków Airport skorzystało 479 688 pasażerów (+24 proc.). Odnotowano w sumie 3 703 starty i lądowania, czyli o 14 proc. operacji lotniczych więcej niż w tym samym okresie 2016 r.
W całym ubiegłym roku z usług krakowskiego lotniska skorzystało o niemal 852 tys. pasażerów więcej niż w roku 2016. Obsłużono 5 835 189 pasażerów (+17 proc. w stosunku do poprzedniego roku). Zanotowano także 46 264 startów i lądowań łącznie, czyli o 10 proc. operacji lotniczych więcej niż w 2016 r.
- W porównaniu z 2016 r., dzięki przyjętej strategii rozwoju ruchu lotniczego, w 2017 r. krakowskie lotnisko oferowało połączenia aż do 5 nowych krajów: Stanów Zjednoczonych, Portugalii, Czech, Maroka i na Ukrainę, a od kwietnia br. w naszej siatce połączeń znajdą się także Zjednoczone Emiraty Arabskie. Z kolei dogodne godziny połączeń z największymi lotniskami przesiadkowymi w Europie umożliwiają pasażerom skorzystanie z połączeń m.in. do Tokio/Seulu, Toronto, Nowego Jorku, Singapuru czy Rio de Janerio – powiedział Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
- Podróże lotnicze są co raz bardziej popularne wśród Polaków, a Małopolska przyciąga zagranicznych turystów i biznes. W grudniu w samolotach do Leeds Bradford, Paryża CDG i Bazylei zajętych było aż 94 proc. miejsc. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku pasażerowie najczęściej korzystali z połączeń do Wielkiej Brytanii, Niemiec i Włoch – dodał Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.
Prognozy krakowskiego lotniska zakładają 9 proc. wzrost ruchu pasażerskiego w 2018 r. Do 2036 roku liczba podróżnych wzrośnie nawet do 12 mln. To właśnie ze względu na rosnący ruch lotnisko już teraz zapowiada inwestycje, których wstępny
koszt oszacowano na 1 mld zł. Wśród kluczowych zadań wymienia się przede wszystkim budowę nowej drogi startowej, ale również rozbudowę terminalu (do docelowej powierzchni zajmującej około 80 tys. m2 wobec obecnych 55 tys. m2) czy zmianę lokalizacji terminalu cargo.