Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Milczarski: CPK to nasze wrota dla połączeń z Azji


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-05-15 09:59
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Milczarski: CPK to nasze wrota dla połączeń z Azji
fot. Lotnisko Chopina
– Rynek, o który walczymy poprzez Centralny Port Komunikacyjny, to jest rynek globalnych długodystansowych przewozów lotniczych. CPK to narzędzie globalnej konkurencji dla polskiego lotnictwa. Chcemy być wrotami dla Europy dla lotów z Azji – mówił prezes Polskich Linii Lotniczych LOT, Rafał Milczarski, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Specustawa o budowie megalotniska przeszła w ubiegłym tygodniu przez Sejm.
Wielkie lotnisko będzie zlokalizowane między Łodzią a Warszawą, docelowo w gminie Baranów. Jego przepustowość szacowana jest początkowo na 50, a ostatecznie nawet na 100 mln pasażerów, obsługiwanych w ciągu roku. Zielone światło dla inwestycji dał w ubiegłym tygodniu Sejm, który przyjął specustawę o budowie CPK. Teraz dokumentem zajmie się senat.

Wraz z rozwojem projektu budowy lotniska pojawiają się pytania, czy PLL LOT podoła obsłudze tak dużego obiektu. Wątpliwości starał się rozwiewać prezes narodowego przewoźnika, Rafał Milczarski. Podczas panelu o CPK na katowickim kongresie podkreślał, że trudne dla LOT-u czasy odeszły w niebyt. – PLL LOT to firma, którą reprezentuję po trudnych latach. Czy będziemy w stanie urosnąć do takiej skali, by wypełnić pasażerami CPK? Zdecydowanie mamy takie przekonanie, że będziemy. To będzie proces niełatwy, bo mamy już istotne ograniczenia jeśli chodzi o rozbudowę siatki połączeń na Lotnisku Chopina – mówił prezes LOT-u.

Jak dodał, możliwości przewoźnika byłyby znacznie większe, gdyby stołeczny port lotniczy był budowany od początku jako hub, a nie dostosowywany do funkcji hubowej „mimochodem”. – Nie pozostaje nam nic innego, jak starać się te wąskie gardła na Lotnisku Chopina eliminować i próbować w rozsądny sposób zwiększać przepustowość obiektu – podkreślał Milczarski.

Zdaniem prezesa PLL LOT linie już teraz mają przed sobą dobre perspektywy, jako „największy przewoźnik sieciowy w Europie Środkowo-Wschodniej”. – Chcemy, by 184 mln mieszkańców tego regionu traktowało LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru – zadeklarował. A to z pewnością będzie niezbędne, by Port Solidarność działał zgodnie z koncepcją, w myśl której powstaje. Lotnisko w Baranowie będzie bowiem potrzebowało potoków pasażerów, które mają im zapewnić podróżni z Europy Wschodniej, Bałkanów oraz Azji. – CPK to narzędzie globalnej konkurencji dla polskiego lotnictwa. Chcemy być wrotami dla Europy dla lotów z Azji – podkreślał Milczarski.

Potoki pasażerów z Europy Środkowo-Wschodniej ma centralnemu portowi zapewnić zmodernizowana sieć kolei. Podczas dyskusji mówił o tym Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP Cargo. – PKP Intercity i Przewozy Regionalne będą miały kluczowe znaczenie dla CPK. Komponent kolejowy to 30% projektu. Trzeba będzie wygenerować dodatkowe potoki pasażerów, na początku 40 mln, w późniejszej fazie nawet 100 mln pasażerów. Kolej trzeba przygotować do zrealizowania tego zadania – mówił.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zostawcie Okęcie! Polityczne reakcje na likwidację Chopina

Prawo i polityka

Zostawcie Okęcie! Polityczne reakcje na likwidację Chopina

Emilia Derewienko 11 maja 2018

Sejm przyjął specustawę o Centralnym Porcie Komunikacyjnym

Prawo i polityka

Sejm przyjął specustawę o Centralnym Porcie Komunikacyjnym

Emilia Derewienko 11 maja 2018

 

Co Modlin przygotował na lato

Pasażer i linie lotnicze

Co Modlin przygotował na lato

27 czerwca 2018

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

Infrastruktura i lotniska

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

27 czerwca 2018

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

Prawo i polityka

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

27 czerwca 2018

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

27 czerwca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS