Przewoźnicy są zadowoleni ze zwiększenia liczby połączeń pomiędzy stolicą zachodniego Pomorza a stolicą kraju. Kompaniom lotniczym niewątpliwie sprzyjają kolejarze.
Michael O’Leary podjął decyzję o powiększeniu siatki lotów Ryanaira o kierunek Warszawa – Szczecin jesienią 2016 roku, wraz z zapowiedzią przeniesienia lotów krajowych z Modlina do głównego stołecznego lotniska Chopina. To przyciągnęło nowych klientów, którzy narzekali na konieczność kłopotliwych przesiadek i odbycia dość długiej podróży w drodze do Modlina. Zwłaszcza, że z tytułu przeniesienia ceny biletów nie wzrosły dramatycznie.
Modernizacja torów sprzyja przewoźnikom lotniczymPierwsze loty pomiędzy Warszawą i Szczecinem uruchomione zostały z końcem marca 2017 roku, a dwa i pół miesiąca później rozpoczęła się
modernizacja linii kolejowej Warszawa – Poznań, która ma bezpośredni wpływ na wydłużenie czasu przejazdu pociągów w relacji Warszawa – Szczecin. Dość napisać, że w maju najszybsze pociągi EIC przejeżdżały dystans między Warszawą a Szczecinem w 5 godzin i 3 minuty, obecnie w minimum 6 godzin i 33 minuty. Efekt?
– Bardzo rzadko zdarza się, by w samolotach obsługiwanych przez irlandzkiego przewoźnika były jakieś niezajęte miejsca. Z naszej wiedzy wynika, że przewoźnik sprzedaje zazwyczaj 100% miejsc w swoich samolotach – powiedział Krzysztof Domagalski, rzecznik prasowy szczecińskiego lotniska. Dzieje się tak mimo tego, że na tej trasie trudno jest kupić tani bilet za kilka, czy kilkadziesiąt złotych, które promuje przewoźnik. Nieoficjalnie wiemy też, że LOT, który w dzień powszedni uruchamia z Zachodniego Pomorza aż 3 samoloty do stolicy, także zadowolony jest z wyników. Co ciekawe – oferta krajowego przewoźnika często jest konkurencyjna cenowo wobec Ryanaira (jedno połączenie dziennie).
Szczecin idzie na kolejny rekordW czerwcu lotnisko obsłużyło 54,7 tysięcy pasażerów. Był to najlepszy miesięczny wynik w jego historii. W pierwszym półroczu 2017 lotnisko obsłużyło blisko 264 tys. pasażerów, co było wynikiem aż o ponad 19 procent lepszym niż w analogicznym okresie 2016 r. To także rekord. A do tego znajdujący się 40 kilometrów od Szczecina Goleniów ma szanse na bardzo dobre połączenie lotnicze na przestrzeni następnych lat. Piszemy o tym
tutaj.
Oprócz połączeń do stolicy i międzynarodowych połączeń Ryanaira wpływ na wzrosty mają loty realizowane przez Wizz Air, który do Bergen, Stavanger i Oslo Torp coraz częściej wysyła pojemniejszego od modelu A320 Airbusa A-321, zabierającego na pokład 230 osób. Także, jak powiedział rzecznik lotniska, latający ze Szczecina do głównego lotniska w Oslo Norwegian notuje frekwencję powyżej 90 procent w swoich samolotach. Latem sporym zainteresowaniem cieszą się zagraniczne czartery turystyczne.