Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Prezes LOT-u o budowie nowego lotniska pod Warszawą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-11-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Prezes LOT-u o budowie nowego lotniska pod Warszawą
fot. Lotnisko Chopina
– Rozumiem, że PPL spogląda na różne opcje i uważam, że to jest rozsądne działanie. Uważam, że wypowiedź dyrektora Szpikowskiego jest po prostu przejawem strategicznego myślenia i planowania długoterminowego na przyszłość – mówi Rafał Milczarski, prezes PLL LOT, w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy.

W zeszłym tygodniu burzę medialną wywołał komentarz dyrektora Przedsiębiorstwa Państwowe Porty Lotnicze, Mariusza Szpikowskiego, o konieczności budowy kolejnego lotniska pod Warszawą. Szpikowski przyznał, że PPL – jako jeden ze współudziałowców – najchętniej odsprzedałyby swoje udziały w spółce zarządzającej Modlinem, gdyż nie widzi szans na porozumienie, a rozwiązaniem tej sytuacji byłaby budowa kolejnego lotniska pod Warszawą.

Zgodnie z wizją dyrektora PPL-u, w 2021 roku tanie linie lotnicze i czartery miałyby przenieść się ze stołecznego Okęcia na drugie lotnisko, którego powstanie będzie kosztowało od około 500 do 900 mln zł. Ten pomysł nie wszystkim jednak przypadł do gustu. (Czytaj: Nowy (nie)dobry pomysł – kolejne lotnisko koło WarszawyMazowsze: Słowa Szpikowskiego sprzeczne z dot. działaniami PPL)

Problem zaczyna się od Chopina

Tymczasem zrozumienie dla słów dyrektora PPL-u wyraził prezes Polskich Linii Lotniczych LOT, Rafał Milczarski. W rozmowie z Rynkiem Lotniczym tłumaczy, że problem zaczyna się od Lotniska Chopina i zmonopolizowanego przez tanie linie lotnicze Ryanair, portu w Modlinie. – Nie ulega wątpliwości, że Lotnisko Chopina to przede wszystkim lotnisko hubowe dla PLL LOT. Korzystają z niego również inni przewoźnicy, w większości nie użytkujący w pełni charakteru lotniska, np. rękawów i pozostałych udogodnień, z których my korzystamy, starając się zapewniać pasażerowi najwyższą jakość obsługi – mówi Milczarski w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.

Dodaje, że pozostali przewoźnicy mogliby korzystać z innego niż Lotnisko Chopina portu lotniczego, np. z Modlina, jednak jest to niemożliwe. – Port Lotniczy Modlin został zdominowany przez jednego przewoźnika lotniczego, czyli firmę Ryanair. Taka sytuacja jest możliwa tylko dzięki fatalnej, źle skonstruowanej i, moim zdaniem, bezmyślnej umowie, która zapewnia zniżki wolumenowe Ryanairowi od pierwszego pasażera po przekroczeniu konkretnych progów – stwierdza prezes PLL LOT.

W tej sytuacji Rafał Milczarski nie spodziewa się, aby jakikolwiek przewoźnik chciał przenieść swoje usługi do Modlina. – Trudno się spodziewać, żeby ktokolwiek przy zdrowych zmysłach na to lotnisko przeszedł, bo zderzy się z konkurencją w postaci Ryanaira, który aktualnie płaci, według mojej wiedzy, 6 zł od pasażera, potencjalnie będzie płacił 5 zł od pasażera, a każdy nowy przewoźnik, który wejdzie na to lotnisko, będzie płacił 40 zł – komentuje Milczarski.

„Rozumiem wypowiedź dyrektora Szpikowskiego”

Prezes LOT-u nazywa sytuację na Lotnisku Chopina i w Modlinie „węzłem gordyjskim”. Zwraca uwagę, że przepustowość stołecznego portu lotniczego wkrótce się wyczerpie, a PPL musi zaproponować przewoźnikom inny port oraz zwiększać swoje przychody na Okęciu. – To z dalszego rozwoju na Lotnisku Chopina dla PPL-u płynie najwięcej korzyści. To pasażerowie przesiadający się, wydają tutaj pieniądze, konsumują, spędzają czas, a pasażerowie point-to-point – z całym szacunkiem – nie są tak wartościowi pod względem komercyjnym, jak pasażerowie przesiadkowi – komentuje Milczarski dla Rynku Lotniczego.

– To bardzo ważny problem, który wymaga rozwiązania. Absolutnie rozumiem wypowiedź dyrektora Szpikowskiego i uważam, że jest ona po prostu przejawem strategicznego myślenia i planowania długoterminowego na przyszłość – podsumowuje prezes PLL LOT.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Łukasz Malinowski 13 września 2023

Nowości w Jasionce. Sklep Baltony i dwie kawiarnie (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

ZRPL: Prawie 27 mln pasażerów w portach regionalnych w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Łukasz Malinowski 13 września 2023

Nowości w Jasionce. Sklep Baltony i dwie kawiarnie (zdjęcia)

Infrastruktura i lotniska

ZRPL: Prawie 27 mln pasażerów w portach regionalnych w 2022 roku

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5